<< Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  

ace guitar sound

December 11 2005 at 8:59 PM

(Login gitarfreak)

http://www.spaceaceonline.com/ står det hvordan du får samme lyd som ace på forsterkeren. er det noen på forumet her som vet hvordan du kan få en ace lignende lyd på en marshall mg100hdfx. Har veldig lyst å få en slags 70-talls ace lyd:)

Respond to this message   
AuthorReply

(Login gitarfreak)

Re: ace guitar sound

December 11 2005, 9:16 PM 

det hadde vært greit hvis noen som spiller i et kiss cover band eller noe sånt som kunne ha gitt meg et tips. Eg holder på å starte et kiss cover band og det hadde vært veldig greit hvis noen som har spilt lenge kunne ha gitt meg et tips:)

(Login stanleyjp)

December 11 2005, 9:38 PM 

Full på treble/diskant og minimalt med bass.

Da får du lyden til Ace fra Love Gun turneen (og den er jævlig)

(Login gitarfreak)

December 11 2005, 10:00 PM 

ka mener du med jævlig??? Vet du hvordan man får lyden fra det første albumet???

(Login stanleyjp)

December 11 2005, 10:01 PM 

det ve tjeg ikke..., er vle bare å kjøre forholdsvis lite gain tenke rjeg. Det jeg mente var at jeg ikke liker lyden ace hadd epå gitaren på love gun turneen.

(Login gitarfreak)

December 11 2005, 10:02 PM 

Takk:)

(Login gitarfreak)

December 11 2005, 10:03 PM 

På a world without heroes får kiss en spesiel lyd, vet du ka effect de bruker????

(Login stanleyjp)

December 11 2005, 10:06 PM 

de bruker nok en slags effektboks eller no aquarium effekter eller noe..., har egentlig ingen aning.

(Login knerken)

December 11 2005, 10:08 PM 

hvis du leter, finner du sikkert en Ace signature vreng predal eller no...

(Login gitarfreak)

December 11 2005, 10:09 PM 

vet du hvordan man får ace solo lyd??? Noe lignende som han får på alive 2

(Login Deli-Cato)

December 11 2005, 10:13 PM 

Hjælper å hete Ace har jeg hørt.

(Login gitarfreak)

December 11 2005, 10:13 PM 

hehe

Anonymous
(Login leguitar)

December 11 2005, 11:29 PM 

Ikke lett å kopiere en annen persons lyd og spillestil. Dette har blitt mye diskutert på gitarforumer og folk har vel kommet frem til at utstyrert teller 50% og resten sitter i fingra.....

Så at Thommy hadde lista opp det utstyret han brukte på sia si, Tommy er vel den som greier å kopiere Ace best/nærmest....

(Login acestubb)

December 11 2005, 11:39 PM 

Ace`s gitarlyd kommer mest fra han sjøl. Ace brukte en fender champ amp under lovegunturneen, den er på 10-15 watt. Sprøtt å tenke på det med det lydnivået de hadde. Under dressed to kill sessions brukte han en selvlagd amp, låter kule! På skiver har han brukt alt fra les paul til fender telecaster som er motsetninger lydmessig for å få større helhet. Men som regel skrudde han ampen på ti(kun mastervolum på tidlige marchall)en del treble, en en del middle og forholdsvis lite bass.

MrSpeed
(Login Lydmund)

December 11 2005, 11:41 PM 

Mener at Ace brukte den klassiske Marshall JCM 800 toppen, kabinett er jeg ikke sikker på. Men fet rørvreng med masse gain, så er du vel der

(Login acestubb)

December 12 2005, 12:05 AM 

I senere tid ja, tidlig 70 super lead.

Current Topic - ace guitar sound  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement