<< Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  

OT: Mest hørte album

November 21 2005 at 12:44 PM

(Login stanleyjp)

Hvilke 3 album har dere hørt på mest den siste uka? for min del må det nok bli

Guns N' Roses - "The Spaghetti Incident?"
KISS - Hotter Than Hell
og
Gilby Clarke - Swag

kanon skiver

JP
- Som mener Spaghetti Incident er tidenes desidert beste cover skive.

Respond to this message   
AuthorReply

racern
(Login rassnbar)

Re: OT: Mest hørte album

November 21 2005, 1:02 PM 

kiss - Alive
Rolling stones - Flashpoint
pink floyd - The wall live 1980 in Earls court.

eirik
(Login denorginaleEirik)

November 21 2005, 1:07 PM 

Queen & Paul Rodgers - return of the champions
Deep Purple - Rapture of the Deep (abefales - konsert i spektrum 30 januar)
Mads Eriksen - intermission trollhaugen (suverene saker)

(Login Oldaker)

November 21 2005, 1:28 PM 

Poison - Greatest Hits 1986 - 1996
Pink Floyd - The Division Bell
Social Distortion - White Light, White Heat, White Trash

Sword
(Login Swordandstone)

November 21 2005, 2:21 PM 

Gorefest: La Muerte-Steike for et "comeback"
Firewind-Forged by fire- sjekk ut!!!
Kiss skiver fra 74-77

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

November 21 2005, 2:46 PM 

Bruce Springsteen - Born To Run
Motörhead - Bomber
The Scream - The Scream

(Login NicoN)

November 21 2005, 2:47 PM 

Arena - Pepper's ghost
Artension - New discovery
Artension - Future world

(Login knerken)

November 21 2005, 2:59 PM 

Den siste uka har jeg hørt mest på: Appetite for destruction og Illusion 1 med Gnr(kjøpte de to forrige uke) og Love Gun med Kiss (Bandet mitt skal kanskje spelle Shock Me).

Stig Gustu
(Login -vinnie-)

November 21 2005, 3:29 PM 

For min del må det vel bli slik ca:
1. Bon Jovi - Have a nice day
2. Blink 182 - Blink 182
3. Peter Criss Solo 78

(Login stanleyjp)

November 21 2005, 3:43 PM 

Yngwie Malmsteen - Oddyssey
Deep Purple - Perfect Strangers
Blackmore's Night - Under A Violent Moon

Bech
(Login generallove)

November 21 2005, 3:59 PM 

1. Led Zeppelin - III
2. Jimi Hendrix - Bold As Love
2. The Beatles - Sgt. Peppers lonely hearts club band

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

(Login spAce_ACE)

November 21 2005, 5:49 PM 

Som sånn ca hver uke de siste årene:

Guns N' Roses - Appetite For Destruction

Mötley Crüe - Shout At The Devil

Turboneger - Apocalypse Dudes

(Login en_gutt)

November 21 2005, 10:18 PM 

1. Kaizers Orchestra - Maestro
2. Kaizers Orchestra - Ompa Til Du Dør
3. Queens Of The Stone Age - Song For The Deaf

--Kim Alex--
http://www.thepioneers.tk - We got to save the world from listepop!

(Login TheSondrMan)

November 21 2005, 10:20 PM 

Blind Guardian - Imaginations From The Other Side
Iron Madiden - Killers
Megadeth - Risk

(Login cusano)

November 21 2005, 10:24 PM 

Shirleys Temple - Guinea Pigs

the one and only

Haakon
www.templeheads.com
www.network54.com/Forum/440544

(Login Deli-Cato)

November 21 2005, 11:13 PM 

Paul McCartney-Tug Of War
Shirleys Temple-Guinea Pigs
Culture Club-Greatest

+ en av hver av de 70 som ligger på Stereo`n etter hælga.

Anonymous
(Login DanInge)

November 22 2005, 1:00 AM 

Kiss - Revenge
Twisted Sister - Under The Blade

mr.makebelieve
(Login mr.makebelieve)

November 22 2005, 8:46 AM 

RAMMSTEIN - ROSENROTH

Eneste jeg faktisk har hatt i bilen..............

(Login AceNeverShowUp)

November 22 2005, 9:31 AM 

Har faktisk bare hørt på 3 Maiden skiver de to siste ukene. Har hatt Somewhere In Time i bilen, mens i heimen har Powerslave og Seventh Son Of A Seventh Son dominert kraftig. Før det var det Guinea Pigs som gikk om og om igjen.

(Login acestubb)

November 22 2005, 2:51 PM 

Soulive- turn it out
Queen - A day at the races
Grand funk railroad- live album

(Login stanleyjp)

November 22 2005, 3:43 PM 

aha:) Beste maiden skiva i bilen:)

(Login turboharestua)

November 22 2005, 9:44 PM 

Nilzzz, The Scream med The Scream, hva er det? Finner lite eller ingenting på nettet?
Er bare nyskjerrig av natur....

Kenneth

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

November 22 2005, 10:54 PM 

Sorry. Skreiv litt fort. The Scream - Let it scream

(Login Deli-Cato)

November 22 2005, 11:02 PM 

Corabi Ruler!

Kiss-veteran
(Login turboharestua)

November 23 2005, 11:03 PM 

Hjalp ikke en dritt Nilzzz....

Corabi er uskrevet blad for meg. Har skjønt at han har noe å gjøre med Gun's og Crüe. Synger Beatles også.....

Akkurat nå er jeg i litt alternativ modus. Hører på Coheed & Cambria, Kate Bush og Devil Driver.

Kenneth

(Login KissBitch)

November 24 2005, 12:39 AM 

Alice Cooper- Dirty diamonds
Motley Crue- Dr. Feelgood
Byggmester bob greatest hits

Sistnevnte ikke helt frivellig, hehe

(Login Deli-Cato)

November 24 2005, 1:00 AM 

Kiss-Vet: The Scream er bandet som John Corabi hadde før han blei med i Mötley Crüe.Rett og slett en knallskive.Fantastisk vokalist! Dersom Corabi er et ubeskrivi blad for deg,bør du jo absolutt sjekke ut Union skivene med Bruce.Han er nemlig vokalist der.

Her kan du kjøpe skiva hvis du kjenner suget:

http://cgi.ebay.com/The-Scream-CD-Let-It-Scream-RacerX-JohnCorabi_W0QQitemZ4796555461QQcategoryZ307QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.com/Scream-The-Let-It-Scream-MELODIC-ROCK_W0QQitemZ4791915104QQcategoryZ307QQssPageNameZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem

(Login Oldaker)

November 24 2005, 1:33 AM 

Må vel også anbefalle Crüe skiva her? Knallbra! Selv om det ikke har noe særlig med Crüe å gjøre hverken imagemessig, lydmessig eller vokalmessig. Rett og slett gjennomført kick ass rock n' roll!

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

November 24 2005, 7:30 AM 

Crüe skiva er sinnsykt bra ja. Faktisk bedre enn noe annet Crüe har gjordt...hehe

(Login stanleyjp)

November 24 2005, 9:36 AM 

Corabi synger jævlig IMO..., passer ikke til Crüe i det heletatt. I Mötley Crüe er det en vokalist, Vince Neil, og ingen andre. Corabi har aldir hatt noe med Guns N' Roses å gjøre tror jeg, med mindre han sang no gjeste vokaler på "The Spaghetti Incident?" skiva, der blant andre Michael Monroe gjør det. Fett som faen:)

(Login K.I.S.S.)

November 24 2005, 2:13 PM 

Satan And The Hellfuckers: Ten Fingers In The Asshole
The Bin Ladens: Bombadilla Wife
Wet Bush: Working Class Hero Is Nothing To Be

knerken
(Login knerken)

November 24 2005, 2:17 PM 

Motley med Corabi er patetisk, selv om noen av låtene faktisk er greie, f.eks Hooligans holiday, selv om det aldri ALDRI vil kunne måle seg med det ordentlige motley!!

Corabi har aldri hatt noe med guns å gjøre. Han har spilt/spiller gitar i Ratt da, hvis det hjelper dere noe.

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

November 24 2005, 2:18 PM 

Hadde han sunget i Guns så kunne jo faktisk bandet ha vært bra .

(Login knerken)

November 24 2005, 2:21 PM 

AAAARRRGH!! Guns kunne aldri funnet noen bedre vokalist enn Axl!!

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

November 24 2005, 2:24 PM 

Smaken er jo som baken. Har alltid ment at Axl er en total talentløs vokalist som var griseheldig å få bli med i et jævlig bra band. Corabi derimot kan jo faktisk holde en tone uten at stemmen vrenger seg som et dårlig sagbruk .

(Login knerken)

November 24 2005, 2:29 PM 

Å være en flink vokalist er ikke nødvendig, så lenge man har en sjarm, karisma og en slags bøs egde på stemmen.
Ta for eksempel Black Diamond.... Peter Criss kan jo IKKE synge, men allikevel er låta mye tøffere enn hvis Paul skulle sunget den! Peter synger ikke BRA, men han synger TØFT!

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

November 24 2005, 2:35 PM 

Det er bare det at jeg ikke synes Axl innhar de egenskapene du tillegger ham. Det er jo flere vokalister som jeg liker som ikke er spess gode vokalister som f.eks; Ozzy, David Le Roth, Udo og Vince Neil. Men de har særpreg og egenart. Axl derimot = Sagbruk IMO.

(Login AceNeverShowUp)

November 24 2005, 2:48 PM 

"Selv om det ikke har noe særlig med Crüe å gjøre hverken imagemessig, lydmessig eller vokalmessig".

- hva mener du med dette? De fleste band skifter da både image og lyd fra tid til annen. Imagen de har i dag er jo også annerledes enn imagen de hadde til Shout og Theatre Of Pain for eksempel.

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

November 24 2005, 2:51 PM 

Crüe var jo rimelig langt på vei stilmessig i den retningen før Vince forsvant også. Ta f.eks Primal Scream.

(Login Oldaker)

November 24 2005, 3:22 PM 

Hehe. Okay. Men poenget er altså at med vokalen til Corabi kontra Neil, så blir kontrastene så store at jeg egentlig ikke kan se på det som en Crüe skive på samme måte som "de klassiske" utgivelsene. At band skifter image er jo en ting, men synes bandet så enda mer mørkere ut med Corabi. Han er jo ikke akkurat lik Vince utsende messig heller. Så poenget er at med Corabi sitt litt "mørkere" image smitter det FOR MEG såpass over på resten av gjengen at bandet ser like annerledes ut som det høres.

Blir igrunn noe av det samme som om Velvet Revolver skulle kalt seg Guns N' Roses IMO.

(Login knerken)

November 24 2005, 3:37 PM 

HELT enig håvard!

(Login stanleyjp)

November 24 2005, 5:06 PM 

IMO: Axl Rose - Tidenes største vokalist og musiker. Guds enbårne sønn.

Over til Crüe så e rjeg enig med knerken, men jeg like rikke noe særlig av det Crüe lagde etter Dr. Feelgood samme om det er med Vince eller Corabi eller hvem det nå enn er.

(Login AceNeverShowUp)

November 24 2005, 7:57 PM 

Forstår jo selvfølgelig tankegangen din Håvard, men hvordan rangerer du da de ulike Kissalbumene etter hvor MYE det er Kiss osv. Skal man dra samme tankegangen over på Kiss blir hele argumentasjonen din litt latterlig synes jeg.

(Login Oldaker)

November 24 2005, 8:26 PM 

Nope. At lydbilde til Kiss har endret seg etter hvert som nye medlemmer trer inn er naturlig. Samme gjelder image. Den dagen du erstatter Paul eller Gene er det IMO håpløst å fortsette under navnet Kiss, rett og slett fordi disse to har alt og si.

At Vince kanskje ikke bidro all verden når det gjelder låtskriving etc. er en ting, og hadde det vært Mick som hadde blitt erstattet ville jeg definitivt fortsatt sett bandet som Mötley Crüe. "Problemet" er bare at stemmen til Vince ER Mötley Crüe, fordi den er så særegen som den er. I tillegg til dette setter jo mannen bokstavelig talt sin egen farge på bandet visuelt sett. Han har rett og slett satt alt for mye "farge" på bandet både visuelt og musikalsk til at han kan erstattets på en, to, tre. Tenk deg Kiss uten vokalen til Paul! Eller Metallica uten James. Jeg er smertelig klar over at de er "sjefene" i disse bandene, men du skjønner sikkert hvor jeg vil.

Som jeg nevnte tidligere kan dette sammenlignes med Velvet Revolver. Om de skulle kalt seg Guns N' Roses hadde dette for meg bare blitt reinspikka tøv.

Nå mener jeg absolutt ikke at Corabi skiva er noen form for skam for Mötley katalogen eller noe i den duren, men jeg hadde helst sett at de hadde sluppet skiva under et annet navn. At katalogen hadde gått glipp av en kick ass skive får så være.

Et annet eksempel på hvor viktig stemmen til Vince er for bandet er Generation Swine. En skive som i likehet med MC har et rimelig særegent lydbilde i forhold til "classic crüe". Jeg vil vel også si at melodimessig er skiva enda lenger unna det klassiske, men jeg får likevel en mye større "mötley følelse" av Swine enn det jeg får av MC. Dette kan vel sammelignes med at jeg får "Kiss følelsen" av Carnival Of Souls og The Elder i samme grad som andre utgivelser.

