Når jeg skulle legge meg i går, tenkte jeg at jeg skulle høre på en cd jeg ikke har hørt på lenge. Så fant jeg frem Psycho Circus (ei plate jeg aldri har ment at er en sterk plate) Men istedet for å sove, så ble jeg liggende å høre på plata utover natta. Jeg synes kanskje at PC er en av de beste platene til KISS, og helt klart et verdig "Reunion Album!"
Flere som har opplevd noe lign. eller har no meninger om PC?!
Da jeg nettopp hadde kjøpt meg Turbonegers Apocalypse Dudes, syns jeg den var mindre bra og veldig overvurdert. Hørte aldri på den før et par måneder senere.
Samme greiene, jeg skulle legge meg og fant fram en skive jeg ikke hadde hørt på på lenge... jeg ble helt frelst! Nå syns jeg skiva er blant de fem beste skivene i verden!
Synes PC er ei ganske kul skive, men det er Sanley som gjør plata med unntak av Journey of.... som er ei sinnsykt fet låt. Men I finally found my way er kanskje noe av det verste som kiss har gjort noensinne!
Synes plata er helt middels jeg. Den eneste overraskelsen ble "Yourney of 1000 years" og "Dreamin". "psycho circus" er bra men ikke topp. Into the void er bra. "Within" liker jeg ikke på studio, men funker bra live. Jeg er vel ganske alene om å synes at " finaly found"my way er bra. Synes Peter gkjør en helt grei jobb med denne.
PC er vel blant KISS' 4-5 sterkeste album vil jeg si, både når det går på låtmatriale men ikke minst på produksjon og lyd så er dne kun slått av Crazy Nights,Dynasty og The Elder IMO:)
"Within" liker jeg ikke på studio, men funker bra live.
"Within" er vel omtrent den Kiss låta som jeg synes har fungert dårligst live. Studioversjonen synes jeg derimot er knallbra. Ellers er PC en 50/50 skive. Mye er veldig bra, men det er dessverre et par skikkelig dårlig låter på skiva.
""Within" er vel omtrent den Kiss låta som jeg synes har fungert dårligst live. Studioversjonen synes jeg derimot er knallbra." - Så absolutt enig! Er et par bad songs på plata, et par ok-låter og et par jævlig bra!
Jeg liker skiva ganske godt.Synd ikke Paul greide å skrive Hard Luck Woman II tel Peter.I Finally Found My Way er den kjedeligste låta Paul har skrivi ever! Kult at alle synger på You Wanted The Best,men der stopper`e også. Makan tel dritlåt! Within er ei helt grei låt,men den hadde passa bedre som et høydepunt på COS.Favorittlåtene mine på skiva, er Dreamin` og Journey. To mektige låter! Skulle gjerne sett mer av Ace på skiva,og da helst med låter som var hakket bedre enn Into The Void.Tittelsporet synes jeg er helt kult, sjøl om den ikke kan måle seg med mange av åpningslåtene på 70-talls skivene.
Resten av låtene er helt ok.Var fornøyd med størsteparten av skiva da den kom,og de samma låtene liker jeg svært godt enda.
Jeg elsker låtene Within, Journey..., Psycho... og Dreamin, mens We Are One og I Pledge... kommer i et mellomskikte for meg. You Wanted The Best..., Raise Your Glasses, Into The Void, I Finally... synes jeg derimot er dirkete dårlig. Altså en 50/50 plate for meg også.
Forøvrig syns jeg In your face (het den ikke det da??).. det bonuskuttet..er helt forjævlig så for meg blir det en 40/60 deal..psycho, journey, within og into the void er bra saker..resten er vel heller middelmådig eller verre.
Jeg synes faktisk Raise Your Glasses er en av de beste, og "I finaly.." er en grei låt!! når jeg ikke tenkte over låtne liksom, så ble de mye bedre... kanskje en merkelig måte å si det på, men det er nå slik det er! hehe...
Raise your glasses er en bra låt til forspiel da. Synes det er veldig rart at den ikke ble tatt med på turneen da alle hadde 3-D briller på :-)Finaly found my way synes jeg er grei fordi peter synger. Helt greit når paul korer med. Peter er en stemme kiss burde benyttet seg bedre av. hadde det blitt en gjenforening på siste turne kunne jeg tenkt meg å høre Peter på 3 sanger og ace på 4. Gene har egentlig ikke så mye stemme igjen. Paul skriker så jævlig på noen av sangene at det er til å få mareritt av
Ser for meg at KISS hadde framført Shock Me, Talk To Me, 2000 Man, New York Groove, Dirty Livin, Beth, Black Diamond og Hardluck Woman på en siste turnee med ace og peter...