<< Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  

OT: Carnival of Souls

August 18 2005 at 8:08 AM

Truls  (Login Trulsemann)

Ja, dette er faktisk en of topic sak, men jeg ville legge ut litt om det faktisk allikvel. Gikk til innkjøp av en boks med 50 klassiske horrorfilmer her forlden på Platekompaniet til 200 spenn. Den første filmen jeg så het så mye som for Carnival of Souls, og må si jeg fikk noen elementer fra filmen som bringte tilbake minner fra Psycho Circus perioden også. Filmen handler om ei dame som overlever en litt dramatisk bilulykke, men så begynner hun å se ting. Hun er organist i en kirke. Det som er litt spesielt er faktisk at den musikken som blir brukt som lydspor på filmen minner litt om åpningen på Psycho Circus låta. Litt sånn spooky filming der også hvor de "sviger med kamera" rettet mot en ting, og så litt for meg det samme som skjer under Psycho Circus videoen da Kiss står og peker opp mot kamera. Ace peker, Paul strekker seg og Gene bruker bassen eller hva nå det var igjen. Er en stund siden jeg så den videoen, så jeg husker ikke så godt.

Får en følse i hvert fall at Kiss ble litt inspirert av den filmen også når de laget Carnival of Souls skiva, kanskje. I hvert fall når det gjelder tittel, og kanskje at de videreførte det når de senere begynte med Psycho Circus. Moro å vist litt om det, faktisk.

Noen her som har sett denne filmen, og kanskje dere "allvitende" viste at det var en horror film som het dette også?

Respond to this message   
AuthorReply

Tony
(Login TheStarchild)

Re: OT: Carnival of Souls

August 18 2005, 9:20 AM 

Har sett filmen ja, det er ganske likt som du sier. Men dette er vel en gammel film er det ikke?

(Login rassnbar)

August 18 2005, 10:07 AM 

?

(Login en_gutt)

August 18 2005, 10:50 AM 

Jøsses, dette her var nytt for meg. Kanskje jeg burde anskaffe med den? Platekompaniet kommer jo til Tønsberg nå, så..

--Kim Alex--
http://www.thepioneers.tk - Demo straks ute!

(Login stanleyjp)

August 18 2005, 1:37 PM 

hehe. Forresten, angående Carnival Of Souls skiva... på KISS My Ass DVD'en så viser gene fram et cover "to the next album"..., hva var det for noe greier? Var det det de hadde planer om å bruke til Carnival Of Souls?

(Login SpacemanAce)

August 18 2005, 4:02 PM 

Jepp, stemmer JP. Coveret er også avbildet i Kisstory.

Truls
(Login Trulsemann)

OT: Carnival of Souls

August 19 2005, 1:11 AM 

Ja, dette er en gammel film. Dårlig lyd og ikke noe tekst på DVDen. Gammel Horror klassiker. Meget bra faktisk. Jeg kan virkelig anbefale denne filmen. Jeg fikk litt De Dødes Tjern følse da jeg så den. Masse kult i filmen.

De Dødes Tjern er en mye eldre norsk klassikker som stammer fra en bok av Andrè Bjerke, for de som ikke vet det, og som ble filmatisert med blant andre Henki Kolstad da han var rundt 30 år, eller noe sånt. Men Carnival of Souls er eldre. Den er faktisk utgitt i fra 1962. Sjekket nå. Tror De Dødes Tjern kom litt senere enn den, men kan vel ses i lyset av at den kopierte litt det som skjedde i Carnival of Souls. Vel, vel. En horrorfilm er nå en gang alltid en horrorfilm.

Anonymous
(Login leguitar)

August 19 2005, 1:24 AM 

Truls
(Login Trulsemann)

Grett

August 19 2005, 2:43 AM 

Fint med litt flisespikeri, for jeg kunne jo ha sjekket, men nå fikk jeg vite det. Mente den kom ut før 1970, men da tok jeg nok feil. Jaja!

(Login stanleyjp)

August 19 2005, 2:35 PM 

stemme rjo at dne kom før 1970

(Login AceNeverShowUp)

December 19 2005, 9:33 AM 

Har du sett resten av filmene i denne boxen Truls? Fornøyd?

(Login Trulsemann)

Better late than never.

January 31 2006, 11:27 AM 

Har ikke sett noen flere av disse filmene enda Andreas.

Blir nok en del stund til å.

Current Topic - OT: Carnival of Souls  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement