Vil vel si Alive der ja, men også stor fan av Kiss og Hotter Than Hell, men Alive rager betraktlig mer der ja. Er den jeg spiller mest lissom.
Liten digresjon i forhold til Unmasked:
Jeg var på Internasjonalen nå forleden og han ene som spilte skiver der den kvelden, er Kiss fan. Satte på Easy as it seems, og det som var så utrolig merklig og samtidig herlig, var i det den låta var ferdig så ble The Dandy Warhols satt på. Da merket man hvor utrolig 80-tallsinnspirert det bandet er, og overgangen var så utrolig rar, med tanke på at man hadde hoppet over 20 år frem i tid. Hehe!
Love Gun er nok den store plata for min del. Ellers har Unmasked en stor plass i hjertet ettersom det var den nye plata når jeg ble KISS-fan, og som var den første jeg kjøpte.
Jeg vil gå SÅ LANGT som å påstå at soloalbumma ikke er KISS-skiver, selv om logoen er på skivene. Sikkert temmelig u-trad ¨mene det men..
Hadde KISSgutta spillt der kunne jeg gått med på det, men IMO så er de kun soloplater man ikke kan sette under samme kategori som KISS plater selv om Gene og alle andre inkluderer de i KISSplatesamlinga si.
At logoen er på platene tror jeg er mer plateselskapene sitt verk for å pushe flere plater under KISS-brand.At sminka er på er jo nesten en selvfølge siden de skulle kline trynene sine på platene istedet for noe annet.
Sikkert en skau av folk som er uenige med meg her men...
Min favorittskive er EGENTLIG Alive! Men jeg har også kommet frem til at selv om den er en del av KISSsamlinga så er det, åkke som: ei samleplate.
Så jeg skulle gjerne ha tatt den med her, men nei.
Så beste (studioplate, selv om det ikke var spørsmålet..hehe) plate IMO er:
Ok. Enig med deg i Forever og Hide Your Heart, selv om jeg syntes Hide Your Heart ble noe overeksponert en stund.
Bra låt da, men liker bedre Ace`s versjon.
'Forever' er en søt liten låt den. Den høres mye mere ut som en Michael Bolton låt enn en KISS låt. Men Michael Bolton var jo kul nok han, før han fant ut at han skulle lage muzak for husmødre.
Har vært favorittskiva mi til Kiss allerede i mange, mange år, og tror det skal alltid bli det også .
Selv synes jeg at "Hot in the shade" er et av de dårligste albumene til Kiss, særlig pga låter som "Love's a slap in the face" og "Cadillac dreams". Synes ikke at alle Paul låtene er bra og alle Gene-låtene suger, fordi "Betrayed" er blant mine favorittene på denne skiven, mens "King of hearts" er en av de dårligere. Skiva er jo bedre enn "Asylum"...
Hvis skiva hadde sett ut som dette, hadde jeg vært rimelig fornøyd (fortsatt ikke blant de beste albumene, men men...):
Rise to it
Betrayed
Hide your heart
Prisoner of love
Read my body
Forever
Silver spoon
The street giveth and the street taketh away
You love me to hate you
Somewhere between heaven and hell
Hotter Than Hell og RARO. Jeg har et ekstremt nostalgisk forhold til Unmasked, den kom da Kiss-galskapen min var på det verste og jeg spilte den ekstremt mye i 1980.
Men setter jeg den på i dag liker jeg den ikke i det hele tatt! Den er horribelt produsert (Vini Poncia, uæ!) og mange av låtene er merkelige greier som jeg egentlig ikke forbinder særlig med Kiss. Synd, men sånn blir det for min del!
Cadillac Dreams... Det er en overdrivelse å kalle dette en "låt"! He he he! Den står som en påle på lista over alle tiders verste KISS-låter, sammen med Boomerang, No No No, Lonely Is The Hunter, While The City Sleeps, Let's Put The Puke In The Oven og legendariske Nothing Can Keep Me From Puking On You. Smaken er sannelig som baken!
Sant nok... for meg var "Cadillac Dreams" et tegn på at Gene fremdeles kunne skrive bra låter. Jeg synes også det går en rød tråd fra den låta til typen låter han leverte til Revenge.
Kan forstå hva du sier, Nilzzz. Synes låter som "Spit", "Domino" og "Paralyzed" er rimelig dårlig også, hehe... "Unholy" og "Thou shalt not" er veldig bra da...
ang. HITS så må jeg si at jeg synes det er mye bra på skiva... desverre er produskjonen helt jævlig IMO, og et par av Gene låtene er til å spy av... de bra gene låten epå skiva i mine ører er Betrayed, Cadillac Dreams og ikke minst Somwehere Between Heaven And Hell (som jeg syns er jævlig bra...) Paul sine låter syns jeg stort sett er bra, med untak av Read My Body... Litle Cæasar syns jeg er litt oppskrytt, men absolutt ingen ræva låt... Hide Your Heart, King Of Hearts, Forever og Somewhere Between Heaven And Hell er favoritt låtene på skiva IMO.
Til nå liker jeg best Animalize... Syns den er råbra! Liker faktisk også Peter Chriss sitt soloalbum..Meget koseli og stemningsfylt(men Gene sin "when you wish uppon a star" tar relativt kaka!)=)
Hadde alle låtene på animalize vert på nivå med I've Had Enough (into the fire), Under The Gun og Thrills In The Night hadde det vert en av mine favoritt skiver også