<< Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  

Erik Singer

January 9 2006 at 2:57 PM

rassn  (Login rassnbar)

Etter å ha studert Singer på rock the nation, må jeg innrømme at denne mannen er et fyrverkeri uten like. Han slår som faen :-)Tror neppe Eric Carr hadde vært like god. Synes også Singer er tøff i peters maske og kostyme. Tøfft. Thaer overrasket meg også. den mannen kan å spille gitar. Spiller Ace sine soloer perfekt. Tror neppe det hadde funket like godt med Bruce Kulick

Respond to this message   
AuthorReply

(Login knerken)

Re: Erik Singer

January 9 2006, 3:05 PM 

Har nesten alltid likt Singer bedre en Peter... Singer er jo mye bedre trommis, for ikke å si showmann, enn Peter!

(Login stanleyjp)

January 9 2006, 3:37 PM 

Knerken: Dummeste jeg har hørt!

Og jeg trur ikke singer kan komme opp på nivå med Carr, ikke i mine ører i allefall, hehe

(Login rassnbar)

January 9 2006, 3:49 PM 

He he ! Hva er det du snakker om JP. singer må da være den største vitaminsprøyten for kiss noensinne. jeg mener absolutt han er en bedre slager enn eric carr.

knerken
(Login knerken)

January 9 2006, 3:51 PM 

Har vel ikke sagt at Singer er bedre enn Carr. Sa at han er bedre enn Peter Criss Kan ikke huske å ha hørt Carr spelle live, så utifra det jeg har hørt så er Eric Singer best... laster ned en '83 konsert nå, så nå skal jeg høre

(Login stanleyjp)

January 9 2006, 3:52 PM 

hehe, da er vi uenige Jeg foretrekker mer typisk selvlærte trommiser (les. Eric Carr, Tommy Lee, Steven Adler) fremfor merkbare "teknikk trommiser" (Singer, Matt Sourm, Anders Johansson) Syns musikken lever på en mye mer spennende måte da..., untak er selvfølgelig til låter som feks. "November Rain" og "Estranged" av GnR, der trenger man en tight teknikker somm Sourm.

(Login knerken)

January 9 2006, 4:00 PM 

Er heller ikke no særlig fan av teknikk-trommiser, men jeg syns ikke Singer er så merkbart teknisk. Må si at selvlærte trommiser er mye mer "ekte".
Tommy Lee er den tøffeste trommisen som har satt sine ben på planeten!

(Login test4echo)

January 9 2006, 4:10 PM 

En god trommis spiller det sangen krever, det er tross alt låtene som kommer i første rekke. Det er ingen sammenheng mellom å være selvlært og ikke være teknisk kompetent trommis. Alt er selvfølgelig underordnet den enkeltes personlige smak, liker du feks 70 talls Kiss er det lett for å få en forkjærlighet for Peter på denne tiden, liker du 80 tallet er det på samme måte naturlig å sette pris på Eric Carr, det er som regel sangene som bestemmer hvilken trommis du liker.
Personlig synes jeg Kiss er kulest musikalsk på 70 tallet, derfor Peter, men skal jeg bare lytte til trommene er det lett å høre at Eric Singer er den mest kompetente trommis Kiss har hatt.

(Login rassnbar)

January 9 2006, 4:18 PM 

Singer er i allefall min største tromme helt. Synes det er tøft når han strekker ut hendene og lar stikkene rulle mellom fingrene. Peter gjør det sikkert like lett, men tar nok ikke sjansen i tilfelle han skulle miste en

(Login TheSondrMan)

January 9 2006, 4:46 PM 

Eric Singer er min trommegud!

(Login rassnbar)

January 9 2006, 5:08 PM 

og så har han en veldig tøff stil. Greit han har same sminke som peter, men han har en mye tøffere stil. Thayer og ser ut til å begrense Ace-bevegelsene sine litt. Jeg tror nok det kommer en ny turne før neste år. Noen ny plate tviler jeg på (om det ikke kommer en "best of" nr 100 da ). Den siste del av turneen før de legger hanskene på hylla, regner jeg med vil være med Ace og peter. Shea stadium. Synd det ikke ble noe av den store konserten som skulle holdes på den røde plass i moskva. Det hadde blitt konge.

(Login TheSondrMan)

January 9 2006, 5:11 PM 

Noen som har hatt Powervision med Eric Singer på War Machine? Det er så sinnsykt rått!!!

(Login rassnbar)

January 9 2006, 6:03 PM 

både war machine, christine 16, og Parazite var anon største overraskelsen fikk jeg under Christine 16. den var spritet opp en del

Kjell
(Login SpacemanAce)

January 9 2006, 6:19 PM 

Mannen er et fyrverkeri! Kult med den Powervision-funksjonen. Var på Alice Cooper-konserten sist, og Eric Singer stjal på mange måter showet! Konserten var bra den, men Singer var prikken over i'en! Vil ikke ha Peter (God bless him) tilbake i dag, det toget har gått. Men etter å ha sett bilder av en Ace Frehley som ser noenlunde oppegående ut, kan Gene og Paul godt sette Tommy til å koke kaffe og holde paraplyer for seg igjen! That's my wish for 2006! 2001-besetningen med Gene, Paul, Ace og Eric Singer vil jeg gjerne oppleve i levende live! Ace uttalte jo noe slikt som at "nå låter vi som et band igjen" når Singer kom inn i bildet den gangen!

Tony
(Login TheStarchild)

January 9 2006, 6:21 PM 

Eric Carr er best! Kiss' beste trommis IMO. Enig med JP

(Login SpacemanAce)

January 9 2006, 6:23 PM 

Tror ikke det hadde funket så bra og tatt herr Carr med igjen i bandet i dag.

(Login stanleyjp)

January 9 2006, 10:50 PM 

trur helle rikke det hadde funka med Carr idag i og med at han er en mer energisk 80 talls trommis..., tror ikke han hadde vert isrtand til å spille så sakte som de gjør nå... jeg elsker carr

Eirik
(Login denorginaleEirik)

January 10 2006, 1:06 PM 

helt ærlig så tror jeg det kun er kiss fans som foretrekker eric carr foran eric singer

jeg syns og carr var en bra trommis, men likevel mangler han en del av det som singer har

(Login stanleyjp)

January 10 2006, 1:08 PM 

og Singer mangler alt det Carr hadde... (Energi, særegen spillestil osv.) IMO.

Ozone75
(Login Ozone75)

January 10 2006, 2:14 PM 

Vil vel ikke påstå at Singer mangler energi....
Den må du utdype litt mer JP

(Login stanleyjp)

January 10 2006, 2:19 PM 

ja, jeg har sjeldent hørt KISS mer energiløst enn på rock the nation dvd'en.., de var etter min mening mye bedre spillemessig også på reunion turneen... Jeg syns energien blir borte når låtene spilles i "elvis tempo"..

(Login Oldaker)

January 10 2006, 3:18 PM 

Selvom jeg liker RTN er jeg litt enig med deg JP. Synes ikke detta bandet når reunion opp til tærne spillemessig. Når det er sagt, så gikk det jo så flisa føyk på Revenge turneen da, så jeg tror nok de kunne spilt mye kulere og med mer trøkk hvis de hadde hivi Gene av lasset. Han arrgumenterer jo for at de bytta ut de to andre på grunn av spillemessige prestasjoner, så da får'n vel tenke litt på hvor han står videre. Jeg er sikker på at både Tommy og Eric kan spille mye kulere. Men når man ansetter mennesker i et band for å "spille sånn og sånn" nytter det ikke i lengden. Men for all del, RTN er kul nok den.

(Login stanleyjp)

January 10 2006, 3:28 PM 

det er det håvard skrev he rjeg prøvde å få fram

(Login Deli-Cato)

January 10 2006, 7:10 PM 

Eric Singer gruser Carr IMO.
Han speller så lekende lett og kontrollert at jeg blir fascinert hver jævla gang.Både på Sweden Rock og Sentrum Scene,vil jeg tru jeg hadde fokus på Eric 70% av konserta.Og det forteller det meste når Alice svinger sverdet ytterst på scenekanten.
Men skjønner også va`ru mener JP.Jeg digger Steven Adler,men Matt Sorum kjeder vettet av meg.Men så kanke han måle seg med Singer heller IMO.
Men alle er vel enig i at Peter fram tel 77,er den sløyeste trommis EVER!
Sjøl om John Bonham knuste alt og alle!

Alex
(Login pactheripper)

January 10 2006, 7:15 PM 

kunne ikke vært mer enig cato. Bonzo var og kommer alltid til å være den beste for meg.

(Login stanleyjp)

January 10 2006, 8:32 PM 

peter på alive in cobo hall videoen Sammspillet mellom Ace og Peter er så rått på de gamle konsertene!

(Login Deli-Cato)

January 11 2006, 10:30 AM 

PaalStenli
(Login PaalStenli)

January 11 2006, 11:29 AM 

Jeg føler meg nesten som den eneste i hele verden som faktisk syns Eric Carr spilte døllt. RIP, absolutt; men damn. Syns Eric Singer har en MYE fetere..."attitude" enn hva godeste herr Carr hadde. Nå har jeg jo nesten aldri hørt han live da, kan hende han trøkka mer til der, men som studiotrommis syns jeg vaffal Singer sparker stussen hans til Berkåk og tilbake.

(Login stanleyjp)

January 11 2006, 3:31 PM 

Last ned KISS fra tokyo 1988..., der ser du hva for en trommis Eric var! Animalize konserten er også et godt eksempel på hva Eric gjorde

Chaim
(Login ZebMcCahan)

January 12 2006, 1:29 PM 

Singer er enormt bra. Med all respekt for Peter så blir det som å sette en Fiat Panda opp mot en Porshe Cayenne S Turbo å sammenligne han og Singer. At noen liker Pandaen er det ingenting i veien med, men uansett hvordan man vrir det så kan Singer gjøre alt det Petern gjør, men ikke omvendt.
Eric Carr var en hardtslående og dyktig trommis, uten tvil. Singer er likevel min favoritt, det er en sann nytelse å se hvordan han leker seg med stikkene. Mange kan bli veldig gode trommiser, men det er bare noen få som kan bli så gode som Singer.

(Login Oddyssey)

January 12 2006, 2:16 PM 

Singer er den beste trommisen KISS har hatt!!
Knerken nevnte at tommy lee er den råeste trommisen som har satt bena på denne jord!!! John Bonham, Jimmy Chamberlin, Ian Paice, Dave Grohl, Taylor Hawkins, Mikkey Dee mm. Trommiser det ;0

(Login knerken)

January 12 2006, 2:40 PM 

hehe..Tommy er kanskje ikke den beste, men jeg digger spille-stilen hans! Det hersker ingen tvil om hvem som er best: John Bonham!, ettterfulgt av Keith Moon...

(Login Oddyssey)

January 12 2006, 2:44 PM 

Jimmy Chamberlin Knerken :D Smashing Pumpkins :D han speller sinnsykt fett!!

PaalStenli
(Login PaalStenli)

January 12 2006, 2:55 PM 

Det går jo simpelthen ikke an å nevne trommiser uten å komme inn på Charlie Benante vel? Absolutt kjemisk fri for "teknikk-korrekthet" og flinkis-finter, men faen som han DÆLJER! Fortere og hardere enn de aller aller fleste. Jadda, Lee og Bonham, Paice og greier, absolutt; men på 80-tallet hersker der kun èn. To da, med godeste hr. Lombardo. Og kom ikke drassende med Ulrich, er dere snille. Han er en komponist, en vanvittig bra en sådan, men langt fra en trommis.

(Login rassnbar)

January 13 2006, 4:20 PM 

Vel, nå mangler det vel bare Nils og andreas sin mening. Ser ut til at flertallet er enig med meg om at singer er den beste slageren i Kiss siden peter fra 1974 - 1997.

(Login diddifreak)

January 13 2006, 8:25 PM 

synes at Eric Carr er den beste trommisen men eric singer er også jævli god då

(Login AceNeverShowUp)

January 13 2006, 8:49 PM 

Jeg har vel ingen klar favoritt av disse to, men kanskje ørlite grann Eric Singer, uten at jeg helt kan si hvorfor. Synes i alle fall det er større underholdning å se ham spille live enn Eric Carr, foruten når han er i Peter's make-up da. 92-95 besetningen er også det beste Kiss har hørtes ut musikalskt etter min mening. Men savner virkelig Eric Carr når jeg ser klipp med ham, men det går kanskje mer på det emosjonelle plan.

(Login test4echo)

January 13 2006, 9:35 PM 

Singer er jo i en litt spesiell situasjon siden han på en måte har overlappende fans da han spiller i forskjellige band, her er litt forskjellige tromme kits for dere trommiser;

Double Bass kit

Club gig kit

Revenge kit

Convention clinic kit'

Brutal planet kit

Farewell kit

Dragon town kit

Bare bones tour

Eyes of Alice Cooper tour

Kiss 2004 kit

Dirty Diamonds tour kit

(Login en_gutt)

January 15 2006, 2:03 AM 

Takker

--Kim Alex--
http://www.thepioneers.tk - We got to save the world from listepop!

(Login K.I.S.S.)

January 15 2006, 4:17 PM 

Singer er ikke bare en dødbra trommis men han virker som en jævla bra fyr også.

(Login en_gutt)

January 15 2006, 4:28 PM 

Han ER en jævla bra fyr.

--Kim Alex--
http://www.thepioneers.tk - We got to save the world from listepop!

Current Topic - Erik Singer  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement