OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005 at 9:20 PM
cusano
(Login cusano )
Placebo - Daddy cool
Haakon
Author Reply Mr.Blackwell (Login Mr.Blackwell ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 9:22 PM
Svane
(Login pactheripper ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 9:23 PM
det står mellom disse 3
Jimi Hendrix-All along the watchtower
Pearl Jam-Rockin' in the free world
Black Diamond Brigade-Black Diamond
KissCat
(Login KissBitch ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 9:24 PM
Marilyn Manson's "Sweet dreams" selvsagt!
knerken (Login knerken ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 9:24 PM
Metallica's Sabbra Caddabra syns jeg faktisk til tider er bedre enn orginalen... For ikke å snakke om GnR's Sympathy For The Devil
JP
(Login stanleyjp ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 9:35 PM
Guns N' Roses - I Don't Care About You
og hele resten av Spaghetti Incident skiva.
Oddyssey
(Login Oddyssey ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 9:36 PM
Finnes så utrolig mye bra men, The rolling stones - Like a rolling stones (live stripped) :D suveren
Svane
(Login pactheripper ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 9:38 PM
glemte soundgarden med come together
mr.makebelieve (Login mr.makebelieve ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 9:39 PM
Johnny Cash - Hurt og Personal Jesus
knerken (Login knerken ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 9:42 PM
Må jo ikke glemme Ramones' legendariske tolkning av What a wonderful world!
NicoN
(Login NicoN ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 9:43 PM
KissCat
(Login KissBitch ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 9:54 PM
"Guns N' Roses - I Don't Care About You
og hele resten av Spaghetti Incident skiva."
Enig, kjempebra samling coverlåter!! Hadde det mye gøy med den når den kom
Mimre, mimre...
Kjell
(Login SpacemanAce ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 9:55 PM
Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
Jeff Buckley - Hallelujah
Johnny Cash - Hurt
JP
(Login stanleyjp ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 9:56 PM
blant de 10 beste studio skivene som noengang er utgitt, men den når ikke topp 5, noe alle de andre Guns studio skivene gjør IMO.
nilzzz
(Login nilzzz ) KAN administrasjon Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:03 PM
"Spaghetti Incident skiva"
WOW! Jeg trodde ikke det var noen som likte den skiva. Den var innom spilleren en gang etter den kom ut, før den forlot huset i en rasende fart...hehe
Kjell
(Login SpacemanAce ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:05 PM
He he, jeg er blant de 2-3 i landet som liker skiva. Aldri skjønt hvorfor mange har så mye i mot den!
Håvard
(Login Oldaker ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:06 PM
Kiss - Do You Remember Rock N' Roll Radio
Metallica - Commando
Og mye, mye mer
nilzzz
(Login nilzzz ) KAN administrasjon Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:07 PM
Kjell: Bare det å høre dem prøve seg på Misfits er mer enn nok for meg...hehe
Håvard
(Login Oldaker ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:10 PM
Og selvfølgelig Guns N' Roses med Attitude. Gudsjelov er'e Duff som synger her
Synes den mannen har en jævla feit stemme!
JP
(Login stanleyjp ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:11 PM
Duff synger jævla tøft... hørte nesten bare han på It's So Easy når Velvet spilt epå øya, hehe
Det er 3 menn for meg, Axl, Slash og Duff :p
Kjell
(Login SpacemanAce ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:13 PM
Det var vel Attitude det ja, med Duff på vokal om jeg ikke husker helt feil? Har ikke hørt skiva på noen år! Finnes bedre saker på skiva, Ain't it fun f.eks. er heftig!
nilzzz
(Login nilzzz ) KAN administrasjon Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:14 PM
Hehe... du greide å plukke den låta jeg synes suger aller mest Håvard. Ikke Misfits utgaven altså
.
Håvard
(Login Oldaker ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:15 PM
Ain't It Fun er også kul ja. Men synes Attitude sparker så gruseomt heftig at den nok er favoritten. Misfits versjonen liker jeg ikke noe særlig produksjonen på, ilikhet med resten av det jeg har hørt fra bandet.
nilzzz
(Login nilzzz ) KAN administrasjon Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:16 PM
Ellers er jeg enig i at Johnny Cash med Hurt må være den beste coveren noen sinne.
nilzzz
(Login nilzzz ) KAN administrasjon Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:17 PM
Punk er vel ikke akkurat det som skal ha best lyd heller Håvard.
Håvard
(Login Oldaker ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:18 PM
Neida. Men jeg liker det bare ikke. Nå er jeg ikke noe overbegeistra for punk i utgangspunktet heller da. Med mindre vi snakker Ramones eller Social Distortion.
cusano
(Login cusano ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:19 PM
Jonny cash spiller Danzig er heller ikke verst - Thirteen
Haakon
nilzzz
(Login nilzzz ) KAN administrasjon Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:20 PM
Cash som spiller covers er jo bra i det store og hele
Bech (Login generallove ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:22 PM
Led Zeppelin - Babe I'm gonna leave you
Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
The Beatles - Twist and Shout
Anonymous (Login Mr.Blackwell ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:25 PM
Litt off topic, verste cover noensinne ; Ronan Keating a fairytale in new york, fy fan det var massakre uten sidestykke i musikkhistorien.
Anonymous (Login Mr.Blackwell ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:28 PM
..of new york selvsagt, fremdeles like jævlig.
cusano
(Login cusano ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:28 PM
"Litt off topic, verste cover noensinne ; Ronan Keating a fairytale in new york, fy fan det var massakre uten sidestykke i musikkhistorien"
Hey! Ikke snakk dritt om gull gutten a!
Father and son gjør han ihvertfall bra, ikke sant?
Haakon
Kim Alex
(Login en_gutt ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:56 PM
Svane (Login pactheripper ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 10:59 PM
Hvem er det som lagde hurt da?
Ace
(Login spAce_ACE ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 11:05 PM
cusano
(Login cusano ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 12 2005, 11:07 PM
Enjoy the sillence er jo covra utalige ganger, og det finnes et par bra versjoner av den også, uten at jeg kommer på med hvem..
Haakon
cusano
(Login cusano ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 12:16 AM
Lollipop Lust Kill - Personal Jesus
Haakon
Cato
(Login Deli-Cato ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 12:20 AM
U2-All along the watchtower
NicoN
(Login NicoN ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 12:23 AM
Også veldig bra:
Ilse DeLange - Have a little faith in me (John Hiatt)
Nevermore - The sound of silence (Simon and Garfunkel)
cusano
(Login cusano ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 12:46 AM
Har en ufattlig dårlig og morsom cover av Do you love me, høres nesten ut som noe Mad tv har gjort!?
Hvis noen vil ha den så bare mail!
Haakon
NicoN
(Login NicoN ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 12:50 AM
Kansas - Eleanor Rigby (The Beatles)
Coroner - I want you (she's so heavy) (The Beatles)
acestubb
(Login acestubb ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 2:35 AM
Grand Funk Railroad- Gimme Shelter
JP
(Login stanleyjp ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 7:04 AM
Duff synger New Rose, Attitude og You Can't Put Your Arms Around A Memory på Spaghetti skiva. Slash synger Buick Makane samme med Axl.
mr.makebelieve (Login mr.makebelieve ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 9:55 AM
Mötley crüe - Helter skelter
White stripes - joline
Oddyssey
(Login Oddyssey ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 9:57 AM
Faen, er det noen her som har hørt om big bad voodo dady?? drit tøft :D covrer DRC eller Detroit swing city som de sier :D anbefales!!!
mr.makebelieve
(Login mr.makebelieve ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 10:05 AM
Lars-E
(Login CadilacDreams ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 10:25 AM
Buzz Ozborne - God Of Thunder
Oddyssey
(Login Oddyssey ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 10:43 AM
westlife - you raise me up :D eller hva Gunnar ?? :P
Klein
(Login K.I.S.S. ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 12:30 PM
"Främling"
Klein dritings på karaoke
andreas
(Login AceNeverShowUp ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 3:17 PM
White stripes - joline
- den er bare helt utrolig bra.
knerken (Login knerken ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 3:34 PM
Cusano, det er ikke tilfedigvis Nirvana's versjon? I så fall har jeg den jeg også....dritmorsom men samtidig litt tøff!
Har jo glemt å nevne Lemmy's Shout it out loud!
cusano
(Login cusano ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 3:38 PM
Knerken: Jo det sto faktisk så ja når jeg lasta den ned, men det kan da ikke være tilfelle!? Høres ikke så mye cobain ut spør du meg..
Haakon
knerken
(Login knerken ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 3:45 PM
Jo jeg trur faktisk det er han. Hvis du hører på det skjulte sporet på Nevermind(ca. 14 min. ute i den siste låta) og da hører du Cobains virkelige stemmeprakt!
Nissen (Login nisserock ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 4:20 PM
Jeg er enig med Svane bortsett fra Black Diamond Brigade den er ikke i nærheten noe som ligner på den orginale, men de andre er nesten like bra som de orginale. Så må vi ikke glemme Johnny Cash - Hurt
justakissboy
(Login justakissboy ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 5:03 PM
Er nok Nirvana ja, fra Kiss tributen "Hard To Believe"
Hvis de synger All The Mudhoney istedet for All The Money Honey....
Bech
(Login generallove ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 5:30 PM
Må si meg enig med meg selv at Led Zeppelin med Babe I'm gonna leave you topper listen min altså.... :p
Svane (Login pactheripper ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 7:32 PM
slenger meg på min elskede dancer Bech her. "Babe" er det vakreste
Nissen (Login nisserock ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 13 2005, 9:37 PM
Faen den hadde jeg glemt, Babe I'm Gonna Leave You er den beste
Svane (Login pactheripper ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 14 2005, 1:47 PM
Fikk akkurat tilsendt jimi hendrix med like a rolling stone. FY FAEN!
han er gud!
KissStarChild
(Login KissStarChild ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 14 2005, 2:18 PM
sandra - I morgen
as if... *StarChild*
Makoman (Login Makoman ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 14 2005, 9:25 PM
-2000 Man, Kiss. Originalen med Stones suger no jævlig mens Ace`s versjon er helt konge! En utrolig prestasjon.
-New York Groove, Ace Frehley. Nok en møka låt som Ace har løftet til det fantastiske!
JP
(Login stanleyjp ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 10:24 AM
De 2 låtene glemte jeg! 2000 Man med stones er jeg helt enig i at er ræve, og med ace er den fantastisk
Klein
(Login K.I.S.S. ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 10:57 AM
Alle låtene til Madonna og Britney Spears.
Siden de ikke har snakkra en egen låt noensinne vil jeg kalle de låtene de gauler på for covers.
Klein
(Login K.I.S.S. ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 10:57 AM
Litt out of topic der men...
mr.makebelieve (Login mr.makebelieve ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 1:54 PM
Du mener at Madonna aldri har laget en egen låt?????
Du får sjekke litt først før du utaler deg!
Nissen (Login nisserock ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 3:47 PM
JP hvorfor hater du stones?
JP
(Login stanleyjp ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 5:25 PM
jeg hater ikke stones jeg! Men jeg syns ikke de er så jævla bra, men klart at de har mye ok.
JP
- som satt å hørte Axl GRISE Mick vokal messig på en eller annen gjesteopptreden han hadd emd stones i 89
Ace (Login spAce_ACE ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 5:30 PM
Svane
(Login pactheripper ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 5:36 PM
Tony (Login TheStarchild ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 5:38 PM
Hammerfall - Detroit Rock City
Svane (Login pactheripper ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 7:00 PM
Nissen (Login nisserock ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 7:03 PM
Svane
(Login pactheripper ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 7:14 PM
Anonymous (Login leguitar ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 8:39 PM
JP- Jeg synes ikke Axl synger bra på en eneste låt. Kjenner mange som meg som synes Guns har mye råbra låter, men som ikke orker å høre på dem pga Axl
Nissen (Login nisserock ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 8:42 PM
Axl er en dust, men stemmen hans passer inn i Guns
Svane
(Login pactheripper ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 8:43 PM
The Pioneers- Come Together
Håvard
(Login Oldaker ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 8:44 PM
Jeg slenger meg på Axl hetsen
En skive med Guns N' Roses i helhet er utrolig slitsomt IMO. Desverre.