(Login AceNeverShowUp)

November 24 2005, 8:34 PM 

Jeg kan være enig med deg ang. Vince sin stemme, men jeg ville nok ikke blande inn deres image og lyd i denne sammenhengen. Man må jo se på bandet sin image i sin helhet og den imagen de valgte for Motley Crue platen. De kunne jo hatt akkurat samme "look" med Vinnie på den tiden, og gått "grunge" for å si det slik.

(Login Oldaker)

November 24 2005, 8:36 PM 

Joda. Men Vince har lyst hår

(Login Deli-Cato)

November 24 2005, 8:37 PM 

Hadde Mötley skiva med Corabi solgt som et hælvete,hadde han sikkert vært vokalist der enda.Han er en mye bedre vokalist enn Vince,og live kommer ikke folk som Axl i nærheten av han engang.Men jeg har ikke no`problem med at folk synes han ikke passa inn i Mötley Crüe.Det synes ikke jeg heller at han gjorde.Sjøl om skiva han var med på er jævla bra,så låt det ikke Mötley uten Vince.Band som AC/DC har jo bytta vokalist med stor suksess salgsmessig.Sjøl liker jeg kun AC/DC med Bon Scott,men jeg har ikke no`problem med at dem beholdt navnet da B.S. drukna.

(Login AceNeverShowUp)

November 24 2005, 8:39 PM 

"Joda. Men Vince har lyst hår"

- så da var Revenge mindre Kiss enn HITS?

(Login Oldaker)

November 24 2005, 8:42 PM 

Hehe. Det var en liten spøk Andreas

(Login stanleyjp)

November 24 2005, 10:39 PM 

Vince er frontman Andreas, Det var IKKE Singer;)

(Login AceNeverShowUp)

November 25 2005, 12:04 AM 

Jeppers JP

Som sagt er jeg enig i dette med at Vince er helt essensiell for Crue, men imagemessig, altså "looken" deres på Motley Crue albumet og lyden, det mener jeg blir feil å si at det ikke er Crue. Jeg tror nok de hadde hatt samme "looken"/imagen og lyden om Vince fortsatt hadde vært med på dette albumet.

(Login stanleyjp)

November 25 2005, 12:17 PM 

Helt enig med deg der andreas.., jeg synes ikke "Generation Swine" er noe mer "Crüe skive" enn "Mötley Crüe" skiva... Klart at alt er Mötley, men i mine ører sugde Mötley på 90 tallet. Jeg syns faktisk de 2 nye låtene deres på Red, White And Crüe er blant det beste de har satt sammen etter Dr. Feelgood, men jeg syns alikevel ikke at de er no særlig bra. Håper nye Crüe skiva blir mer "in style of" 80 tallet...

knerken
(Login knerken)

November 25 2005, 2:47 PM 

Helt enig med dere to, Andreas og JP!
Bare en liten detalj, JP: Det er faktisk 3 nye låter på Red, White and Crue. Den tredje er Rolling Stones coverlåta "Street Fighting Man"

Hadde Motley Crue vært et helt nytt band og debutskiva dems besto av blant annet "If I die tomorrow" og "Sick love song", ville jeg syntes at Motley var et nytt, tøft og bøst metal-band. Problemet er at jeg har 80-talls Motley å sammenligne med, og da blir plutselig situasjonen litt anderledes.

Håvard
(Login Oldaker)

November 25 2005, 2:51 PM 

Jeg synes som sagt at de tre nye er meget bra. Synes dog "I'm a Lier And That's The Truth" som er på den Japanske versjonen er den feteste av dem alle.
Ellers synes jeg GS er 50/50, mens jeg liker New Tattoo ganske bra i sin helhet.

(Login stanleyjp)

November 25 2005, 3:10 PM 

vet at det er 3 nye på red, white and crüe, men som du sa så er jo den ene en cover så det kan jo ikke legge grunnlaget for mötley crüe sin musikk stil per dags dato.

(Login knerken)

November 25 2005, 3:26 PM 

Joda, JP, skjønner poenget. Men låta er jo så forskjellig fra orginalen som det kan få blitt, så det er bare så vidt jeg vil regne det som cover...Det er bare vokalen som er lik, egentlig

Current Topic - OT: Mest hørte album  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement