Jeg annbefaler Blind Guardian. Liker du Metal/Power Metal er dette bandet for deg. Meget musikalsk og de har veldig mange riff i sangene sine og slike ting!
Testament: dette er reint Trash. Rå hardt og tøft! Chuck Billy(hvis det var det han heter) er en sinnsykt god vokalist.
PS: Prøv å ta noen litt ukjente f.eks. ikke Iron Maiden, Black Sabbath, Metallica, Ac/dc osv.
Tja... Dream Evil og Firewind, råbra powermetal...!!! Noen har vel hørt om de to banda kanskje men....
Pagan's Mind, de er vel ikke akkurat så voldsomt ukjente, men jeg
er i hvert fall megastor fan av dem, de kommer på en god annenplass etter Kiss. Den følelsen jeg fikk når jeg hørte Kiss første gang for 24 år siden, er det kun Pagan's Mind som har klart å gi meg i ettertid, det sier litt kan man si...!!!
I den litt hardere sjangeren kan jeg nevne Nebular Mystic (skikkelig old school black metal)... Naglfar, Khold, Åsmegin (folke/black metal),
Lumsk (folkemetal), Finntroll (finsk ¨trollmetal¨..hehe...), Windir, Vreid, Dimension F3H.... Lista blir lang hvis jeg skal fortsette...
Firewind og Pagan's Mind har samme trommis... Ekstremt dyktig!!! Kjenner fyren personlig... Han var trommis i Dimmension F3H en gang i tida også...
Kan jo i samma slengen nevne et band til: Highland Glory... Vokalisten ¨tar¨ de fleste...synes jeg da... Powermetal vil jeg kalle det kanskje... Blir GAAAAAL av alle sjangerne!!!! Hehehe
Akkurat nå føler jeg for å anbefale Fantòmas. Musikksjanger: ukjent.
Få med noe fra albumet Suspended Animation. Samples: http://www.ipecac.com/bio.php?id=3
glenn hughes pluss joe lynn turner. skikkelig rock. skikkelige vokalister. hadde de tatt et annet navn og ikke sendt ut bilder ville mange kastet seg over det