Virker som det er et par GNR fans her på forumet, så kommer med en nyhet som kanskje vil glede dem.
Jeg venter nå i de nærmeste dagene GNR Live At Valle Hovin DVD opptak.
Det er ikke komplett (45 min) og kvaliteten er vist så som så, men det er jo skit kult å se GNR Live i Oslo
Hvis noen er interesert i en trade er det bare å maile
Jeg og en kompis sykla ned med en ryggsekk med øl, og ble sittende utafor og drikke i stedet.
Og før konserten var ferdig, så var vi tomme for øl, så vi sykla til byen og ned på Lusa Lottes Pøbb og glemte hele Guns.
(Av naturlige årsaker)
Verste med kvelden var dog sykkelturen hjem til Furuset ved firetida på natta...
Og den Guns And Roses-konserten som ble avlyst (Spektrum), skulle jeg også på. Jeg møtte Izzy Stradlin på Narvesen på Karl Johans gate, og fikk autografen. Jeg fikk også autografen til Matt Sorum utenfor Oslo Spektrum. Og autografene til Skidrow, ved Gardermoen. Så fikk vi høre at Axl, ikke dukket opp, da..
Husker den dagen; det var da jeg formelt slutta å være GnR-fan. Hadde ikke hørt noe særlig på de på et års tid, men gikk en tur og rusla i byen da en engelsktalende slåpe tilbød meg billett for en billig penge. OK, tenkte jeg. Ingen andre planer, fin sommerdag - jeg drar på Guns n Roses-konsert...
Som sagt så gjort. Konserten starter OK med Its so Easy (tror jeg). Et par låter til, fortsatt grei skuring og rock'n'roll. Duff synger Attitude, noe som er ganske så kult siden jeg på den tiden er stort Misfits-fan.
Men så... ballade etter ballade. I nærmere en time. Guns'n'roses er blitt visesangere på sine gamle dager. Og det var ikke det jeg var der for å høre. En time etter er konserten over, jeg drar hjem...og har ikke hørt på Axl & co siden - i hvert fall ikke før jeg tolv år senere ser Velvet Revolver på TV og skjønner at i hvert fall & co fortsatt er i stand til å rocke, selv om Axl er en dust som neppe kommer til å få Chinese Democracy ferdig i min levetid i hvert fall.
Hadde det helt greit på den konserten egentlig,og jeg er glad for at jeg har sett GNR.Men sånn i ettertid er det ikke en konsert jeg rangerer blandt Topp 50 lista mi over de feiteste konsertopplevelsene jeg har hatt,og det trudde jeg virkelig ikke var mulig da jeg dro.Digger Lies skiva,men på Valle blei det bare jævla kjedelig da gutta slang seg i sofa`n med kassegitara sine.Ingen kan ta fra Guns at Appetite For Destruction er en av de feiteste skivene ever,men kordamer og sofa på scena kan jeg styre meg for.(Med mindre jeg kan ligge i sofan å se på dem)
JA til GNR reunion med orginalbesetninga,på Sentrum Scene!!!!
Liker Appetite, Lies å Spaghetti... Men Illusion har jeg vel egentlig sjelden vært begeistra for. Å det med kordamer å sånn syns jeg suger hardt. Åsså stilen til Axl å, fra blodhard sånn "street-punk" til en sånn klin-gærn fyr med altfor trang boxer, slett hår å bånd rundt hue... Liker bare ikke det der. Men Appetite er min "all time" favoritt skive.
Jeg liker alt av GnR untatt "My World" fra Use Your Illusion 2. Må også si at Illusion skivene er det mest geniale verket i musikk historien, og faktisk hakket vassere en Appetite i mine ører Alle 5 Guns studio utgivelsene kommer rett inn på min topp 10 liste
Jeg liker mye på Illusion-skivene, men de to skivene kunne vært en! Da hadde vi snakket klassiker! Hørte litt på Civil War fra Illusion II i går. Like magisk nå som den gangen jeg kjøpte skiva i 1991. Men Guns live skuffet meg bigtime. Gledet meg som en unge til den konserten.
Jeg har et par mp3'er fra valle hovin konserten (November Rain og Live And Let Die), og om det er standaren for resten av konserten kan jeg skjønne at mange mista interresen for Guns den kvelden for det er faktisk blant det dårligste live greine jeg har hørt av dem! Jeg har vel ca 80-100 Guns bootlegs alle er bedre. Jeg har også intrykk av at Guns var veldig variable greier live... Men en 2 og e thalvt år lang turnee med intrige rhele veien kunne vle tatt pusten av de fleste så det er ikke så rart de siste "Skin And Bones" konsertene er litt tamme... Jeg sier bare Guns fra Paris 06.06.92... det er mitt magiske musikk øyeblikk i alle fall. Var det jeg oppdaga Guns med så det e rmulig det ligger mye nostalgi i bunnen også. Synd at de ga ut Tokyo konsertene istedefor en av de andre fantastiske pro shot konsertene fra Illusion turneen (Florida'92, Oklahoma'92, Paris'92, London'92 for ikke å snakke om Stockholm'91 som vel er det mest sinnsyke jeg noengang har hørt... rett og slett fantastiske greier). Av bootlegs jeg har med orginale Guns så er det mye som er av tvilsom kvalitet, men en jeg har fra San Diego'87 er fantastisk. Kan jo heller ikke unnlate å nevne The Ritz'88, New York showet... ville greier selvom bandet er UTROLIG shabby der. Er det noen her som forresten sitter på opptak med bra kvalitet fra en av konsertene Izzy spilte for Guns i 1993? Jeg har Milton Kaynes (eller hvordan det skrives?) konserten men kvaliteten er desverre forholdsvis ræva...
Ritz konserten RULER! "Shabby" Guns RULER!
Det var første gang jeg hørte Knockin`On Heavens Door med GNR,og jeg synes det var en fantastisk versjon.Den som er på Illusion skiva synes jeg Suger.Har den på ei gammal Japansk live skive også,og den synes jeg er jævla bra.