<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan  

FS: Speedmaster 105.003-franken, 18.500:- sista chansen!

September 12 2012 at 9:32 AM

NiklasArvid  (Login NiklasA)
TimeToTalk medlem

orkar inte byta till "IMG" för alla bilder för nya K&S o den ligger redan på Ebay så nu är sista chansen...

Jag vet att auktioner inte är tillåtna på K&S så detta är naturligtvis ingen auktion, men ändå...

En "english auction" är den typ vi är vana vid, prospektiva köpare ropar ut sina bud och när ingen är beredd att bjuda högre slutar auktionen och objektet säljs till högstbjudande.

I en "dutch auction" ropar auktionsutroparen ut ett sjunkande tal i lämpliga inkrement och när nån tycker att priset nått en bra nivå ropar den "köp", varvid objektet säljs till den budgivaren.

Jag tänker nu, likt den holländske utroparen, sänka priset på frankenspeedyn i varje följande annons så varje annons innehåller ett pris, och endast ett pris, dvs ...ingen auktion.

Idag:

27500:-
26500:-
25500:-
24500:-
23500:-
22500:-
21500:-
20500:-
19500:-

18500:-

Jag annonserar på flera ställen så sekvensen kan komma att avslutas utan sälj på TTT K&S, men det vore ju kul om klockan stannar i TTT-kretsen...
Straight lug speedy med 2915-look! Alla delar original Omega.

Boett från en 105.003, Omegas glasbaksida, urverket är ett 321 från en pre speedmaster kronograf 12M serienummer. Tavla visare och tachy är nya och från en ”1957 re-issue”.

Ihopmonterad och servad av professionell urmakare i mars 2010. Jag har bara gradat av tachymetern för att få en look lite närmre 2915 (som hade en smalare tachy)

På det hela taget en perfekt vardagsklocka för den riktiga Speedmasterkonnässören!

Håller tiden bra och kronografen funkar som den ska.

NiklasArvid

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Uploaded from the Photobucket iPhone App

Uploaded from the Photobucket iPhone App

.
.
------------------------------------------------
None of us fit into this sort of true-false world. We're essays, not multiple-choice responses.

Respond to this message   

<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till förstasidan  
Find more forums on EntertainmentCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2017 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement