<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till huvudinlägg  

sjuk

December 25 2003 at 9:17 PM
ella  (no login)

Hej
jag vet inte vad jag ska göra längre.Vi bor vv med ss som är 9 år och har en gemensam dotter på 2 år.Sedan 5 år så har det alltid varit så att ss har jämt varit sjuk jämt och ständgit.Jag börjar bli helt galen på detta.Grejen är att han smittar flickan med allt möjligt(hon har precis haft vattkoppor som hon har fått av honom).Idag kom han hit och hade något annat utslag på huden och bion ringde och sa att hennes minsta har diare och ss hade oxå ont i magen.Jag har precis fått ett nytt jobb och kan inte vara hemma.Jag har ont i magen när jag tänker på det.

PS.vill bara säga att bion har två barn till som är oxå jämt sjuka och hon är arbetslös.
är jag knäpp eller är det något fel .Snälla ni kloka violer fins det något svar.

Respond to this message   
AuthorReply
KatarinaSF
(no login)

Vissa barn är ofta sjuka

December 25 2003, 9:23 PM 

Ju mera barn inblandade desto större är risken att de smittar ner varann. Och andra sidan så får de yngre syskonen då också bättre motståndskraft - dvs de går igenom vattkoppor o annat redan tidigt.

Handtvättning hjälper ju lite att minska på smittorisken men inte värst mycket.

Vissa barn tycks bli sjuka jättelätt - genetiskt kanske - eller allergier i bakgrunden. Det finns väl lite man kan göra - kanske ändå kolla upp med läkare om det finns något allvarligare i bakgrunden.

Respond to this message   
liz2
(no login)

förstår dig

December 25 2003, 11:06 PM 

Förstår din frustration, min son är jämt infekterad och frisk ca 2-3 dagar, dessutom astma och epilepsi - läkemedel varje dag, ingen längre framtidsplanering.

Jag får ont i magen av detta trots att det inte är ett sb, jag vill ibland bara vara ifrån honom, efter att ha burit och tröstat nätter igenom.

Är dessutom arbetslös sedan 1 månad och måste aktivt söka jobb, förstår inte hur det ska gå...läkarinrådan från akuten som vi varit inlagda på nyligen är att hans dagistids borde halveras tills han får ett immunskydd, han hinner ej bli stark innan han drabbas av nya virus.

Kram Liz

Respond to this message   
Måna
(no login)

Acceptans...

December 26 2003, 6:11 PM 

är väl det som ska råda. Du kan ju inte skylla på ss (även om det är ss som drar hem sjukan) för barnen är syskon. Så här är det ju i alla syskonskaror - yngre smittar äldre eller tvärtom, liksom oundvikligt!

Respond to this message   

<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till huvudinlägg  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
DISKUSSIONSREGLER Visa respekt för varandra. Vi har alla olika erfarenhetsbakgrund och därmed olika förmåga att handskas med tillvaron - och att uttrycka oss. Visa respekt för oliktänkande. Olika åsikter är en rättighet - och en underbar källa till utveckling. När man skriver inlägg på sidan får man räkna med att alla inte kanske håller med och stryker medhårs. Och om man inte håller med ett inlägg – svara med respekt. Kalla inte varandra för fula ord och hoppa på andra för de tänker olika. Vulgära, rasistiska, sexistiska och könsrelaterade inlägg accepteras inte. Personliga påhopp accepteras inte. Försök så mycket som möjligt att hålla personliga konflikter utanför diskussionen. Försök undvika upprepningar och att skriva samma inlägg flera gånger. Ge inte ut text eller information som någon har upphovsrätt till utan dennes/dennas medgivande. Kopiera inte andras inlägg. Eftersom det här är ett offentligt forum bör du vara ytterst diskret med att lämna ut personliga uppgifter som namn, adress m.m., som lätt kan identifiera dig och andra människor. Kommersiell reklam är inte tillåtet. Inte heller försök att sälja saker via forumet. Det är inte heller tillåtet att försöka värva andra till arbete eller andra metoder att tjäna pengar. Bus-inlägg är inte tillåtna Tänk på att allt som skrivs på Internet sätter spår efter sig i form av en IP-adress! Inlägg som inte håller sig till diskussionsreglerna kan komma att raderas. I övrigt gäller PUL (Personuppgiftslagen)