<< Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  

Vincent

January 17 2006 at 3:22 PM
  (Login kissmycar)

Hva var det som egentlig var grunnen til at Vinnie Vincent ble sparket ut av KISS?

Respond to this message   
AuthorReply

(Login Deli-Cato)

Re: Vincent

January 17 2006, 3:49 PM 

Intervjuere bynte å stille han spørsmål.

(Login stanleyjp)

January 17 2006, 4:05 PM 

Paul & Gene innså at de hadde fått med en med større talent enn seg sjøl... (og når GENE innser noe sånt no sier det litt...)

Svein Erik
(Login SveinErik1)

January 17 2006, 4:24 PM 

Vincent ville være sjef.

(Login cusano)

January 17 2006, 4:29 PM 

Vincent prøvde seg på Gene og Paul ble sjalu.

Haakon

Mr.Blackwell
(Login Mr.Blackwell)

January 17 2006, 4:43 PM 

Sånn går det når man legger finere sminke enn de andre gutta!

(Login Oldaker)

January 17 2006, 4:49 PM 

Fordi han var for flink. Skivene med Vincent beviser det. Gene takler ikke at folk er kulere/bedre enn han selv. Derfor har Ace og Gene hatt sine krangler også, Gene takler ikke at Ace har større verdighet. Og hadde rett i mye av det han mente angående Unmasked, The Elder, og Dynasty. Nå hører det med til historien at The Elder og Unmasked er store skiver. Men kommersielt sett skulle de hørt mer på Ace, og laget rock n' roll.
Ace Solo var den siste store kommersielle suksessen til Kiss på lang tid. I rest my case.

(Login cusano)

January 17 2006, 4:58 PM 

Kiss ER Paul og Gene. Og hvis de vil være sjefer og annsette resten av gruppa så helt greit. Og hvis Vinnie ikke hørte på sjefa sine, så måtte han jo regne med å få fyken.. Likte aldrig Vinnie. Syns ikke han passa i Kiss, verken når det kom til personlighet eller utseende. Men at han kan spelle tøft, det er det ikkeno tvil om.

Haakon

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

January 17 2006, 6:53 PM 

Som det meste i "Kiss verdenen" var det snakk om penger. Gene og Paul hadde en kontrakt som de ville Vinnie skulle undertegne. Og Vinnie ville ikke undertegne. Når dette gikk frem og tilbake over lengre tid så skapte det såklart dårlige vibber når det gjaldt det meste. Egentlig har jeg ikke en følelse at stemningen var så sinnsykt dårlig på det personlige plan siden Vinnie ble overrasket over at han fikk sparken. Jeg regner med at det stort sett var en forretningsbeslutning fra Gene og Paul sin side. De regnet vel med at det kom til å bli for dyrt og beholde ham i lengden.

This message has been edited by nilzzz on Jan 17, 2006 6:54 PM

(Login cusano)

January 17 2006, 7:05 PM 

Bussiness as usual.. Er gutta sine det!

Haakon

(Login Deli-Cato)

January 17 2006, 7:13 PM 

Blei`re ikke no`pråk da Paul og Gene avbrøyt en forlenga solo i hjemby`n hans også?

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

January 17 2006, 7:18 PM 

Hvor mye bråk det ble veit vi vel ikke. Men det var vel i Canada det skjedde...? Hvis stemningen var litt spent skulle det vel ikke så mye til for at Gene & Paul blei pissed. Hadde de vært go'venner fra før så er det jo ikke sikkert så mye hadde skjedd.

(Login Deli-Cato)

January 17 2006, 7:23 PM 

Canada stemmer sikkert.Jeg blander sikkert med at det var mange fra fæmmen hans som var på extended solo konserten hans.

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

January 17 2006, 7:25 PM 

Det kan jo godt hende de var i salen for det .

(Login Deli-Cato)

January 17 2006, 7:29 PM 

Var det jeg mente.

(Login AceNeverShowUp)

January 17 2006, 7:34 PM 

Han ble også sparket to ganger for å si det slik. Første gang etter Europaturneen i 83, men ble tatt inn igjen da Kiss fikk dårlig tid til USA turneen.

Jeg tror egentlig ikke det hadde noe med det du antyder Håvard, at Gene mislikte at han var for god låtskriver osv. De kunne nok kontrollert Vinnie allerede til innspillingen av LIU om de ville det. Altså lagt mere tøyler på ham om for eks. Gene mislikte hans betydelige bidrag. Tror nok heller at de var glad for hans bidrag på den tiden. Det hadde vel heller ikke brakt ham inn til skriveprosessen til Revenge, om man skulle følge det du sier Håvard. Jeg tror heller det lå på det personlige plan, at de didn't get a long, og at Vinnie forlangte for mye kontroll.

(Login cusano)

January 17 2006, 7:38 PM 

Vinnie er vel også den av de "nye" medlemmer som har hatt størst ego. Se på de andre opp gjennom åra, de har stort sett holdt kjeft til de blir snakka til. Tror nok Gene og Paul lærte leksa si med Vinnie for å si det sånn, og vist dem skigarden med en gang.

Haakon

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

January 17 2006, 7:40 PM 

Det var nok også en skremmende tanke at det kunne blir rimelig dyrt for dem i lengden hvis han ikke undertegnet kontrakten. Hans bidrag var jo ikke akkurat lite til LIU. Hvis det skulle fortsette sånn med fulle royalties så hadde han tatt en rimelig stor del av kaka fra Gene og Paul.

(Login Kissomania)

January 17 2006, 7:52 PM 

La sånne som Vinnie klare seg sjøl, han så nok en alt for stor mulighet i KISS.

(Login KissStarChild)

January 17 2006, 7:53 PM 

dem fant ut at vinnie egentlig var ei dame

*StarChild*

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

January 17 2006, 8:20 PM 

Kissomania: De hadde nok vunnet mer på å ikke sparke ham etter min mening.

(Login stanleyjp)

January 17 2006, 9:15 PM 

Var det ikke noe med at Paul lappa te Vinnie backstage en eller annen gang?

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

January 17 2006, 9:17 PM 

Kan jeg ikke huske noe om.

(Login AceNeverShowUp)

January 17 2006, 9:23 PM 

Stemmer det JP. Det skjedde på den andre kvelden i New York på LIU Tour. Paul og Vinnie kom i en fysisk konfrontasjon sagt pent. Det var off-stage, men allikevel mulig for deler av publikum å være vitne til. Dette var jo også helt på tampen av LIU Tour da stemningen var svært dårlig.

(Login KissStarChild)

January 17 2006, 9:42 PM 

jeg husker et intervju fra sverige i 84 eller no, der Paul får et sinnsykt oppgitt tryne hver gang Vinnie svarer på de spørsmåla som blir stilt..

*StarChild*

(Login Kissomania)

January 17 2006, 9:49 PM 

Nilzzz, hvordan? 80% av oss likte`n ikke.. Dette var faktisk tiden jeg ga opp Kiss! To år senere skjedde det et eller annet spennende, da var Kiss like interessant igjen for meg! At Vinnie Vincent fikk være med på det at kiss avmaskerte seg, var en skikkelig nedtur... Til dags dato, liker jeg ikke den blæra..!! Skulle folk som ikke var så "inn i Kiss" tro at det var sånn de så ut! Vinnies` væremåte og utseendet, dro Kiss mange, mange hakk ned. Hadde Kiss fortsatt med Vinnie da, og ikke Mark eller Bruce, hadde Kiss bare kunnet gitt seg! Takk Paul Stanley!!!

(Login stanleyjp)

January 17 2006, 10:02 PM 

Kissomania: du er ingen musiker selv?

(Login Kissomania)

January 17 2006, 10:22 PM 

Hvordan det?

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

January 17 2006, 10:51 PM 

Kissomania: Når det gjaldt Vinnie som musiker og person har jeg aldri hatt noe problem med det. Han gjorde en knalljobb på skivene han var med på og han gjorde en knalljobb live. Han ga bandet et spark i ræva som de trengte på det punktet. Konserten i Gøteborg 83 med Vinnie var en skikkelig knallkonsert i mine øyne. Konserten året etter i Drammenshallen var som å se det samme bandet i sakte film. Rett og slett slappe saker i forhold. Det hjalp jo heller ikke stort at de ga ut den dårligste skiva de har laget samtidig i mine øyne.

Jeg tror vi hadde sett et mye mer vitalt og spennende Kiss i perioden 84-95 med Vinnie i bandet enn med Bruce. Ikke det er at det er noe galt med Bruce. Men han har aldri hatt den samme driven eller låtskrivertalentet som Vinnie. Kiss kunne trengt en "gal vitenskapsmann" under den tiden.

Tony
(Login TheStarchild)

January 17 2006, 11:08 PM 

Ble ikke Vinnie litt gal da? Er det ikke noe som feiler ham?

-Eller tuller jeg nå?

(Login Deli-Cato)

January 17 2006, 11:11 PM 

Nå tuller du.Tenker på Syd Barret du.

(Login pactheripper)

January 17 2006, 11:18 PM 

Shine on, you crazy diamond

Mr.Blackwell
(Login Mr.Blackwell)

January 17 2006, 11:27 PM 

Gikk det ikke rykter om Vinnie og et mulig, hva er rette navnet, kjønnsbytte?

Tony
(Login TheStarchild)

January 17 2006, 11:28 PM 

BTW: Cato har du Gold Record Award av Ace sin plate?

Hvor kan den bli kjøpt?

(Login Deli-Cato)

January 18 2006, 1:47 AM 

Nei,det har jeg ikke,Tony.Eneste gangen jeg har sett den til salgs,
var på Backstage Auctions for en tid tilbake.Trur den gikk reelativt
høyt,eller om alle fire blei solgt samla.

(Login Deli-Cato)

January 18 2006, 1:50 AM 

De ryktene er sterkt overdrivi,Mr.B.

(Login Deli-Cato)

January 18 2006, 2:29 AM 

Men seriøst,Vinnie sleit vel en del med psyken da ex kona hans blei drept.
Et støkke ned på denna sida,kan man lese mer om Vinnie og den episoden:
http://www.bmusic.com.au/links/whatsnew/newsletters/archives/newsno77.html

Mr.Blackwell
(Login Mr.Blackwell)

January 18 2006, 2:32 AM 

Det med ex kona hadde jeg helt glemt, mente faktisk kjønnsbytte seriøst, mener jeg var borti det engang, men kanskje skulle min kritisk sans ringt litt sterkere...

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

January 18 2006, 7:20 AM 

Det eneste jeg har lest om kjønnsbytte var på TTS. Så det hadde jeg tatt med en veødig stor klype salt .

(Login spAce_ACE)

January 18 2006, 9:10 AM 

HAha, du var litt bort kjønnsskifte en gang sier du MR. B? Hahaha

(Login spAce_ACE)

January 18 2006, 9:14 AM 

borti

Current Topic - Vincent  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement