det er et band navn som har det støreste potensiale tnå og det er Guns N' Roses reunion.
Det største bandet i europa nå til dags er vel Maiden tenker jeg, om man ikke regner U2 da, som klart er det største bandet.
En comeback turnee med Abba er vel også et sinnskt stort potensiale vil jeg tro.
"Det største hardrock/metal band noen sinne er helt klart Led Zeppelin."
Enig Nils! Led Zeppelin er knallbra!! Og KISS da, selvfølgelig...Om man regner KISS for heavy...Perioden fra 73-77 er amazing.
Kan ikke fatte og begripe at du syns KISS er best fra 83-90, JP! Det er den perioden med KISS jeg liker minst! Men hver sin smak,hehe...Udiskutabelt emne!
"Kommersiellt de siste årene helt klart Metallica. Uten at det sier at de er i nærheten av å være best musikalsk sett. I Europa helt klart Iron Maiden."
Tror vel ikke at Iron Maiden er/var større enn Metallica i Europa heller, Nilzzz? Ihvertfall er Metallica mye, mye større enn Iron Maiden i Nederland.
syns verken Cream, Black Sabbath eller led zepplin kvalifiserer til å kalles heavy, i den forstand at lydbildet også teller! Creatures var den første skiva med "totalpakka" heavy!
Claptons gitar sound på John Mayalls bluesbreaker er jo først gang kombinasjonen les paul og marshall er på skive.
Ellers ble jo utrykket heavy Metal brukt første gang brukt i å beskrive Hendrixs musikk i en tidning . Det låt som "heavy metal falling from the sky"..
Black Sabbath var vel det første metall bandet. Ellers er vel Judas Priest det bandet som definerte hva som ble heavy metal. Og det var lenge før Creatures Cusano .
MrSpeed: Nå må det sies at jeg digger alle KISS epoker som bare hælvete.., ække det ta jeg syns 70 talls KISS er dårlig, gud bedre, er bare det at KISS (eller Paul Stanley) hadde så sinnsykt mye sinnsykt bra låter f.o.m lick it up t.o.m HITS.
Jaja..hver sin smak JP. Jeg foretrekker hvertfall KISS fra 70-tallet. PÅ mesteparten av 80-tallet hørtes de for det meste ut som hvilket som helst annet hårband. Lite særpreg synes jeg...Men det er jo min smak da
Det som er litt interessant å merke seg er at de tre dårligst besøkte turne`er i Kiss sin historie etter de begyndte å headline er også de tre mest heavye platene de har laget, regner ikke med COS, der ble det jo ingen turne uansett