1. Hvilke fire låter har blitt utgitt flest ganger
på de ulike Alive albumene pluss Unplugged?
2. Riffet til Parasite kan også høres på en annen
Kisslåt. Hvilken?
3. I forbindelsen med Kiss sin Europaturnee i 1999,
ble Psycho Circus utgitt på nytt med en live CD
inkludert. Hvilken by nevnes i introduksjonen "Alright....,
you wanted the best..", og i hvilke to byer er denne
live CD'en spilt inn?
4. Hva var Eric Singer's recording debut med Kiss?
Kategori 2:
5. Hvilken konsert (sted/dato)?
"This gig marked the last time Kiss would open a
show for anyone until August 20, 1988."
6. Hvorfor måtte Kiss reforhandle kontrakten sin med
Phonogram i 1982, og hvilken type inntekt fikk denne
reforhandlingen konsekvenser for (ett poeng per
spørsmål)?
Kategori 3:
7. Hvilke Kissmedlemmer har vært i følgende pre-Kiss band:
Flasher -
Four Roses -
The Brotherhood -
Hunter -
Edgor Winter Band -
Jackson Heights Band -
Smack -
Front -
8. Hvilken låt snakkes det om?
"Gene helped arrange that song, even though he didn't
help write it. It might have been his suggestion to have
the verses come down to nothing, just bass. Since the song
was very repetitive in some ways, dynamics would help make it
more interesting."
6. Kontrakten gikk ut og det fikk konsekvenser for forskuddsbetalingen for skivene. Jeg regner ikke med at du mener de skulle være 3 originalmedlemmer...?
Flasher - Eric C.
Four Roses - Ace
The Brotherhood - Peter
Hunter - Vinnie
Edgor Winter Band - Vinnie
Jackson Heights Band - Bruce
Smack - Eric C.
Front - Tommy
7.
Flasher -Eric c.
Four Roses -Ace
The Brotherhood -Peter
Hunter - Vinnie
Edgor Winter Band - Vinnie
Jackson Heights Band - Bruce
Smack -Eric C.
Front - Mark
Jeg gir Cato 2 bonuspoeng på 7, siden han hadde riktig siste band med Mark. Mens Nico gir jeg fullpott, selv om han hadde feil på Front Page, men der utelot jeg et ord i navnet. Og Nico var først. Høres dette rettferig? Eller kanskje Cato får 3 mens Nico 2?
Helt ærlig talt: Nico må gjerne få tre poeng på 7`ern,det driter jeg i.
Men jeg var først med alle rett,og fortjener minst det samma som en med en feil!
"Fordi jeg ikke kunne finne Front, sa jeg Tommy, fordi jeg vet ikke så mye om han, bortsett fra Black 'n Blue..."
- ok da hadde du kanskje svart rett på Front Page om jeg hadde skrevet navnet riktig, og du var også først ute, så da gir jeg deg 3 poeng og Cato 2 poeng på denne, om ikke det er altfor store protester
Dagens poengfangst: GimmeMore 6 poeng (rett på 4, 5 og 7). Nilzzz 3 poeng (rett på 3, 6 og 2). Ozone 1 poeng (rett på 6). Cato 4 poeng (rett på 1 og 7) og Nico 3 poeng (rett på 7).
Dette er bare super jevnt. Gimme hadde beste runde for andre gang på rad. Cato gjorde sin beste runde hittil i Vol 7. Håkon gikk igjen poengløs "hjem", andre omgang på rad. Du er ustabil Håkon Nilzzz tok 2 poeng i fra ozone, men det er fortsatt super jevnt mellom dem. Og bak dem lurer 4 stk. som fortsatt har mulighet til å ta dem igjen.
Neste quiz legges ut i morgen mellom 22.30 og 22.45. Be there! Takk for nok en kjempe innsats people!
Thank's Nico. Ja, nå begynner jeg å mangle spørsmål faktisk, og det er lenge igjen Hadde en haug klar før vi begynte, og også funnet en god del underveis, men nå begynner det å tynnes ut i rekkene Så det passer fint at vi har noen quizfrie dager innimellom Prøver jo også å ikke stille de samme spørsmålene som har vært på Vol 1-6 og triviaen, men det er heller ikke til å unngå at det kan komme spørsmål som har vært før. Det er jo grenser for hva man skal huske
Jeg synes også du har laget kjempbra spørsmål denne gangen. Det er ikke mange ganger jeg greier å ta svarene fra husken, og det er ingen dårlig prestasjon i utgangspunktet. Men jeg er jo ikke akkurat en kløpper i statistikk, datoer osv...
Beklager at det noen ganger har vært stillt litt diffuse spørsmål, også vært feil i tektsten et par ganger, slik som i går. I går var det faktisk to feil i spørsmålsteksten. Jeg skal gjøre mitt ytterste for at det ikke skjer igjen. Prøver å lage litt lure spørsmål av og til, og litt vanskelig på den måten at man gjerne må tenke litt eller lete. De i kategori 1 skal jo være enklere (eller bruke kortere tid på å finne svarene), men samtidig prøver jeg å ikke stille altfor opplagte spørsmål der, slik som "første plate uten sminke" osv
Har hverken bøker eller peil på hvor jeg skal lete opp ting på nettet, så det jeg svarer på er enten fra husken eller rein tipping!
Men morsomt er det uansett, lærer jo no nytt hver gang, og all ære til Andreas som tar seg tid til det her. Er nok ganske tidkrevende vil jeg tro!
Nå hadde jeg tenkt å lage et bilde av deg Andy, men fant verken bilde eller no mer på fan oversikten! Åffer ligger du itte der?
Vet ikke cusano. Sommel fra min side Men det skal ligge et bilde her av meg fra Crue 4spiel den 10.06. som Total13 la ut.
Ang. quizen cusano, om du har interesse av det, så er kissfaq.com en fin ting, om du bare orienterer deg litt om hvor du skal lete der. I alle fall utrolig kult at du deltar selv om du ligger litt håpløst etter poengmessig