på http://www.spaceaceonline.com/ står det hvordan du får samme lyd som ace på forsterkeren. er det noen på forumet her som vet hvordan du kan få en ace lignende lyd på en marshall mg100hdfx. Har veldig lyst å få en slags 70-talls ace lyd:)
det hadde vært greit hvis noen som spiller i et kiss cover band eller noe sånt som kunne ha gitt meg et tips. Eg holder på å starte et kiss cover band og det hadde vært veldig greit hvis noen som har spilt lenge kunne ha gitt meg et tips:)
det ve tjeg ikke..., er vle bare å kjøre forholdsvis lite gain tenke rjeg. Det jeg mente var at jeg ikke liker lyden ace hadd epå gitaren på love gun turneen.
Ikke lett å kopiere en annen persons lyd og spillestil. Dette har blitt mye diskutert på gitarforumer og folk har vel kommet frem til at utstyrert teller 50% og resten sitter i fingra.....
Så at Thommy hadde lista opp det utstyret han brukte på sia si, Tommy er vel den som greier å kopiere Ace best/nærmest....
Ace`s gitarlyd kommer mest fra han sjøl. Ace brukte en fender champ amp under lovegunturneen, den er på 10-15 watt. Sprøtt å tenke på det med det lydnivået de hadde. Under dressed to kill sessions brukte han en selvlagd amp, låter kule! På skiver har han brukt alt fra les paul til fender telecaster som er motsetninger lydmessig for å få større helhet. Men som regel skrudde han ampen på ti(kun mastervolum på tidlige marchall)en del treble, en en del middle og forholdsvis lite bass.