Sist lørdag sto jeg utenfor huset å vaska og støvsugde bilen min, i godværet.
Koselig det med go musikk i stereon. Denne dagen var det Instant Live, Birmingham 04.
Alt av dører åpne og stereon nesten på fullt
La merke til att nabo-gutten på rundt 12-14 år syklet att og frem 'ørten' ganger. Til slutt spurte han meg forsiktig om det var KISS jeg spilte. Og det syns jeg var artig att han hadde 'hørt' om KISS.Akkurat i det han spurte og jeg svarte 'Jepp', fikk jeg en sånn sinnsyk digg følelse inni meg om å ha en sånn tilhørighet til KISS. Jeg ble skikkelig gla der jeg sto..
Ikke alle her i verden som har det sånn til ett band.
Akkurat den episoden der løftet meg skikkelig den dagen, kuult.
Husker att jeg også var veldig snar å spole over alt av Paul's intro-snakking Kan ikke la omverden få høre det mølet..
Kul historie. Gikk faktisk med 'Kiss Destroys the UK' fra Donington i dag i Ski sentrum. Hele fire personer kommenterte hvor kul skjorta var. Sånt har jeg ikke vært ute for før.
Moro Lasse!
Den trøya har jeg også Nils,men den er så velbrukt at den ser ut som ei skurefille nå.Angrer på at jeg ikke kjøpte to,eller 10.Første helga etter Donington hadde jeg på meg den trøya på Lusa Rock Cafe.Trur aldri jeg har prata med så mange ukjente folk i hele mitt liv.
Var på klassefest fra barneskolen for et par måneder siden,
jeg er født i 69, så det er en stund siden...
Festen var dritkul og folk var nesten ikke til å kjenne igjen.
Det største samtaleemnet ble selvfølgelig Kissslipset jeg hadde på meg.
Alle hadde en gang digget Kiss eller gjorde det fortsatt....
Det ble virkelig en Kisskveld uten noe press fra noen.
Kiss er partymusikk, ingen tvil om det...
Kult! Var forresten på en fest inatt. Der møtte jeg en fyr som hadde KISS beltespenne (lik den som er på DRC). Iallefall, jeg ropte til han "You Wanted The Best", og han fortsatte til vi begge ble ferdige. Sa kanskje dette 1000 ganger i løpet av kvelden. Stemmen er sliten iallefall.. Men det beste av alt, fler og fler hang seg på "allsangen"
absolutt morsom historie ja, vet hvordan det er selv etter jeg har gått rundt i oslo sentrum med full gene sminke. hehe. det vekker utrolig mye oppmerksomhet, og ikke minst forespørseler/tilståelser fra skap-fans osv. gøy!
Her er ein liten historie frå meg:
Det var ein 12-13 åring som hadde "In my dreams" som ringetone. Eg sa det var eitt bra valg og så måtte eg jo nevna KISS, men dei synest ikkje han noko om (pga "I was made..."). Så eg fant ut at det måtte eg gjera noko med og brente ein cd med diverse KISS på. Så no likar han KISS også.
Sønnen til samboeren min og en kompis diskuterte hva som var best av Kiss og Wig Wam. Ting helte i retning Kiss, noe jeg selvfølgelig ikke har noe med å gjøre! Han skrev forresten Kiss Ruler på veggen sin en dag, noe som bare er en sunn utvikling selvfølgelig. Pussig at jeg gjorde det samme når jeg var 8...
Det var ikke så avansert som "Kiss ruler" når jeg var 10 - 12 år. Da var det mere "Kiss er best!"
Husker et program på svensk TV der programleder'n kalte seg "Gluggen". Han viste musikk-videoer. En kveld var det Kiss-kveld.
Sitat: -Nu e de fan mej Kiss-time! Kiss e bra! Kiss e best! Hold med om det. Dom e mycke betre enn David Bowie och Bryan Ferry. (sitat slutt)
Må vel legge til at han sa det med en viss ironi og glimt, men det var kult. Tror de viste en Hotter than hell reklame som hadde gått på TV i USA og en live versjon av rock & roll all nite.
Måtte bare få det ut mens jeg ennå husket det. Er ikke hver dag slike minner kommer ut av denne teflonhjernen akkurat
Jeg tror faktisk jeg vet akkurat hva du mener.
Det var noen lange sekunder med klipp fra KISS Alive II show, med låta
"Rockin' In The USA" i bakgrunnen.
Jeg fikk med meg dette fra svensk TV, og ikke minst reprise
noen dager etter. Trodde at klippet var en LIVE inspilling og
satt klar med en liggende kassetspiller med en Maxell kassett,
den dagen reprisen skulle komme...i håp om å se klippet en gang
til, og få med Rocking In the US"...Live. På tape.
Kul vært forresten, Svenskene har jo alltid hatt et spesiellt forhold
til KISS...ikke minst pga av POSTER.
Hehe,jævlig bra Kenneth.
Husker jeg var på påskeferie i 1981.Blei kjent med noen gjevnaldrene gutter på hotellet der vi bodde.Da han ene så at jeg hadde skrivi KISS på handa mi,sa han:"Heier du på Kiss?" Detta husker jeg at jeg synes hørtes jævla rart/barnslig ut,da jeg hadde tatt i bruk kraftuttrykk som "digge" for flere uker siden.
Det er utrolig hva som kommer frem, bare man gidder
å lete litt å nostalgiens verden.
Jeg trur de fleste var felles om èn ting:
KISS var Guder, og det var alltid en ekstra stor glede
når et nytt KISS relatert produkt kom hjem i heimen.
Jeg kan go on, go on...men det blir vel for F boooooring.
Jada...KISS er var/er også en merkelig glede...yay.
Har tatt opp noe på vhs gjennomtiden. Har nå fått konvertert dette over på pc'en. Kuttet du snakker om er med c`mon and love me og rock and roll all nite. Reklame fra 1975 for Dressed To Kill trur jeg eller Alive I.
I tillegg har jeg også intervjuv med Kiss fra 1986 gjort av Salma Oja (hun vant den svenske kvitt eller dobbelt) Okej sendte hende da over til USA for å snakke med Paul og Gene. Dette var i det Kiss exposed ble sluppet og Crazy Nights var rett rundt hjørnet. Da sa Paul at gjennforening ikke var aktuelt. Det samme sa Gene også. Han lurte på hvem som skulle spille Gene Simmons. Paul sier "jag älskar surkäl" på svensk. Gene forteller at hvis han ikke hatt blitt med i Kiss så hadde han nok vært en hallik i dag.
I tillegg mente det ikke var riktig av fans å kjøpe vhs, man kan heller ta dette opp selv på vhs.
Hilsen
Lars
Kiss Fan siden 1979/1980, var da 5/6 år. Mitt først album var Best Of Solo Albums på kassett med tysk skrift KIZZ. Tegnet Peter Criss med resten eller Eric Carr med resten på trommesett hver eneste gang i 1 klasse husker jeg.
Husker selv at jeg hadde en slik rød chopper sykkel. Så jeg festet min walkmann med tape til styret samt de eksterne høytalerene. Så sykler jeg rundt med Kiss musikk.
Ellers når Kiss tok av sminken i 1983 så finnes den en plakat hvor Eric Carr er olajakk og belte med håndjern foran osv. Jeg kledd med helt likt han og syklet rundt å rocka. Trur Paul hadde på en hvit drakt med en blått skjerf på den plakaten.
Leita litt i papira mine,og fant denna som jeg tegna rundt 80/81.
Hehe,null talent i tegning stoppa ikke meg.
Bare jeg som tar vare på sånt,eller er`e flere som har no`rart å vise fra "gamledager"?
Denne tegna jeg kvelden før jeg skulle til skoletannlegen.
Rart hva man husker.........
Kiss v Skoletannlegen.Snakk om kontraster.Himmel og hælvete.
Trur jeg prøvde veie opp for angsten ved å tegne Kiss.
Eg er litt sein å svara men eg trur det var noko sånt som dette:
Deuce,Strutter, RARAN + Let Me Go (fra Alive!), Creatures, I love it loud, Crazy crazy nights, NY Groove, Shout it (live 96), It's my life, Hate, Unholy,God gave, Talk to me.
Eg prøvde å få med mest Gene låter, eg fylte ei CD-R plate (80 min).
Hehe. Cato, jeg hadde allerede billett, og sikra meg fire (eller var det bare to? Husker ikke helt...) til med de tegningene.
Så konserten tjente jeg faktisk penger på...
Kunne ikke dy meg. Måtte opp på loftet og snuse opp noen gamle tegninger. Har vært litt "heldig" med Gene og unngått ansiktet (på den annen side har jeg brukt kulepenn og syns jeg redder meg bra inn der...)
Kult dere.
Noen som har det bilde med tekst som var i Hjemmet / Ukebladet eller noe sånt like etter att The Elder var kommet ut? Der husker jeg det sto noe som att til og med elefanter kunne lære og danse tango etter å hørt denne plata. Noe i den duren.
Noen som hukser etter det?
Veldig bra, Cato! Utklippsbok hadde jeg aldri i tankene. Men det hadde blitt jævli mange permer...
Tror jeg var ca 16 - 17 år når jeg tegna de greiene, så da var det vel i ca. 82/83. Men denne tegna jeg på julaften i 1988. Må ha vært i et hælvetes humør da tror jeg...