Her er vel jeg og JP så uenige som vi får blitt, til tross for at vi ellers er sånn passe enige
JP
(Login stanleyjp ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 10:40 PM
ja, han jeg mener er tidenes, i særklasse, beste vokalist og musiker blir hatet av de fleste
Kim Alex
(Login en_gutt ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 15 2005, 10:44 PM
Genestanley
(Login TheSondrMan ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 16 2005, 10:12 PM
Cradel of Filth - Hallowed Be Thy Name
eirik (Login denorginaleEirik ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 16 2005, 11:35 PM
freddie mercury er tidenes vokalist. punktum.
Stones har jævlig mange fete låter - jagger/richards har en bunke skremmende gode rockelåter å vise til.
fikk faktisk billett til bergen konserten, så det gleder jeg meg SYKT til
Ace
(Login spAce_ACE ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 16 2005, 11:57 PM
test4echo
(Login test4echo ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 17 2005, 3:52 AM
Rush gav ut en plate med cover låter som de selv var inspirert av og spilte selv før de spilte inn den første platen som kom ut i 1974, samtidig som de feiret 30 år i sammen med samme besetning, kan virkelig anbefales
knerken
(Login knerken ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 17 2005, 12:12 PM
Freddie og Queen var KONGE!
hehe...et smådårlig ordspill fra Knerken...hehe
JP
(Login stanleyjp ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 17 2005, 12:14 PM
et par andre covere vi må nevne er GnR med Live And Let Die, Knocking On Heavens Door og Imagine!
Og Axl Rose & Tom Petty med Heartbrek Hotel!
Steinar (Login Glazzman ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 17 2005, 12:20 PM
Satin - I'm A Legend Tonight (Unplugged)
nilzzz
(Login nilzzz ) KAN administrasjon Re: OT: Beste cover låt noensinne December 17 2005, 12:31 PM
Imponerende saker det ja
Satiner (Login Satiner ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 17 2005, 10:17 PM
hehe...takker
(og rødmer) ......
Klein
(Login K.I.S.S. ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 19 2005, 2:06 PM
Har Madonna laget egen musikk? Da får jeg svelge de orda, men det er nok av andre puppets der ute, Mr. Makebelive
mr.makebelieve
(Login mr.makebelieve ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 19 2005, 10:14 PM
Klein der er jeg enig, men Madonna skriver og produserer det meste selv
Ace
(Login spAce_ACE ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 19 2005, 10:20 PM
Er vel verre med Elvis på den fronten?
mr.makebelieve
(Login mr.makebelieve ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 19 2005, 10:24 PM
Det var vel med Elvis som de fleste boyband (han hadde nok vært med i et hadde han vært ung idag)De har folk som skriver låter for seg! Men han skreiv et par låter selv bla Love Me Tender og Heartbreak Hotel
Anonymous
(Login cusano ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 19 2005, 10:25 PM
He he, Elvis skreiv Love me tender til morra mi
Haakon
Ace
(Login spAce_ACE ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 19 2005, 10:32 PM
Men var vel mer vanlig det på 60 tallet? Sånne "Songwriters" som skrev sangene for artistene? Sånn blant de store artistene? Eller er jeg helt på villspor nå?
Anonymous
(Login cusano ) Re: OT: Beste cover låt noensinne December 19 2005, 10:33 PM
Var nok det gunnar. Bob Dylan var vel en av de første til å både skrive og synge sjøl
Haakon
Nissen (Login nisserock ) Re: OT: Beste cover låt noensinne January 14 2006, 8:31 PM
Led Zeppelin - Gallows Pole