<< Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  

"Big things to come."

October 19 2005 at 11:51 AM

AceofThunder  (Login AceofThunder)

"There is no stopping either Paul or myself. Stay with us. Big things to come."
Fra www.genesimmons.com

Hva tror dere kommer? Nye KISS mobiltelefoner, dokker, VISA-kort and on and on? "Big things to come." Jeg husker Gene sa på begynnelsen av 90-tallet om et foreløpig prosjekt han ikke kunne snake om:
"This is the coolest of the coolest, and nobody's gonna fucking believe it!!"
Det viste seg senere at det han snakket om var Kiss My Ass tributen. Hvilken nedtur.

Det jeg skal frem til, hva er det vi egentlig ønsker av KISS i dag, hvis vi fikk velge?

AceofThunder

Respond to this message   
AuthorReply

Kjell
(Login SpacemanAce)

Re: "Big things to come."

October 19 2005, 12:11 PM 

Først og fremst en ny skive... Med Gene, Paul, Eric og.... Ace! Tommy kan koke kaffe.

(Login cusano)

October 19 2005, 12:20 PM 

Tommy kan gjerne spille på nye skiva, og Singer også (veldig gjerne), men gi de gutta en nu makeup!!

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

October 19 2005, 1:52 PM 

Hehe... det hadde bare blitt ennå mer corny. De burde bare ta den av så kunne de fortsatt i flere tiår til .

acestubb
(Login acestubb)

October 19 2005, 1:53 PM 

Er enig i at det hadde vært kult med studioskive og ny make-up, however en dvd med noen skikkelig never-before-seen-footage hadde også gjort seg.

(Login terjem)

October 19 2005, 2:42 PM 

Kiss - live in Russia.
Gene har snakket om dette før....en konsert på den røde plass, denne ville blitt filmet. Paul har forøvrig Russisk blod i årene ! McCartney hadde en konsert i Russland og DVD'en er råfet

(Login SpacemanAce)

October 19 2005, 4:18 PM 

En ny skive må være fundamentet for alt som skal komme etterpå, enten de spiller på Den Røde Plass, på månen eller hjemme i min stue. Jeg har faktisk veldig stor tro på at dette skjer før eller senere. Ikke at de spiller i min stue, men at det kommer en ny skive. Får fortsatt ståpels av å tenke på hvordan det låt i Japan i 2001 med Gene, Paul, Ace og Eric. Så nå som Ace ser ut som en ung mann på 53 og ikke ligner altfor mye på Michael Jackson, kan man vel håpe på at han får tilbake jobben sin.

Anonymous
(Login speiseis)

October 19 2005, 4:29 PM 

"...enten de spiller på Den Røde Plass, på månen eller hjemme i min stue. Jeg har faktisk veldig stor tro på at dette skjer før eller senere"

- Kiss konsert på den røde plass lar seg jo gjennomføre. På månen blir vel litt vanskeligere selv om jeg tipper Gene er stormanngal nok til å være de første til å gjennomføre noe slikt om det noensinne blir mulig.
Kiss i din egen stue..? vel det er bra at du er optimist, men...

(Login stanleyjp)

October 19 2005, 4:49 PM 

Yngwie Malmsteen - Live In Leningrad er et bevis på at Russland ruler

Jeg vil ha masse vd'er (Largo'79, australia 80, japan' 88 osv) også vil jeg ha europa turnee og ny KISS skive. Og jeg vil ha med Ace.

(Login stanleyjp)

October 19 2005, 4:53 PM 

*dvd'er

(Login AceNeverShowUp)

October 19 2005, 5:13 PM 

"Big things to come" - tror nok dette er mer en såkalt jippo fra godeste Mr. arrogant Gene Simmons. Han liker jo å ta store ord i munnen, uten at det trenger å være så stort av den grunn. Aceofthunder har nevnt et eks., og andre eksempler er 3D turneen som skulle revolusjonere hele konseptet med å holde konserter og det var ikke måte på osv osv hvordan det skulle revolusjonere rockebusinessen, og et annet eks er jo "The mother of all boxes" som han jabbet om i ti år. Boxen ble jo bra den, men langt på vei "The mother of all boxes"!

Jeg håper jo at det skal skje noe stort eller kult. Drømmen ville jo vært en gjenforening med Peter og Ace, i en perfekt harmoisk atmosfære dem imellom, med nytt album og ny turnee. Men det blir nok bare med drømmen. Kunne tenkt meg Eric og Thayer med egne identiteter, men det er vel for sent nå når de lenge har vært "The Catman" og "The Spaceman". Verken Gene eller Paul vil vel noen gang fortsette Kiss uten make-up.

Nei, det next big thing blir vel David Le Roth som Paul og Blackie Lawless som Gene

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

October 19 2005, 7:47 PM 

Nå tror jeg vel en del av 'prosjektene' har vært mer velmente enn det de har endt opp som. Hvis vi ser på den originale tracklisten til 'Kiss My Ass' som Gene ville lage så var det jo en rimelig mye mer spennende skive enn det vi fikk servert. At det er småteit ¨å lage en tribute til seg selv er en annen sak .

Boxsettet tror jeg Paul & Gene ville lage akkurat som vi hadde foretrukket det. Der var det vel Mercury som sperra veien med den store 'ræva' si. Men tanke på hvor populære Kiss var hos plateselskapet sitt ville det jo vært totalt utenkelig at de ville utgi en boks med bare uutgitt materiell. Der var det nok bare snakk om å gjøre som Mercury aksepterte eller "no box at all".

Det jeg vel synes er værst er all driten som har blitt spydd ut etter 98. Ikke det at jeg har noe i mot merchandise i det hele tatt. Men 90% av alt som er kommet er bare kjip plast drit. Når de først skal lage ting så kunne de i såfall heller få laget kule ting som mye var på 70-tallet. Det er jo unntak som 24" dokkene og de tre siste McFarlane settene. Til og med de fleste nye posterne er rimelig kjipe. Er det noen som har potensiale til å ha kule postere så er det jo Kiss.

(Login AceNeverShowUp)

October 19 2005, 8:09 PM 

"Nå tror jeg vel en del av 'prosjektene' har vært mer velmente enn det de har endt opp som. Hvis vi ser på den originale tracklisten til 'Kiss My Ass' som Gene ville lage så var det jo en rimelig mye mer spennende skive enn det vi fikk servert. At det er småteit ¨å lage en tribute til seg selv er en annen sak .

Boxsettet tror jeg Paul & Gene ville lage akkurat som vi hadde foretrukket det. Der var det vel Mercury som sperra veien med den store 'ræva' si. Men tanke på hvor populære Kiss var hos plateselskapet sitt ville det jo vært totalt utenkelig at de ville utgi en boks med bare uutgitt materiell. Der var det nok bare snakk om å gjøre som Mercury aksepterte eller "no box at all"."

- nettopp. Derfor burde Gene ikke være så stor i kjeften, og ikke love noe han ikke vet om han kan holde

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

October 19 2005, 8:35 PM 

Det er jo sånn det alltid har vært . Paul er stort sett ikke hakket bedre forresten. Det er bare at han har holdt en litt lavere profil de siste årene. Hele 80-tallet var jo alle skiver like bra som Destroyer...hehe

(Login AceNeverShowUp)

October 19 2005, 8:39 PM 

"Det er jo sånn det alltid har vært"

- ja, og derfor tar man denne "Big things to come" med en STOR klype salt Men håper han overrasker meg

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

October 19 2005, 8:45 PM 

Jeg sier med et typisk Paul sitat: "If you have something to believe in you will get something to believe in if thats all you believe in thats great that something had to believe in what someone could believe in at the best is that you believed in yourself and I don't really know what the f*** I'm talking about so I don't know what to believe" .

(Login AceNeverShowUp)

October 19 2005, 8:47 PM 

Hehe! I believe he's a true believer

C hristian
(Login crisscola)

October 19 2005, 10:08 PM 

"Det er jo sånn det alltid har vært . Paul er stort sett ikke hakket bedre forresten. Det er bare at han har holdt en litt lavere profil de siste årene. Hele 80-tallet var jo alle skiver like bra som Destroyer...hehe"

Nja, jeg mener dette er hakket mindre ille å si, faktisk. Det var jo først og fremst at Gene var en heller begredelig låtskriver på 80 tallet og fikk lov til å feste makkverkene sine på plate, som ødela sjansen for at de aldri laga noen skive i nærheten så bra som "Destroyer" igjen. Det er jo ille at Paul ikke satte ned foten, men det var vel kanskje litt mye forlangt under omstendighetene. Han var vel glad til for at Gene i det hele tatt gadd å stille opp for bildene til covrene, så oppsatt han var på å bli filmstjerne, manager, produsent etc...Så jeg foretrekker heller Pauls klisje uttalelser enn Genes løgner.

(Login Deli-Cato)

October 20 2005, 2:11 AM 

"hvis vi fikk velge?"

1.-Paul,Gene,Ace og Peter,med ny skive,turne og Peter i form.
2.-Paul,Gene,Ace og Eric,med ny skive,turne og ny Eric sminke.
3.-Paul,Gene,Vinnie og Eric,med ny skive,turne og ny Eric sminke.

Reality:

4.Dagens line-up med ny skive og turne.

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

October 20 2005, 7:34 AM 

C hristian: Smaken er jo som baken. Selv om Gene sine låtbidrag Animalize <-> HITS ikke er mye å skryte av så var selv Paul sine låter lysår unna Destroyer kvaliteter IMO. Saken er jo at Gene og Paul har jo alltid vært 'fulle av skit' så det overrasker jo ikke akkurat at det kommer mer.

(Login AceNeverShowUp)

October 20 2005, 9:16 AM 

Selvfølgelig var Paul sine bidrag langt fra 70-talls kvalitet (etter min smak i alle fall), men det forsvarer jo ikke at Gene var nesten totalt fraværende fra og med Animalize tom Revenge, og kom knapt opp med noe brukbart. Paul gjorde forsøk i alle fall og oppnådde en del gode låter, mens det nesten virket som Gene bare leverte låter fordi han måtte, og trodde det holdt med å "stemple dem" Gene Simmons.

Jeg synes også det er en vesentlig forskjell på Gene og Paul når det gjelder å "brag about stuff". Helt fra begynnelsen av 90-tallet har Gene vært i en "særklasse" på dette området, om big things to come osv. Og det har ikke bare med høy/lav profil å gjøre

(Login AceofThunder)

October 20 2005, 9:43 AM 

"Så nå som Ace ser ut som en ung mann på 53 og ikke ligner altfor mye på Michael Jackson, kan man vel håpe på at han får tilbake jobben sin."

Det er vel nesten sånn at vi får håpe at han VIL ha tilbake jobben sin, hehe. Gene og Paul vet jo at et komplett originalt KISS er den største pengemaskinen de har skapt. Ace og Eric er et godt team, jeg foretrekker de enn Peter og Tommy som team, men nå var det ikke meningen å dra frem dette igjen.
Det jeg ønsker aller mest er jo en splitter ny KISS-skive, og helst med originalmedlemmene selvsagt, men det skjer vel neppe. Å låse gutta inn i studio for å skape et mesterverk er vel å håpe for mye. Men hvis de skal inn i studio igjen så tror jeg de må tenke alternativt eller mer komplisert enn de "vanligvis" gjør for at resultatet skal bli minneverdig. Som Andreas nevnte i et annet eksempel med Gene så holder det ikke å stemple en skive med KISS og originalmedlemmer hvis det ikke holder mål. Remember '98. De ha jo i sin tid vært litt nyskapende på sin egen måte.

Nilzzz, at Paul stemplet Animalize som den beste siden Destroyer er vel fordi han var produsent ene og alene, hehe. Han er en egotripper han også.

AceofThunderandRockandRoll

(Login crisscola)

October 20 2005, 11:06 AM 

"C hristian: Smaken er jo som baken. Selv om Gene sine låtbidrag Animalize <-> HITS ikke er mye å skryte av så var selv Paul sine låter lysår unna Destroyer kvaliteter IMO. Saken er jo at Gene og Paul har jo alltid vært 'fulle av skit' så det overrasker jo ikke akkurat at det kommer mer"

Igjen er jeg litt uenig med deg! Pauls låter var ikke etter min mening lysår unna destroyer nivået, kanskje en del nautiske mil unna ja, men ikke lysår:) Jeg synes låtskrivinga hans har vært jevnt bra hele tiden, men Kiss som band og musikere har forandret seg. Det vil si, jeg tviler sterkt på om "detroit rock city" hadde vært like kul om den ble innspilt for første gang på animalize....det ville vært en bra låt ja,men...Eller "god of thunder"på Crazy nights...Samtidig lurer jeg på hvordan "no,no,no" hadde hørt ut som om den hadde blitt innspilt av Ace,Peter,Paul og Gene på debut palta i 1974.

Tilbake til diskusjonen om Gene og pauls evne til å spre møkk(en egen idrettsgren ved landbrukshøgskolen i Ås?) så er det vel mer substans i skitpratet til Paul, tross alt? Jeg mener, han skryter mer om at denne nye plata er sinnsykt bra(og det er i allefall en plate der!), mens Gene er mer typen som selger skinnet før bjørnen har skitt...eh, bjørnen er skutt. Mitt inntrykk i allefall.

Paul er bruktbilselgeren som sier at Deli-Catos mondeo egentlig er like bra som en rolls Royce, Gene sier at Rolls Royce er vel og bra, men at han i neste uke skal begynne å selge fantastiske flygende tallerkener til spottpris(og du slipper veiavgift!)......nja eller noe sånt, eller kanskje ikke...

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

October 20 2005, 11:31 AM 

Igjen er jeg litt uenig med deg! Pauls låter var ikke etter min mening lysår unna destroyer nivået, kanskje en del nautiske mil unna ja, men ikke lysår:) Jeg synes låtskrivinga hans har vært jevnt bra hele tiden, men Kiss som band og musikere har forandret seg. Det vil si, jeg tviler sterkt på om "detroit rock city" hadde vært like kul om den ble innspilt for første gang på animalize....det ville vært en bra låt ja,men...Eller "god of thunder"på Crazy nights...Samtidig lurer jeg på hvordan "no,no,no" hadde hørt ut som om den hadde blitt innspilt av Ace,Peter,Paul og Gene på debut palta i 1974.

Som sagt blir det en smakssak. Jeg er jo ikke så glad i alt Paul har gjordt som mange andre her er. Men de var nok i en litt annen 'mindframe' på 80-tallet. Så du har nok rett i at låta ikke hadde blitt det samme i den perioden. Stort sett pga Paul var mer opptatt av å skrive musikk som han trodde var tidriktig enn å skrive Kiss låter. Hva Gene tenkte kan man jo bare lure på...

Tilbake til diskusjonen om Gene og pauls evne til å spre møkk(en egen idrettsgren ved landbrukshøgskolen i Ås?) så er det vel mer substans i skitpratet til Paul, tross alt? Jeg mener, han skryter mer om at denne nye plata er sinnsykt bra(og det er i allefall en plate der!), mens Gene er mer typen som selger skinnet før bjørnen har skitt...eh, bjørnen er skutt. Mitt inntrykk i allefall.

Paul er bruktbilselgeren som sier at Deli-Catos mondeo egentlig er like bra som en rolls Royce, Gene sier at Rolls Royce er vel og bra, men at han i neste uke skal begynne å selge fantastiske flygende tallerkener til spottpris(og du slipper veiavgift!)......nja eller noe sånt, eller kanskje ikke...

At det er en forskjell er jeg helt enig i. Men jeg synes vel ikke at det som oftest har vært så mye mer substans. Paul hadde en tendens til å komme med uttalelser borti 'Morten Harket land' som det ikke var lett å skjønne så mye av. Fra begynnelsen av 90-tallet har det bare virket litt mer innøvd. Hva er værst av å si; "at vi skal lage noe veldig bra" før noe er laget eller "det er veldig bra" etter noe som ikke er 100% er laget...?

(Login AceNeverShowUp)

October 20 2005, 1:02 PM 

"at vi skal lage noe veldig bra" før noe er laget eller "det er veldig bra" etter noe som ikke er 100% er laget...?"

- det værste er klart det første, i eksemplene med Gene. Dessuten pleide både Paul og Gene å si i int. på 80-tallet at dette er den beste skiven vi har laget osv. foran hver utgivelse. Og det kan også være at for eks. Paul synes at HOF, I've Had Enough, Under The Gun og Thrills In The Night var utrolig bra på den tiden.

"at vi skal lage noe veldig bra" er også et veldig formildende utsagn brukt som eks. her, når frasene heller lød som "The Mother of all boxes", "et 3D show som skal revolusjonere hele konseptet med de å turneere" osv

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

October 20 2005, 1:10 PM 

- det værste er klart det første, i eksemplene med Gene. Dessuten pleide både Paul og Gene å si i int. på 80-tallet at dette er den beste skiven vi har laget osv. foran hver utgivelse. Og det kan også være at for eks. Paul synes at HOF, I've Had Enough, Under The Gun og Thrills In The Night var utrolig bra på den tiden.

Jeg sier jo ikke at Gene er det spor bedre. Bare at begge gutta er 100% fulla av BS. Men som jeg sa før. Det har liksom alltid vært en del av 'pakka'.

(Login AceNeverShowUp)

October 20 2005, 1:13 PM 

Fikk bare inntrykk av at du syntes de er/var like ille. Der er vi i så fall uenig

(Login crisscola)

October 20 2005, 4:32 PM 

"Jeg sier jo ikke at Gene er det spor bedre. Bare at begge gutta er 100% fulla av BS. Men som jeg sa før. Det har liksom alltid vært en del av 'pakka'."

He,he... Du får det til å høres ut som om Kiss er finance credit med et soundtrack
IMO så er det "the farwell tour" som er Paul og Genes værste bullshit ever, for så høre hvordan de forsvarte at de fortsatte etterpå.

(Login stanleyjp)

October 21 2005, 2:33 PM 

Ace & Peter var vel strengt tatt med på Farwell tour greia de og, og jeg kan aldri tenke meg at de ikke regna med at det kom til å bli mer KISS etter turnee slutt. Det skjønnte jeg når de la ut konsertene med Singer på trommene i japan/australia....

(Login AceNeverShowUp)

October 21 2005, 4:34 PM 

"Ace & Peter var vel strengt tatt med på Farwell tour greia de og, og jeg kan aldri tenke meg at de ikke regna med at det kom til å bli mer KISS etter turnee slutt. Det skjønnte jeg når de la ut konsertene med Singer på trommene i japan/australia...."

- men Japan/Australia konsertene var jo en del av The Farewell Tour. Mulig hadde de allerede kontrakt om konserter der før det ble klart at Peter ikke ble med videre. Turneen var jo egentlig satt opp der i november 2000, men måtte utsettes til mars/april 2001, pga kontraktsforhandlingene med Peter.

Men at Peter valgte å bli med på World Domnation i 2003 sier jo litt da

Current Topic - "Big things to come."  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement