Da har jeg lagt ut sangene av The Pioneers på "uhort", og de kan dere høre her: http://www.uhort.no/index.php?kontekst=artist;query=414. Hadde vært litt morro med tilbakemeldinger. Er jo det vi må ha for å komme videre, er det ikke?
Aldri vært no fan av låter med sånn rolig start, med unntak av visse klassikere, men fy som den tar seg opp etterhvert. NÅr hele greia bryter ut i gitarsolo å vokalisten virkelig drar på
2. Unleash My Monster
Blir bare bedre å bedre. Veldig rett på sak her, En heavy å fin låt, uten å bli for tung, og akuratt riktig tempo. Litterann "Pantera-feel" til tider Meget tøft riff, og vokal (det siste gjelder vel egentlig alle låtene)
3. Don't Fall In Love.
Litt for "soft" for min smak. Men ok.
4. Oioioi. Begynner tungt, å utrolig tøft med "pausene" på første versa der, når vokalen kommer. Og fete, passende vokalharmonier etterhvert. Så likte jeg spesielt partiet (varer sikkert bare 5 sek eller no, siste vokalgreiene før den går over til bare bass, å så gitarsolo) Rett å slett bra låt spør du meg. Likte åsså riffet på slutten, og åssen trommene trapper seg opp metersom slutten nærmer seg
Sånn. Og må si dere er dyktige, regner ikke akuratt med at det er så mye juks i studio her Og fy faen han vokalisten var blant det bedre jeg har hørt i den alderen.
1. Litt enig med space ace. For lang rolig "intro". Mister litt interessen etter 2 og 1/2 min. Låta kunne begynt fra 3 min. og utover. Men fra der er det VELDIG bra. Er ikke noen musiker, så jeg skal ikke si så mye om det tekniske. Men de tøffe partiene sitter som et skudd etter min mening.
2. Herlig headbanger låt! Kunne stått ved scena å digga hemningsløst etter denne. Drekka-musikk!
3. Morsom start. Men major'n vrenger av og til litt unødvendig mye i vokalen. Blir litt masete også. Noen ganger er det befriende når dere bare spiller. Men han har potensiale. (hør eksperten..... )
4. God gammeldags tung heavy! Litt Sabbath og Dio inspirert syns jeg. Her hører vi Doggie daddy(?!) i sitt ess!!!
Syns dette var veldig bra jeg Kimmer'n! Håper du ikke tar "kritikken" fra en gammel headbanger for ille opp. Prøvde å være litt konstruktiv.
Høydare:
De siste 2 1/2 min. av Her beauty inside.
Unleash my monster. Party-låta.
Instrumentaldelen på Don't fall in love.
Sons of rock! En klar live-hit!
Takker " Håper du ikke tar "kritikken" fra en gammel headbanger for ille opp." - Så absolutt ikke.. Hehe. Nei, du mener vel ikke at du ikke er en headbanger lenger grunnet alder? Nei, fy. Jeg vet du rocker. Skjønner hva du mener med lang intro på Her Beauty Inside. Dette har vi snakket om i bandet, og gjort noen få og små endringer slik at den skal bli mer "spennendes". Takker for ord! Og ACE, få no ut av dokka!
Åssen får man opprettet ny artist?
Jeg skrev ned det man skulle av info men når jeg skulle lagre det kommer jeg til http://www.uhort.no/moduler/add_resource.php
som ikke bringer meg videre. Får heller ikke mail om at jeg er registrert.
Hjælp!
Meget meget.. Hadde det gammle punkbande på urørt.. lurer på om det ennå er der.. kan skjekke ut.. Lekefaen heter det.. eller en kan gå på www.home.no/lekefaen haha!
1. Her Beauty Inside: Jeg likte starten godt, men som det er nevnt før, så tar det litt lang tid kanskje... men på en annen side kan det være litt kult å, for da kan det hende du ikke er helt klar når det virkelig tar av. så det kommer jo ann på hvem som hører. Vokalen er genial! dere har en kul stil som kommer best frem på slutten av låta synes jeg...
2. Don't Fall In Love: Jeg synes denne låta er kul! Er en slik type låt som "alle" kan like, da tenker jeg spesielt live. ikke for tung, ikke for "myk". Kult budskap i teksten!
3. Unleash My Monster: Jeg får litt St. Anger feel. Da spesielt kanskje på vokalen. Rå og sterk! liker partiet rundt 2:00, genial bridge eller hva man skal kalle det. Rå låt!
4. Sons of Rock: Bare navnet denger deg i balla på denne låta! kult riff, og genial flow (feel og groooove, hehe) i låta! Refrenget er slik type live refreng som folk kan synge med!
totalt så vil jeg si at jeg kan konstatere at rock n roll ikke er død! Jeg digger vokalen, trommene og gitarene og alt! Det er helt ærlig talt ikke helt den type musikk jeg pleier å høre på, men når jeg satt meg ned å hørte på dette, så likte jeg det godt, og "sons of rock" går jevnt når jeg sitter ved pc'n!
Driver jo selv å spiller, skal i studio nå i slutten av måneden, kan jo legge ut en link på siden her så dere får høre. Det er langt fra så heavy som Kim og co. Men det er da vel på grensen til rock! he he...
Hadde vært kult å fått til en liten "turne" sammen Kim. Feste, sjekke damer, og live the rock n roll life! Send på en mail eller noe da vet du!
Tjena!
Har nok en gang hørt på låta "sons of rock",og dette er faktisk en av mine favorittlåter for tida.Og da er Glenn Hughes-platene iberegna!!!! Og hvordan skaffer man seg et X av denne demoen Kim Alex?
Trouble Walkin`
Ps: Ta också en "lytt" på POPGUN, dette er god gammel Stones-lignende rock.Går an og kalle det det Les Paulsen???
Bandet ditt har potensiale Kim Alex. 1. og 3. låta likte jeg best. Jeg skal ikke si noe om lydbildet siden jeg hørte det gjennom crappy høytalere på dataen her, men det høres bra ut! Dere bør absolutt få fram vokalisten på en evt. plate for han synger sjeldent bra. Virkelig nerve i stemmen. Stå på!
Vet ikke det helt Kjell Åge, men det kommer sikkert an på øret
som hører.
Kom faktisk til finalen i ørørt, pluss at vi kom med på NRK P3-
rørt og ørørt cd 2004.
Er masse nytt materiale på gang bare plata blir ferdig!
Stig: Vi i bandet kom akkurat hjem fra en miiiiini turnè i Danmark, altså.. Spilte på scenen på danskeferga når alle folka hadde dratt; drita fulle. Er fortsatt full, så det ble en fylletur med bandet med 2 timers søvn og full i 24 timer. Det er deilig. Men en turnè skal vi mekke vettu!
Har noe musikk liggende med mitt band Rock Squad(1999-04)
Fikk bra tilbakemld. i Scream.
Har ellers også endel sncks å dele ,
kanskje da særlig mot tidlig TNT.
Spank You Very Much!
Det ligger ute en nyere og mer mixa versjon nå som det bl.a. er gitarsolo fra gitar-virtuose Robert, som for øvrig er Paul i K.I.S.S.
Denne versjonen er mye bedre IMO, selv om lyden er litt dårligere i selve Mp3-fila enn den forrige. Dette pga av at fila er nærmest halvert i størrelse.
Dette er fremdeles en råmix som er umastra m.m.