Altså, når jeg ser på andre forum rundt omkring på nettet, så merker jeg at de er litt "proffere" enn dette KAN-forumet Så jeg bare lurer på om det snart er på tide med en aldri så liten fornying av forumet.
F.eks. få ordna en ordentlig Quote-funksjon, Edit-funksjon, bevegelige avatars osv. Det er kun snakk om detaljer, men allikevel... Nilzz?
Jeg er happy med formen på forumet.
Det eneste jeg kan pirke litt i er folks evne til å skrive som om det skulle vært en chattekanal. Når avsporingene er enorme og mange skriver i veldig korte ordlag er det noe vanskelig å følge med når en topic ikke lenger handler om det topicen SKAL handle om fordi noen begynner å spore av i chatteform.
Men Nilzz har skjønt poenget med Less Is More, som gjør det lett for gamliser som meg å holde meg noenlunde up2date.
Idè til evt nytt forum:
Hva med å ha en slags todelt forum der man kan chatte og skrive i forumet samtidig? Dvs å dele opp vinduene i to halve som viser chattesiden og forumsiden på en side. Skjønner?
Jeg skjønner hva du mener . Men det snør nok i helvete før jeg vil ha noen framesaktig løsning på et messageboard . På en annen side vil det vel muligheten til evnt. PM's fjerne en del støy. Jeg er heller ikke glad i saker på et BB som burde vært tatt via mail. Muligheten er jo for å være litt strengere på sånt også. Men jeg har ikke lyst til å bli "helt nazi" heller.
Ytringsfriheten må bevares men jeg synes at slik det er nå er Chattesiden helt ute. Ofte svarer folka på inlegg jeg og andre skriver rett etter de er lagt inn, men på Chatsiden er det ofte helt dødt. Så derfor mente jeg at det kunne være en idè å kjøre splitscreen e.l.
Et kanskje viktig poeng er jo at på Chatsiden forsvinner det man har skrevet mens her blir det liggende i lang tid.
Skulle bare ønske folk gadd å bruke mer tid på innlegga enn bare og og korte svar.
Jeg skriver kanskje for mye, hehe. Men jeg skriver temmelig fort på tastaturet så det går nesten i det tempoet jeg tenker av og til.
Spesiellt nå, dagen etter Shirleys Temple`s avskjedskonsert.
Fyllesjuk og treg i topplokket nå.
:-/
Som sagt skjønner jeg godt hva du mener. Det du sier er også til stor del sant. Men chatten lever i perioder godt den. Du har vel bare ikke vært innom når det er mye folk der . Problemet er i mine øyne at enkelte ofte ikke tenker over hva de skriver. Ikke det at vi ikke har BB boardet og chatten i samme vindu.
Og hva med et delforum designet på bare moro og ingenting seriøst hvis det blir nytt forum ?
Hvor postene slettes etter en åned uten aktivitet eller noe ?
At alle og enhver har en edit funksjon er bare irritabelt. Det finnes ikke noe kjiper enn når noen fjærner et innlegg midt i en diskusjon. Hvis man først poster noe så kan man stå for det. Man bør heller tenke seg om to ganger før man poster i det hele tatt. Jeg kommer heller ikke til å dele opp forumet på den måten. Hvis jeg gjør det så blir det på "en annen måte". Uten at jeg har tenkt å uttdype det nå.