<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan  

**Bump**FS: Ken Satos Pro-Lex SubPro

August 8 2012 at 10:27 PM

LillStrengen  (Login LillStrengen)
TimeToTalk medlem

Som nämnt i tidigare annonser så säljer jag av lite dykare för att göra plats i lådan för lite nytt som kan bredda samlingen lite och sist ut är denna happy.gif

Ken Satos Pro-Lex SubPro

Köpt här på forumet för någon månad sen men vi hittar inte riktigt varandra så den får gå vidare.

Detta är generation 1 från 1998 och är gjord i totalt 150 exemplar. Såldes enligt uppgift bara på japanska marknaden och är i olika kretsar ganska eftertraktad vad jag kunnat förstå av det jag läst på nätet. Klockan är tillverkad exakt efter måtten på Rolex Submariner ref 6538, den som kallas big crown pga 8 mm kronan. Måtten på klockan är således 38 mm exkl krona samt 20 mm lugbredd. Comexloggan köpte Ken Sato rättigheterna till i slutet på 90 talet. I klockan sitter ett ETA 2824 som tickar på bra och håller tiden kanon.
Klockan, länken och plexit ( inga repor, bara damm på bilderna ) är i kanonskick och till den finns allt som var med från att den var ny dvs:
Inner + Ytterbox, "cert/garanti", putsduk och full länk. Slänger även med ett passande svart perlon-nato ( ej med på bild )

Se länken nedan för mer info om klockan och modellserien Sub-Pro

http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?t=5933

[linked image]

[linked image]

[linked image]

[linked image]

[linked image]

[linked image]

[linked image]

[linked image]

[linked image]

Pris: 4900:- inkl rekommenderad frakt inom Sverige

Maila på pierrestrengell snabela hotmail punkt com

Klockan och jag finns strax utanför Eskilstuna

”Att klaga är som att sitta i en gungstol - du har något att göra men du kommer ingenstans'' // Anonym

This message has been edited by LillStrengen on Aug 8, 2012 10:47 PM

Respond to this message   

<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan  
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement