Hey hey, da er det på tide med en nervepirrende, blodsprutende og svett Kissquiz igjen. Det er nesten et halvt år siden sist gang, så lysten er muligens tilbake for noen nervøse minutter på det svette tastaturet noen kvelder på høstparten. Her blir det ikke noe rom for
Jeg håper de faste quiz deltakerne stiller som vanlig, men også at flere henger seg på. Det er ingenting å frykte, og har man ikke så mange Kissbøker hjemme, er det utrolig hvilken informasjon man kan finne på nettet, bare man vet hvordan man skal søke, blant annet på http://www.kissfaq.com Det vil være både lette spørsmål og forhåpentligvis spørsmål som virkelig får de små grå til å vri seg frustrasjon Opplegget vil vel stort sett bli på samme måte som de foregående gangene. Mulig en liten variasjon her og der. Wait and see Jeg vil sette opp et klokkeslett kvelden i forveien ang. når neste quiz skal foregå. Er det mange av de som deltar som ikke kan, finner vi et annet tidspunkt der det passer for flere. Ingen vits i å kjøre quiz om bare toppen 2 kan delta en kveld på det gitte tidspunktet.
De vil vel stort sett foregå på kveldstid, so you better be here then. Fine premier til nummer 1 , 2 og 3 De på de neste plassene vil det gå slik med
Første quiz vil bli på mandag mellom klokken 2115 og 21.30! You better be there
Blir alltid så jævla svett av disse quizene. Ett helvete å trykke 300 ganger på refresh knappen, for så å komme for seint med svaret likevel. Helt grusomt, men akk så artig. Sier som Nilzzz, steike meg
Jeg blir svett av å leite et kvarter etter svaret,for så å konstatere at Ozone svarte riktig for ett minutt siden.
Synes du kan droppe hatten denna runden Ozone.Naken må du gjerne være.
Gleder meg tel Quiz`en dras igang i morra.
Slenger du inn en reminder i løpet av morradan,Andreas?
Er så lenge siden jeg har kobla inn hjernen på Quiz Time.
På en annen side:Jeg kikker jo innom reeeeeeeeeelativt ofte.
Hehe, skal slenge inn en reminder ja. Men etter aktivitetsnivået å dømme tror jeg ikke det er noe fare for at du glemmer dette som du selv var inne på Vil også legge inn en liten explanations på dagen i morgen, da quizen er bitte litt annerledes denne gangen enn det den har vært tidligere. Ikke de store forandringene altså, bare noen "justeringer"
Håper du får sove i natt Cato Hyggelig å vite at du/dere ser frem til den It makes it more fun!
Ja, da nærmer det seg startskuddet for nok en nervepirrende og svett Kissquiz. Det er ca. et halvt år siden sist det ble kjørt Kissquiz, så det passer vel kanskje bra med en ny. Jeg håper de gode gamle quizdeltagerne fortsatt er hungrie, og at flere slenger seg på. Enten dere har vært aktive på forumet lenge men ikke deltatt i quizen, eller at noen rett og slett vil slenge seg på som helt ny bruker Det hadde vært kjempe gøy! Husk, dette er bare fun og atter fun. Ingen som biter om man svarer feil Ikke noe å være redd for Får man en dårlig start poengmessig, så er det nok av eksempler fra de tidligere quizene, at folk har kommer bakfra og tatt innersvingen på de som har ledet, og kapret enten første, andre eller tredjeplassen Så ikke nøl om du føler en bitte liten kribling etter å delta, og ikke har gjort det tidligere. Jo flere vi er sammen, jo gladere vi blir! Det er fine Kissrelaterte premier til de 3 beste.
Noen kjøreregler på den kommende quizen, og dette er veldig viktig Altså noen små forandringer fra de andre, som kan være med på å gjøre at flere oppnår poeng på hver runde forhåpentligvis. Jeg stiller 6 spørsmål på hver quiz, som er delt opp i 3 kategorier, med to spørsmål i hver kategori. Dvs at i kategori 1 er det to spørsmål, kategori 2 er det to spørsmål osv. Spørsmålene man besvarer i kategori 1 gir ett poeng (altså er det mulig å oppnå 2 poeng i denne kategorien), spørsmålene i kategori 2 gir 2 poeng (altså er det mulig å oppnå 4 poeng om man svarer rett på begge spørsmålene i denne kategorien) og spørsmålene i kategori 3 gir 3 poeng. Totalt deles det altså ut 12 poeng i hver quizrunde. Men man må selvfølgelig ikke svare rett på begge spørsmålene i en kategori for å få poeng. Det holder selvfølgelig med ett rett i kateg. 1 og ett rett i kateg. 3 for eks for å oppnå poeng
Vanskelighetsgrad: Spørsmålene skal være lettest i kategori 1, litt vanskeligere i kategori 2 osv. Nå er jo dette en vurderingssak, og det kommer jo litt an på hva man kan, og hvilke deler av Kisstory og relaterte Kisstoryspørsmål men har mest greie på. Noen kan kanskje synes at et spørsmål i kategori 3 er dritlett, mens et spørsmål i kategori 1 er megavanskelig. Men jeg har gjort så godt jeg har kunnet i bedømmelse av vanskelighetsgrad Noen spørsmål kan jo lyde utrolig vanskelig, men så er de lett å finne svar på om man vet hvor man skal lete. Slike spørsmål kan være litt vanskelig å plassere synes jeg. But what the heck!
Så over til noe annet viktig. Om et spørsmål er todelt (at det stilles to spørsmål i ett spørsmål), så må begge besvares for å få poeng, om ikke noe annet er påpekt. Så vet du bare svaret på ett av spørsmålene i et todelt spørsmål, så la vær å svar, for du får ikke noe poeng allikevel, men du hjelper heller en av de andre deltakerne Eks.:Når spilte Ace sin siste konsert med Kiss når Eric Carr var i gruppen, og når spilte han sin neste konsert med Kiss? Her stilles det altså to spørsmål, og begge må besvares for å få poeng, om ikke noe annet er nevnt.
Det skulle være alt tror jeg. Om det er noen som lurer på noe, så fyr løs før det braker løs mellom kvart over ni og halv ti. Deres viktigste redskap nå er kanskje refresh/updateknappen
Velkommen til quiz, og jeg håper mange får lyst til å delta. Lykke til
Fra i dag av vil det være mulig å oppnå 4 poeng under kategori 1. Altså 4 seperate spørsmål under denne kategorien Tilsammen blir det altså nå delt ut 14 poeng på hver quiz.