Altså alle vi her inne er jo Kiss fans, og slik er det jo. Enkelt og greit lissom, men seriøst folkens. Kiss er jo en livsstil også for flere her, og slik vil det jo alltid være, men er det ikke noen som priser verden for at det finnes flere band ute i verden også, for tross alt. Et band fra et annet er jo ikke så stor forskjell. Fellesnevneren er jo tross alt musikk, og for å sette det litt på spissen. Hvis man skulle klare seg UTEN MUSIKK her i verden, kunne man da også klart seg uten Kiss?
Jeg vil påstå at musikk kanskje betyr like mye for meg som Kiss gjør, og da snakker jeg helt generelt. Det vil alltid bli slik. Musikk i all sin vide variasjon, vil alltid være vesentlig.
Hehe... jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen. Men musikk generellt betyr også mye mer for meg enn det KISS gjør. Men rundt 3000 skiver så hadde det blitt rimelig kjedelig hvis mesteparten var KISS.
Ta en mening og bare si noe om den lissom. Ordet er fritt egentlig.
Jeg vet i hvert fall at jeg klarer ikke å glede meg noe mer til ei skive kommer ut, enn det det jeg gleder meg til at en Kiss skive kommer ut.
Poenget er vel heller det også at følger man jevnlig med på hva som dukker opp fra forskjellige artister, så er det så mye der ute som tar overhånd i forhold til andre artister. Ja Kiss er en livsstil, for jeg liker å dra på konserter med de og møte likesinnede, men det er fordi det er så mange der ute. Like herlig egentlig å møte en som liker noe annet som man også digger. Det hadde vært så fett.
For min del har det å vente på en KISS skive opp igjennom årene vært en rimelig blandet opplevelse. Det har sikkert hatt mye med at man har gledet seg så sinnsykt innimellom men også blitt rimelig skuffet innimellom...
Men de gangene bandet har innfridd mine forventninger som på 'The Elder', 'Killers', 'COTN', 'Crazy Night'(elsket den når den kom),'Revenge' og 'Boxsettet' har det vært nesten religiøse opplevelser.
Ellers er det maaaange skiver fra andre band som jeg har gledet meg like mye som til KISS skiver. For mange til at jeg begynner å ramse dem opp her. Men f.eks nesten alt Rob Halford har vært borti musikalsk er 'gull' i mine ører. Samler også rimelig fanatisk på alt av en 15-20 band/artister.
noe av denne følsen jeg mener også og ja. Klarer ikke å sette prikken på en ting, men det at det kommer ut en ny skive med en hvilken som helst artist som man liker godt er også noe som er så utrolig herlig å gå å vente på. En annen ting som blir litt motsatt fra det igjen er å få høre skiva før man faktisk har fått kjøpt den. Du har jo band som spiller inn for å ha til sin egen del, men jeg tør påstå at dette blir ikke det samme. Si man kunne ha fått hørt det et halvt år før det ble gitt ut, blir ikke det helt store, i mine øyne. Da følger jeg heller mottoen den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.
Og slik som dette kan man holde på hele året igjennom. Det gis jo ut musikk hele tiden, og man blir aldri "full" slik sett. Jeg merker at jeg er forlengst full av Kiss, men trenger å høre MYE-MYE-MYE mer musikk, og den følsen der er ganske merklig på en måte. Derfor blir MUSIKK noe mer for meg enn det Kiss ofte blir.
Terskelsen blir større og større, men faktisk så finnes det band og artister, som klarer å heve den terskelen, og det er utrolig herlig å oppleve. Og der må jeg si jeg vet med rimelig stor sikkerhet at Marion Ravn ikke får til det for meg i hvert fall, som en liten digresjon, for å sette det litt i perspektiv. Hehe!
Mulig man skal ha åpent sinn om visse ting, men noen ganger vet man at magefølsen ALDRI kan ta feil, ei heller blir man nyskjerrig av å høre skrytende ord om noe. Har jo en kamerat som klarte å få seg til å si at Lord Of The Rings var en dårlig bok og at triologien var dårlige filmer. I ettertid så har jeg fått begrunnelse for hvorfor han mente det, og jeg støtter vedkommende i den uttalsen, men samtidig så kan jeg si så enkelt at jeg elsker det, desto mer for det. Slik blir folk forskjellige, og det gjelder også i musikkens verden.
Jaja! Jeg tror jeg gir meg nå. Har en følse at denne argumentasjon kan "bære til skogs" hvis jeg fortsetter.
Hehe... ingenting er verdt å vente på hvis man kan høre det med en gang IMO. Å laste ned ei bra skive gir meg bare ennå mer blod på tann... Gleder meg bare desto mer til å få den .
Jeg liker masse forskjellig musikk,og gleder meg ofte til andre band/artister kommer med ny skive.Men INGEN får fram den samma følelsen hos meg,som det å ha en ny Kiss skive på gang.Nå er man jo ikke akkurat bortskjemt med det om dagen,og jeg skal innrømme at det er mange skiver jeg gleda meg mere til enn "The Best Of Kiss-Volum 2 20TH Century Masters The Millennium Collection".
Jeg er nok på langt i fra så flink til å høre på annen musikk, eller oppdage annen musikk som deg Truls, men gud bedre meg om man ikke hørte på annen musikk enn Kiss Da ville man blitt lei da Kiss er klart det viktigste bandet for meg, men en del andre band har gitt meg masse opp gjennom årene, slik som Maiden, Ac-Dc, Metallica og Motley. Og mange andre band har gitt meg litt
Er jo koselig å høre at man er flink til å høre på annen musikk, og takk for det Andreas. Men for meg så blir det enkelt og greit fordi jeg er så nyskjerrig. Har begynt å laste ned musikk nå med min kjappe linje og brenne til CD. Jeg har "blitt mitt eget plateselskap" for å si det slik. Det er så utrolig digg nå som man kan laste ned og brenne selv. Jeg lever i et himmelsk nirvana, eller noe sånt. Men har faktisk funnet ut at det er en del artister der ute som ikke fortjener å være artister nei. Er noen skiver som blir gitt ut som aldri skulle ha vært gitt ut. Når man får tilgang til så mye musikk så finner man også ut at det er en god del artister som kopierer originaler så det holder, og det er rett og slett latterlig på mange måter.
Derfor blir det ofte slik at man må holde seg til de som SATTE GRENSENE. Der har man jo noen band og artister, og det er litt kjipt slik sett å ikke ha Kiss i den boksen. Det er ofte da jeg faktisk tyr til å høre på soloskiva til Ace og The Elder mer enn jeg hører på andre Kiss skiver som er var utrolige fete også når de kom ut. Merklig med det.
Samtidig så er det også så utrolig mange store norske artister her til lands som begynner å bli utrolig dyktige på å levere, så jeg må si det at der er det også herlig å få oppleve hvor mye de klarer å få til. Selvsagt har vi jo Kaizers, favorittbandet mitt, men man har jo så utrolig mange andre band å som virkelig leverer så det holder. Ta bare klubbdagen på Øyafestivalen, og se hvor mange band som skal opptre der. Det er et mylder av flinke band. Moro å høre om det er noen her som har tenkt å dra å se noen band der? Jeg anbefaler et jævlig bra live band som heter for The Goo Men. De skal spille på Gamla. Dra og se de, dere! Da kommer dere til å få oppleve et artig gig!