<< Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  

Kiss tunes!

November 23 2005 at 9:28 AM

(Login AceNeverShowUp)

Er det Kisslåter dere skulle ønske var litt annerldes, slik at de etter deres mening ble ennå litt bedre? Jeg tenker ikke her på såkalte stinkere, men låter dere liker i utgangspunktet. En lengre intro intro kanskje? Et lengre refreng eller et eller annet som dere har tenkt på flere ganger.

For min del kan jeg nevne:

- Unholy: husker første gang jeg hørte denne låten så ble jeg litt overrasket over at introen ikke var lenger, og at Gene begynte å synge så tidlig. Jeg synes introen på den låten er utrolig bra, og skulle ønske den ble spilt en gang til før Gene kommer inn med sin vokal. Det samme mener jeg om midtpatiet før soloen. Det er så vanvittig bra, at jeg skulle ønske det varte litt lenger før soloen kommer inn

- Just A Boy: Jeg irriterer meg faktisk hver gang jeg hører dette nydelige stykket, at den er så kort. Den slutter brått og virker uferdig før den går over i neste låt, og gir meg litt sånn utilfreds følelse av å høre på den. Jeg mener den kunne vært mye bedre om den var litt lenger med et vers og et refreng til kanskje

- Journey Of 1000 Years: Det samme gjelder også denne herlige låten. Skulle ønske den inneholdt et vers og et refreng til, fordi jeg synes Gene synger enormt bra her, og det er en utrolig bra melodi i versene. Men hvordan dette ville blitt hørende ut i praksis er ikke godt å si. Sikkert bare til det værre

Andre som har slike formeninger om låter?

Respond to this message   
AuthorReply

(Login stanleyjp)

Re: Kiss tunes!

November 23 2005, 2:35 PM 

I Was Made For Loving You burde ha en lenger solo og I Stole Your Love burde hatt annet trommespill.

Fredrik Bjerkeli
(Login knerken)

November 23 2005, 2:42 PM 

Den sinnsykt lange bilkjøring-introen på DRC kunne de kutta ned litt.... Det finnes jo versjoner av låta uten introen, men det blir ikke det samme det heller. Sånn jeg har skjønt det, handler jo låta om en som dør i en bilulykke, sant? Da er jo introen plutselig en viktig del av låta!
kort sagt: Introen må være der, men kunne gjerne være 30 sekunder kortere!

(Login stanleyjp)

November 23 2005, 2:48 PM 

og den fortsetter over i King Of The Nightime World..., rockehistoriens mest geniale overgang.

(Login cusano)

November 23 2005, 3:42 PM 

"og den fortsetter over i King Of The Nightime World..., rockehistoriens mest geniale overgang"

Enig! Og en av rockehistoriens kuleste låter! (KOTNW)

Haakon
www.templeheads.com
www.network54.com/Forum/440544

(Login Deli-Cato)

November 23 2005, 5:53 PM 

Jeg kunne ønske Paul sang God Of Thunder....NEIDA!
Men studioversjon kunne gjerne vært like tøff som live,
og unga tel Ezrin kunne med fordel holdt kjeft!
Utover det skulle jeg ønske alle Kiss skivene hadde Max 10 spor!

(Login Deli-Cato)

November 23 2005, 5:54 PM 

Og noen 4 når jeg tenker etter.

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

November 23 2005, 6:00 PM 

Og jeg som alltids har synes introen på GOT har vært så knallkul sukk. Den setter liksom stemninga for hele låta for min del. Det blir noe stort og episk over hele greiene. Gene som "The God Of Thunder" ute i "verdensrommet".

Litt av den samme følelsen som jeg får av Paul på "Odyssey". Bare at da er det en fyr med rosa hårbånd og damestøvler som flyr igjennom verdensrommet .

(Login Deli-Cato)

November 23 2005, 6:05 PM 

Hehe,skakke ødelegge romferden din Nils,men da jeg hørte låta første gang som 10-åring,synes jeg bare det var en irriterende drittunge som fåkka opp ei dritkul låt,og nå veit jeg jo også at det var det.

UKyrre
(Login kyrrew)

November 23 2005, 6:26 PM 

Det eneste jeg kan komme på i farten, er at jeg kunne ønska meg Strutter-versjonen/demoen som er på box-settet som erstatning for den som er på KISS. Synes demoen rocker myyye mer, og soloen(e) til Ace er bare helt latterlig fete.

Kan sikkert sitte og ramse opp låter jeg kunne tenkt meg justert i timesvis, men har ikke tid;)

K.

(Login Deli-Cato)

November 23 2005, 6:35 PM 

Godt valg,Kyrre! HELT E9!

(Login AceNeverShowUp)

November 23 2005, 7:45 PM 

Ukyrre, gleder meg til du har bedre tid Det kan bli artig lesning Enig med deg Nilzzz ang. GOT. Barnehylene til å begynne med og også midt i sangen passer bare helt utrolig bra uten at jeg kan forklare det nærmere. Det ville manglet noe vesentlig nå å skulle hørt den låten på plate uten disse barneropene.

(Login cusano)

November 23 2005, 7:52 PM 

Syns også barneropene hører hjemme. Husker jeg som liten trodde at de sa, "very good, så der" midt i låta, og var misunnelig på de svenske unga som fikk være med på Kiss kassett!

Haakon
www.templeheads.com

(Login Lydmund)

November 23 2005, 8:00 PM 

Jeg må selvfølgelig nevne Eddie Kramer demoen her!

Alle låtene på demoen synes jeg er myyye feitere en studioversjonene!
På Watchin`You høres det ut som hele faenskapen velter ut på en gang, fy faen som det svinger!

Eddie Kramer skulle produsert de to første albumene ogå!

knerken
(Login knerken)

November 23 2005, 8:12 PM 

Pianoet i Christeen Sixteen er litt harry til tider, men når jeg tenker meg om, så hører det egentlig med. Fet låt egentlig!

(Login en_gutt)

November 23 2005, 10:49 PM 

Love Gun på Smashes..albumet. Kutta ut vokalen etter soloen, slik at soloen kommer mer fram. Nam.

--Kim Alex--
http://www.thepioneers.tk - We got to save the world from listepop!

(Login AceNeverShowUp)

November 30 2005, 9:26 AM 

Flere?

(Login SpacemanAce)

November 30 2005, 10:00 AM 

Enig med mr. Speed her! Den første demoen er grunnkurs i rock and roll. Første skiva er hellig grunn og kongelig, men den kunne faktisk vært enda bedre! Er enig at Eddie burde skrudd litt lyd her.

(Login cusano)

December 1 2005, 1:24 AM 

Digger introen på King of the nighttime world, hvor det ikke er no bass, bare trommer, gitar og vokal! Får frysninger av den hver gang! Så skulle gjerne hatt mer av den i låta, men det hadde jo samtidig blitt for dumt!

Samme med introen på Nowhere to run, det riffet knuser SAMTLIGE andre låt introer! Mer av sånt! Skulle ønske noen hadde covra denne låta, for den hadde nok funka som fy i nytappning!

Haakon
www.templeheads.com

Current Topic - Kiss tunes!  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement