...låtene, men selve prosjektet. Et prosjekt som ble startet av Gene/Paul. Tenk å ta initiativ til et tribute album om seg selv. Er ikke det ganske sprøtt egentlig??? Ringe rundt til artister og si at de skal lage et tribute album om seg selv, og spørre om de vil delta på det?? Hva synes dere?
Kiss My Ass ble jo heller ikke det stjernegalleriet som man først ble "lovet". Mange ukjente artister for mange. Gene har hele tiden unnskyldt seg med at det hadde med band på andre selskap å gjøre/rettigheter osv. Kan det være andre grunner til at så få kjente artister deltok? Tribute album til andre artister inneholder jo mange flere kule og kjente artister enn Kiss My Ass gjør. Hva er deres tanker omkring dette prosjektet?
Re: Hva synes dere om "Kiss My Ass" albumet, ikke selve...
May 22 2002, 12:52 PM
Synes albumet er ganske bra jeg Morsomt prosjekt men man kan jo lure litt på hva Gene tenkte da han satte prosjektet igang... Mener bestemt det var pga alle tribute albumene som ble gitt ut rundt 90-94 at Gene tenkte at han skulle få noen større artister med seg på en litt mer organisert tribute.. Og artistene som var ment og være med var både kjente og ukjente (for oss!) Artister som Stevie Wonder, Lenny Kravitz ,Antrax, Gin Blossoms , Lemonheads, Toad The Wet Sprocket, Brooks,Shandie's adiction m/bla medlemmer fra rage against the Machine og tool er jo ikke ukjente for noen av oss eller!? men jeg forstår tanken din da det også ble nevnt band som Megadeth,Ozzy Ozbourne,Metallica og Guns n roses som jo er megaband her på bjerget men sannheten er at de artistene som var med på Kiss My Ass var bla USA's største på det tidspunkt albumet ble utgitt.
May 22 2002, 1:16 PM
Men å lage tribute album til seg selv??? Iden fikk de av det australske tributealbumet som kom rundt 91-92 (husker ikke helt hva det heter). Nirvana deltok på det blant annet.
Sverre (no login)
May 22 2002, 2:18 PM
har selv ikke hørt dette albumet, har aldri vært noe fan av tribute album! men at gene og paul selv tok initiativ til albumet syntes jeg egentlig er litt flaut..
JP (no login)
May 22 2002, 2:29 PM
er ikke KISS MY ASS en video da??? en kammerat av meg har den ivertfall på video.
May 22 2002, 3:24 PM
Video`n ble sluppet litt etter plata . .
Så sånn er det,fåes også på rød vinyl LP
Bent
steinar (no login)
May 22 2002, 6:20 PM
Tribute skiva fra Australia heter "Hard To Believe".
Har denne på vinyl, men kunne tenkt meg den på CD. Er det noen som vil selge sin, eller bytte bort en kopi?
Chaim (no login)
May 22 2002, 6:24 PM
Syns den er brukbar,men jeg mener at Extrem ruinerer Strutter. Ellers må jeg si at du har et bra ego når du kontakter andre for å gjøre en tribute til deg!
October 6 2003, 6:37 PM
Jeg er jo helt enig i argumentene dine før i denne tråden Andreas. Jeg ser også albummet som en av grunnene til at det ikke kom noen Kiss skive i denne perioden.
Ellers er jeg jo ikke så veldig glad i tribute skiver og tribute band i utgangspunktet. Selv om jeg har full respekt for folk som drivermed det å synes det er gøy.
October 6 2003, 6:58 PM
Vel, eg antar at dette ikkje var noko perfekt produkt. Eg kjøpte mi utgave for ein billig penge ein gang, og synest Deuce, Hard Luck Woman og Unholy versjonane var ganske morsomme. Men ellers var det ikkje noko spesielt. Burde nok vore meir kjente artistar, ja.
October 6 2003, 7:27 PM
Ah. Vel, eg synest egentlig det er heilt greitt at dei stod for det sjølv. Ingen andre band ville ha vore sjølvgode nok til å gjere noko slik, men så er jo ikkje Kiss som andre band heller da. En typisk Gene ide der han berre har dollar-tegn i augene. Veldig inspirerande!
October 6 2003, 10:14 PM
Enig at det er litt flaut å lage tribute av seg selv.
Selv om det ikke ble spurt om selve låtene, så må jeg likevel bare legge til at Black Diamond av det Japanske Symfoni-orkesteret (som jeg ikke husker navnet på i forbi-farten, det også flaut he, he ...)
gjør en enorm jobb! Husker da jeg fikk cd´en fikk virkelig en STOR opplevelse av denne og hørte den om og om igjen. Helt utrolig bra! Bare den låta gjør plata verdt å ha.
October 6 2003, 11:49 PM
Yoshiki....
Synes den gangen at prosjektet var kult og gledet meg veldig til den skulle komme i butikken. Man hadde jo hørt om alle disse kule bandene som skulle være med. Ble skuffet der gitt! Kunne godt tenkt meg en versjon av Love Gun med Ozzy som det var snakk om. DET hadde vært kult. Selv om Ace er fucka opp(som vanlig he-he)på coveret, så synes jeg coveret er skikkelig bra. Noe positivt ihvertfall!
November 27 2004, 6:25 PM
Jeg synes å starte et slikt prosjekt selv er ganske merkelig. Det blir nesten som å lage en prisutdeling, og gi seg selv den gjeveste prisen, fordi man har litt høye tanker om seg selv.
Når det gjelder Gene sin unnskyldning, så tror jeg ikke det stemmer. Det var vel en av Ramones kara som startet "We're All A Happy Family" prosjektet, og man ser jo der hvilke storheter som opptrår. Halve Kiss, Metallica, Offspring, Green Day, Rob Zombie, Marilyn Manson osv osv.
Jeg sitter med en liten følelse av at mange andre artister og band har litt problemer med å "takle" Kiss, fordi Kiss er et band som dreier seg om så mye mer enn musikk, noe vi kan takke Gene for. Jeg tror legendestatusen til Kiss ville vært mye, mye større, hadde det ikke vært for all tullet Gene har holdt på med oppigjennom åra. Mye som lukter litt Britney Spears og sell-out IMO. Men jeg kan jo selvsagt ta grundig feil.
Synes heller tribute album skal settes igang av andre. Gjerne fan-klubber som f.eks. prosjektet KAN holder på med nå. Eller av andre artister som vil hedre et band fordi bandet har betydd mye for dem etc.
November 27 2004, 7:59 PM
Det hadde stått mye mere respekt av Kiss om de i 1994 heller hadde gitt ut et album noe ala det som Metallica gjorde i 1998.
Ellers kan vel ikke Kiss sin legendestatus rokkes så mye med uansett, og Gene er nok uansett mer opptatt av penger enn å oppnå en enda høyere legendestatus.
November 29 2004, 2:13 PM
Ihvertfall var DVDen utrolig snækks! Det som var høydepunktet for meg var Love Gun fra Detroit 1992! Elsker den måten gutta spilte låta på, og derfor var det rene orgasmen å se den med bilde også!
November 29 2004, 2:37 PM
Husker når jeg kjøpte Konfidential på video i 93, så skvatt jeg til når jeg så de sterke fargene som var der i forhold til boot`en jeg hadde på video fra før. Var visst lagt på både farger og dubbing der gitt!
July 28 2005, 10:15 AM
Fant denne storyen på tts
Simmons was whoring around trying to get "indie" cred (SEE: opening acts Alive World Wide) putting together KISS MY ASS by himself. He called Nirvana in the studio and Steve Albini took the call as noone else wanted to talk to him, pretended to be Kurt, and procceeded to made a fool out of Gene, as he was taping it! I've heard it, Simmons is KI$$ING "Kurt's" ass, Albini playing the stoned burn out. He almost blows it when Gene references the Nirvana KISS cover on "Hard to Believe" and Albini doensn't even know what he's talking about!
It gets really good when Albini's MOM calls on another line and he puts Simmons on hold with the tape running, and immediately switches to his normal voice, talking to her and then back to Gene...
Nirvan, of course, said no to KMA.
So later ( I think it was later) he heard Kurt was producing the Melvins, and he made the call to the studio and asked Melvins to do a song. Buzz picked Goin' Blind. Gene faxed the lyrics to the studio and they were ALL WRONG! LOL!
After he heard our version, he complained that it was too slow (yeah, he was a BIG Melvins fan, knew all about the band...) and then said he wouldn't use it unless Kurt sang "one line at least", to whic we said fuck off...we KNEW that was his motive all along LOL! Which is why it isn't on KMA but on Houdini instead.
Gene proceded to BRAG about how well he "knew Kurt" afte he died/kiled himself...I outed his fake conversation ( the one and only time he "talked ot him") in an article I wrote for BAM on the Weenie Roast...bastard deserved it forusign a dead guy to promote his crappy, self-organized ego LP.
July 28 2005, 11:51 AM
Så klart det er flaut dette her, men når du går i en butikk og skal kjøpe en gave til foreksempel kona, også ser du en heeltøff og rå ting som du har ønsket deg lenge..you name it. Det er bare TO igjen av den spesielle tingen. Men tingen er at du kan velge mellom èn flott gave til kona, ikke noe til deg, eller en litt mindre gave til kona også får du det DU ønsker deg. Jeg vet ikke hva folk ville ha valgt, men jeg ville nok ha valgt sistnevnte.
July 28 2005, 12:39 PM
He-he-he, Alex, din luring! Det kommer nok an på hvor forelska du er, tror jeg. Er du hodestups, så ser du knapt andre ting.
Over til topic'en. Kjøpte "Kiss my grass" her om dagen(!?) Tribute CD fra "Hayseed Dixie", et bluegrass band. De har også gitt ut en tribute til AC/DC. Derav navnet Hayseed Dixie, vil jeg tro. Det var ganske morsomt ved første gjennomlytting, men du blir fort lei felegnikking og banjo på alt fra Christine sixteen, I love it loud til RARAN.
Andre som har den?