Ja, dette er faktisk en of topic sak, men jeg ville legge ut litt om det faktisk allikvel. Gikk til innkjøp av en boks med 50 klassiske horrorfilmer her forlden på Platekompaniet til 200 spenn. Den første filmen jeg så het så mye som for Carnival of Souls, og må si jeg fikk noen elementer fra filmen som bringte tilbake minner fra Psycho Circus perioden også. Filmen handler om ei dame som overlever en litt dramatisk bilulykke, men så begynner hun å se ting. Hun er organist i en kirke. Det som er litt spesielt er faktisk at den musikken som blir brukt som lydspor på filmen minner litt om åpningen på Psycho Circus låta. Litt sånn spooky filming der også hvor de "sviger med kamera" rettet mot en ting, og så litt for meg det samme som skjer under Psycho Circus videoen da Kiss står og peker opp mot kamera. Ace peker, Paul strekker seg og Gene bruker bassen eller hva nå det var igjen. Er en stund siden jeg så den videoen, så jeg husker ikke så godt.
Får en følse i hvert fall at Kiss ble litt inspirert av den filmen også når de laget Carnival of Souls skiva, kanskje. I hvert fall når det gjelder tittel, og kanskje at de videreførte det når de senere begynte med Psycho Circus. Moro å vist litt om det, faktisk.
Noen her som har sett denne filmen, og kanskje dere "allvitende" viste at det var en horror film som het dette også?