<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan  

FS: Rolex Deepsea Sea-Dweller ref 116660 full set inkl Rubber B

July 29 2012 at 2:24 PM

(Login snabbmakaron)
TimeToTalk medlem

FS: Rolex Deepsea Sea-Dweller ref 116660 full set inkl Rubber B

Till försäljning erbjuds härmed min fina Rolex Deepsea Sea-Dweller ref 116660.

Klockan är uttagen från den svenske auktoriserade Rolex-handlaren Lars Carlsson Ur i Helsingborg 1/9 2008 och är i utmärkt skick. Allt som fanns vid nyköp medföljer. Klockan har varit i min ägo i ett knappt år och har burits i rotation med min övriga samling.

Skicket är mycket gott men små "desk diving"-märken finns – lätta att polera bort för den som så önskar. Klockan har också en liten repa på uppskattningsvis knappt 1 mm i safirglaset, ungefär placerad mellan Rolex-kronan och indexet vid kl 1. Denna repa är som sagt minimal och jag lyckas tyvärr inte fånga den på något foto. Jag kan garantera att den inte på långa vägar syns vid användande men har du god belysning och skarpa ögon eller tillgång till lupp så går den att finna.

Klockan går utmärkt håller med lätthet tiden inom COSC. Power reserven är mycket bra, den byter datum precis vid midnatt och den känns lätt och fin i uppdraget. Ingenting indikerar servicebehov, med andra ord.

Så till fotografierna. Vi börjar med några härliga action-foton tagna vid tidigare tillfällen:

dipsy.png

front.png

dipsy_lizard.png

dipsy_lizard03.png

dipsy_skinnato.png

05.png

10.png

Bilderna nedan är tagna idag, söndag 29 juli 2012:

outbox.png

inbox.png

box.png

open.png

open02.png

12.png

3.png

6.png

9.png

clasp.png

front.png

fullset.png

Pris inklusive rött eller grått Rubber B och handgjort custom-strap av Nordgren: 57 000 kr.

Jag har köpt och sålt dyra klockor på TTT sedan 2008 nu och det finns många här på forumet som skulle kunna gå i god för att jag är att lita på i affärer. Fråga gärna på forumet om referenser om du är osäker! Betalning till bankkonto i Swedbank. Klockan kan levereras face-to-face i Göteborg eller skickas som värdepost, köparen betalar. Tveka inte att höra av dig om du har frågor eller vill se fler bilder!

This message has been edited by snabbmakaron on Jul 29, 2012 4:43 PM
This message has been edited by snabbmakaron on Jul 29, 2012 3:44 PM
This message has been edited by snabbmakaron on Jul 29, 2012 2:42 PM
This message has been edited by snabbmakaron on Jul 29, 2012 2:41 PM
This message has been edited by snabbmakaron on Jul 29, 2012 2:38 PM

Respond to this message   
Current Topic - FS: Rolex Deepsea Sea-Dweller ref 116660 full set inkl Rubber B
  << Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan  
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement