Man leser jo til stadighet om stjernelag, satt sammen av Sportsjournalister i VG og Dagbladet m.m.
Hvis man skulle satt sammen et stjernelag av et band, hvilke skulle da vært med?
Et visst tak må det bli på medlemmer så det ikke blir storband
Altså:
1-2 trommiser
1 bassist
max 3 gitarister
1 vokalist
3 på kor
2 på keyboard/synth/sampling/DJ
osv.
Mitt stjerneband blir:
Trommer: John Bonham (Led Zeppelin)og Stewart Copeland (The Police)
Bass: Roger Waters (Pink Floyd)
Gitar 1: Jimmy Page (Led Zeppelin)
Gitar 2: Ace Frehley
Gitar 3: Joe Perry (Aerosmith)
Vokalist: Chris Cornell (Soundgarden/Audioslave)
Kor 1: Freddie Mercury
Kor 2: David Lee Roth
Kor 3: Christina Aquilera (...)
Synth m..m 1: John Lord
2 : Liam (Prodigy)
3 : Richard Wright (Pink Floyd)
Tar en lineup hvor to stk deler på vokalist- og bassistjobben
Vokal: Pete Steele/Lemmy
Gitar: Joe Perry, Janick Gers, Knut Schreiner
Bass: Lemmy/Pete Steele
Trommer: Dave Grohl
Keys: Geoff Nicholls, Guy Fletcher
(Kor: Paul Stanley, Bruce Dickinson, Roger Daltrey)
OT: Noen som vet hva han heter gitaristen som spilte med Wild Willy Gang og Ronnie Tekrø? En langhåra kis som spilte på en Les Paul. De spilte i Tromsø for noen år siden.
Vok: Paul Stanley/Blackie Lawless
Bass: Nikki Sixx
Gitarer: KK Downing/Adrian Smith/Ace Frehley
Trommer: Tommy Lee
Kor: Paul Stanley/Desmond Child/Alice Cooper
Lasse:Tipper det var Tore Moren.Jævla god gitarist og en knakende trivlig kar.Var på Kjell Elvis konsert med han en gang,hehe.Husker han øvde i 2.etg. på Lusa Rock Cafe en gang.Jeg ba`n spelle no`Kiss for meg,hvorpå han dro hele intro`n på Rock Bottom på sparket. VAKKERT!
Hva hvis KISSgutta skulle begynt i andre band istedenfor å gi ut Lick It Up da? Idèer? Og da er det ikke så nøye om noen må "sparkes" for at de skal inn;-)
Jeg tror :
Paul Stanley: Queen
Gene Simmons: Metallica
Ace Frehley: AC/DC
Peter Criss: Sven Ingvars
"Hva hvis KISSgutta skulle begynt i andre band istedenfor å gi ut Lick It Up da? Idèer? Og da er det ikke så nøye om noen må "sparkes" for at de skal inn;-)"
Lasse:Han er musikklærer og spiller i bandet Arcturus,og sikkert mange andre.Har nok garantert ikke spilt sin siste konsert med Wild Willy heller. Spiller bla. gitar på på Jørn Lande skiva "Worldchanger".