Synes Santana virker litt sjalu her. Simmons er en ganske OK musiker IMO, og ja, han ER en entertainer (han skal ikke benekte det heller, hehe), men hva er galt med det? Og kan man ikke være en musiker OG en entertainer?
"Og kan man ikke være en musiker OG en entertainer?"
Jo!
Skjønner hva Santana mener, men uansett. Carlos Santana er nok en vanlig person slik som oss som har sine egne meninger, bare at hans sine meninger blir lettere hørt.. Eller noe.
Han har sikkert rett.Sikkert derfor jeg liker Kiss best også.Men at han gidder å gå inn i en krangel med "sånna som oss" skjønner jeg ikke.Hva var bakgrunnen for uttalelsene? Rockschool?
Synes musikken hans kan være bra (nei, det er ikke feberen min som snakker nå ). Avslappende, og han ER en god gitarist. Han skriver forresten ikke så mye selv for å ha et band som kaller seg "Santana". Har en samleCD med 16 sanger, og han skrev bare 6 av dem...
Gene er vel den første til å innrømme at det Sanata sier stemmer skulle jeg tro. Han sa blant annet det i forbindelse med Symphonykonserten, at de selv ikke var musikere, men entertainere.
hi my name is kevin warhaft im from miami florida who is carlos santana to say this about you
thank you gene simmons and kiss for true rock n roll over 30 years
(From Contact Music)
"Latin rocker CARLOS SANTANA has slammed outrageous KISS frontman GENE SIMMONS by questioning his musical ability and branding him "Las Vegas entertainment".
The SMOOTH hitmaker is appalled by the standard of Simmons' music and insists the rocker hides his lack of skill behind layers of gothic clothing and black make-up.
Santana says, "He's not a musician, he's an entertainer. A musician is (JOHN) COLTRANE, BOB MARLEY. Kiss is Las Vegas entertainment, so he wouldn't know what music is anyway. That's why he wears all that stuff.
"A musician doesn't need the mask and the mascara so there's a difference between an entertainer and a musician."
Response from Gene:
Carlos Santana is cool. His assessment? I have no problem with it. That's why they make menus in restaurants. Not everyone likes the same meal. I wish him well.
Santana til midt på 80-tallet er kanon, det etter er som du sier Nils dørgende kjedelig. Han burde ta seg ei pille, de soloene hans skjærer noe helt jævlig i øret! Uff!
nilzzz: men selvom en ikke er objektiv så har en jo likefult sin fulle rett til å ytre meningene sine om det! Jeg er forresten helt enig med deg i at santana er god, men at musikken blir kjedelig i lengden.