<< Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  

OT: høyttalere

August 22 2005 at 8:31 PM

Mr.Blackwell  (Login Mr.Blackwell)

Idag har min sønn tatt et steg inn i rivningsbransjen, lekt karius OG Baktus dvs. hamret og banket på mine kjære Dali høyttalere. Vi går langt tilbake jeg og høyttalerne mine, men nå er det slutt, jeg må ut å finne nye! Så hva bruker dere gutta til å formidle søt søt kisslyd? noen anbefalinger eller andre veien advarsler? Og tilslutt noen som har erfaring med PSB image 5t høyttalere??

Dali 109 -RIP- 93- 05...snufs...

Respond to this message   
AuthorReply

(Login rassnbar)

Re: OT: høyttalere

August 22 2005, 9:12 PM 

Trist. RIP

Bent
(Login kewldoode)

August 22 2005, 9:44 PM 

Har fått smaken på Hi-End jeg da.
Etter å hørt på forsterker-høyttallere til tilsammen 50-60.000 så er ikke "komersielle" produkter kult.
Når ett sett høyttaller med en 8" spliller fletta av mine JBL lx-1000 med fete 2x8" så slutter man å spille musikk i stua!!
Nå syns jeg pc-høttalerne er greie mens jeg surfer.Lytting til musikk er det slutt på til det står ett Hi-End anlegg i stua . . .
(skulle aldri hørt på det)

Mvh
Bent

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

August 22 2005, 9:45 PM 

Den dagen noen kverker Mirage M-790 høytalerne mine så griner jeg . Det er ikke det dyreste og det er ikke det beste. Men steike som jeg elsker lyden i dem.

(Login kewldoode)

August 22 2005, 9:57 PM 

IKKE hør på Hi-End Nilzz

Jeg var (og er) fornøyd med mine sammenlignet med høyttalere i den prisklassen som mine ligger i.

Ser på det som ferrari,klart det er helt rått....prisen også

Bent

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

August 22 2005, 9:57 PM 

Skikkelig HIFI dilla er farlig. Jeg har et par kompiser som er skikkelige 'junkies'. De bruker vel nesten like mye penger på som om de hadde gått på stoff. Jeg fatter ikke vitsen i å legge 20 000,- i nye høytalere hvis man nesten ikke hører forskjell fra de man har.

(Login LasseThomas)

August 22 2005, 10:20 PM 

De sier de jo gjør det.

"Å jeg må bytte ut kabel'n mellom CD-spiller'n og forstærke'n til en 40 kvadrat-gull-metadon-belagt sak, da får jeg virkelig frem de øverste resonanse-plattformene"

Leste en plass engang WBW om en HIFI-dude som kun hørte på anlegget sitt midt på natta, for da var det minst støy/forbruk på strøm-nettet. Høres litt drøyt ut spør du meg.

Lasse
-som ikke hører forskjell på den eller den ledningen

GIBSON LES PAUL , ZAKK WYLDE SIGNATURE!

(Login anjaLover)

August 22 2005, 10:26 PM 

Psb image t65,evnt noe fra JBL eller verdens største høytaler produsent -BOSE-

(Login Deli-Cato)

August 22 2005, 10:33 PM 

I 1988 kom det en fyr inn på Apoteket der modern jobba.Han skulle ha det "beste" skyllevannet til ører som fantes.Modern stilte`n noen generelle spørsmål om øra hans,hvorpå han kunne fortelle at egentlig var det ikke en dritt feil på hørselen hans,men han skulle på Pink Floyd konsert,og tok ikke sjansen på å gå glipp av en jævla tone.

MrSpeed
(Login Lydmund)

August 22 2005, 10:39 PM 

Jeg har MISSION 734 produsert i England,knallbra høytalere.Fikk ful pot i What Hi-fi da de kom!

(Login Kissomania)

August 22 2005, 11:22 PM 

Føler med deg Mr. Digger fortsatt mine gode gamle som jeg dro med meg "hjemmifra" i sin tid. Nå er de 20 år gamle og de har vært med meg overalt siden. Kona synes de er litt store, men da kommer jeg alltid med den tårefremkallende historien, jeg kjøpte de for min første lønning og kjørte de hjem en og en på mopeden. ( stråppet fast bakpå, skal si jeg steila hver gang jeg gira ) Disse høytalerene holder mål den dag i dag, kulere trøkk enn mange nyere og dyrere høytalere. Har selvsagt fornyet anlegget med surround og hele pakka, men stoltheten er fortsatt de gamle. Den dagen de ikke orker mer, blir en sørgedag. Som du sier, det blir ikke lett å finne noen du blir så glad i igjen....

(Login Deli-Cato)

August 22 2005, 11:25 PM 

Savner Mono kassettspellern min jeg.

(Login Kissomania)

August 22 2005, 11:36 PM 

Ja, det var det jeg hørte Ace soloalbum på da jeg kjøpte den helt ny.
Liten mono kasettspiller altså.

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

August 22 2005, 11:44 PM 

Hehe... pleide å ta opp MGP på monospilleren med mikrofonen inntil TV'n når jeg var veeeldig liten. Det var HIFI skal jeg si dere .

(Login Kissomania)

August 22 2005, 11:50 PM 

Dritkult for oss den gangen...

(Login Deli-Cato)

August 23 2005, 12:21 AM 

Hehe,husker klokka i stua slo 9(?) slag,midt i Danskenes bidrag "Krøller eller ej". Da var søstera mi fortvila.

Mr.Blackwell
(Login Mr.Blackwell)

August 23 2005, 1:01 AM 

Jepp monospiller mot monospiller, kremen av crap opptak! For en revolusjon det var den dagen en av gutta fikk en slik dobbelkassett sak...nesten like stort som den første tapekillern til c-64.

Lasse
(Login LasseThomas)

August 23 2005, 7:12 AM 

1980 - 2 kassett-spillere mot hverandre.
2005 - Overføre cd/lyd fra PC til mobil

Var er det meste 'sjarmerende' ?

GIBSON LES PAUL , ZAKK WYLDE SIGNATURE!

(Login AceNeverShowUp)

August 23 2005, 10:01 AM 

Lykke til i jakten på nye høytalere Mr. Blackwell. Denne karen har nok ingen råd å gi.

Husker jeg kjøpte min første kassettspiller, som var et anlegg for meg på den tiden. Det var helt sinnsykt tøft med høytalere som kunne taes av på siden og plasseres andre steder i rommet enn der selve anlegget stod Pluss at den hadde dobbel kassettspiller. Det var på denne kassettspilleren jeg hørte mine første Kissbootlegs, og det var stort det

Et par år senere kjøpte jeg stereoanlegg på postordre fra en annonse i Det Nye Det kuleste var nesten at jeg fikk 10 uninnspilte kassetter med på kjøpet. Husker ikke merket, men det holdt i 10 år

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

August 23 2005, 10:27 AM 

Kjøpte meg en Sony stereo til 5000,- når jeg var syv år gammel i 1976. Da skal jeg si at gutten var stolt av anlegget sitt da. Det var jo bare forsterker, kassettspiller og høytalere. Platespiller fikk jeg ikke før i 1978. Men jeg skal sii det blei lyd på gutterommet. Selv om det stort sett var Elvis, barneplater og køntrikassettene til fadern som fikk gjennomgå de første to årene.

(Login rassnbar)

August 23 2005, 8:50 PM 

En stereo til 5000 kr. i 76 ? Hadde du spart alt du kom over siden du klarte å gå ? det var sinnsykt mye penger den gangen

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

August 23 2005, 8:55 PM 

Jeg arvet 30 000,- av en onkel til modern. Resten av pengene sto på bok til jeg ble 18 år. Så hadde ikke modern og fadern noe anlegg heller. Så det var i kjellerstua som også mer eller mindre var rommet mitt (rom nr.2 med Kiss plakater ).

This message has been edited by nilzzz on Aug 23, 2005 8:56 PM

Current Topic - OT: høyttalere  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement