Jeg skjønner bare ikke hvorfor ikke Eric Singer og Tommy Thayer sa til Paul og Gene at de hadde for stor respekt for det Peter og Ace hadde gjort for KISS at de ikke ville bruke sminken deres!
Akkurat det er jeg irritert over!
Hvorfor spiller dem egentlig ikke bare i umaskerte ansikt når de originale med sminke ikke er med?!
Hmm,detta har vi vel prata om før. E9 i at det er teit at dem ikke får egen sminke,men hvem faen er så tjukk i huet at dem sier nei tel å værra med i Kiss? Btw:Jeg vil også at dem tar av sminka....
Hehe. Innrest inne tror jeg faktisk detta har med å gjøre at Gene og Paul satsa på å få med Ace igjen på et eller annet punkt. Så grunnen til at de gjorde som de gjorde var en slags midlertidig løsning. Det samme gjelder for Eric når han joina bandet i Japan og Australia. Hvis det er tilfellet er det synd de ikke kan inrømme det, men de er vel for perfekte til å ta feil. De har jo tross alt flest gullplater etter The Beatles.
"Jeg skjønner bare ikke hvorfor ikke Eric Singer og Tommy Thayer sa til Paul og Gene at de hadde for stor respekt for det Peter og Ace hadde gjort for KISS at de ikke ville bruke sminken deres!"
- fordi de ikke har noen stemmerett og ikke hadde fått være med i Kiss om de hadde forlangt egen identitet.
Gene og Paul bestemmer! Lurer på om Eric Carr, og Vinnie Vincent, hadde fått Peter- og Ace-sminke, hvis Kiss hadde rettighetene til Ace-sminken, på den tiden, som de har nå!? Hva tror dere? Jeg tror, kanskje det..
Gene har jo også vært ganske klar på at han mener Kiss er mer ett "brand" enn fire individuelle personer. Altså sminken er det som teller, ikke hvem som har den på.
Tror ikke det hadde skjedd med hverken Carr eller Vincent. Innbiller meg at på den tida så hadde både Gene og Paul litt mer respekt for fansen og var litt mer jordnære enn det kan virke som de er nå..
Det har vel mer en litt med at den gangen så de for seg at de kom til å holde på litt lenger også. Det er stor forskjell på å forandre tilng etter 10 og 30 år. Jeg skjønner godt at de har gjordt som de har gjordt. Selv hadde jeg syntes nye "karakterer" hadde vært ennå dummere.
Der er jeg så uenig med deg som det går ann å bli Nils! Nye karakterer syns jeg hadde sprita opp hele Kiss, gitt fansen no mer morsomt å diskutere enn den evigvarende "Død over Thayer" debatten, samt vært mer redelig ovenfor ace, peter, eric og tommy!
Faen, tenk så kult det hadde vært å fått en ny makup å diskutere! Husker hvor mye vi prata om sminka til Vinnie!
150% enig med deg Cusano. Jeg ser bare fordeler med å ha gitt dem nye karakterer. Forstår ikke at man kan si at de ikke kunne gjort det på noen annen måte. Det hadde faktisk vært mega tøft om de hadde funnet noen kule kostymer/maling/identiteter til dem.
Det hadde gitt Eric og Tommy en helt ny dimensjon og nytt liv i Kiss, og en ny giv og fresh air for å si det slik til bandet generellt. Paul og Gene hadde selv satt seg mer i respekt, de hadde vist Tommy og Eric respekt, de hadde vist Ace og Peter respekt, for ikke å snakke om fansen. Det hadde gitt Kiss en helt ny dimensjon synes jeg. At Kiss sin popularitet hadde falt mer enn det det har gjort nå tviler jeg på, med nye karakterer. Jeg greier ikke helt å forstår argumentasjonen for at Paul og Gene valgte den løsningen som de gjorde.
Jeg leste akkurat et intervju med med Paul fra 83 hvor han begrunner det at de tok sminken av med de to nye karakterene. Han følte at de "tynnet ut" konseptet de hadde startet med. Så hvis de følte det sånn da så føler de sikkert det ikke mindre nå.
Hehe, men det er jo ikke den årsaken de selv oppgir nå da Grunnen til at de tok av sminken i 83 var jo at Kiss var totalt død slik de hadde blitt, og at de måtte gjøre noe drastisk for å i det hele tatt overleve.
Hvorfor synes du det ville vært teit å gitt dem nye karakterer Nilzzz? Tenkte vel ikke det i 83 vel At en forandring etter 10 år er annerledes enn etter 26 år er jeg ikke helt med på i dette tilfelle. Kanskje om de hadde gitt både Singer og Thayer nye karakterer fra dag 1, så hadde du syntes at det var kult
Hadde de mekka nye sminker nå, så hadde det blitt skitstygt og Hollywood. Gene hadde kontakta de beste designere og animatører som penger kan kjøpe, og leid inn et team med rådgivere og gud vet hva.
Jeg veit jo det da Andreas. Men det sier jo litt om hva instillingen deres om hvordan det å erstatte Peter og Ace hadde gått imagemessig.
Når det gjelder nye karakterer så vil jeg bare ikke ha det . Det er rett og slett så innkjørt for min del at jeg veit jeg ikke hadde likt det. Hadde også store problemer med å svelge Vinnie karakteren når han erstattet Ace i 82/83. Eric hadde jeg ikke noe prob med. men da var jeg også 12 år gammel.
Interessant dette! Jeg personlig tror ikke jeg hadde klart å svelge nye karakterer i dag, men det er utrolig hva man venner seg til også! Får noen år siden vrengte innvollene seg i magen med tanke på Tommy som the Spaceman. Men nå har på en måte det blitt greit også. Som Nilzzz er inne på er det stor forskjell å forandre på ting etter 10 år og 25-30 år. Og i mellomtiden var jo også sminken borte. Jeg mener den store forskjellen ligger her, i tillegg til at bandet i altfor mange år har vært en ren nostalgitripp. Veldig mange vet ikke engang at KISS eksisterer lenger, og enda mindre om hvem som spiller i bandet. Det er vanskelig å glemme det når man spiser og driter KISS selv, but that's life.
...og egentlig driter jeg i sminke og denslags for tiden. Jeg ønsker bare at bandet skal spille inn noen nye låter. Med Ace og Eric Singer, vel og merke! Tommy får jo snart sin egen kaffebar! That's rock and roll!
"Jeg mener den store forskjellen ligger her, i tillegg til at bandet i altfor mange år har vært en ren nostalgitripp".
- ja, da de ansatte Eric Singer for tredje gang, sa de at de ville skape et nytt Kiss. Vi vil ha et nytt Kiss, og det var også denne beskjeden Peter fikk av Paul og Gene etter WD turneen. Så jeg er enig med Peter her, det er ikke akkurat et nytt Kiss når de bare putter to andre inn i Peter og Ace's karakterer. Et nytt Kiss ville det blitt om de hadde gitt dem to nye karakterer, eller for eks. tatt av make-upen. Og da ville det heller ikke blitt en nostalgitripp lenger, for det er jo det vi klager på hele tiden er det ikke? At de ikke gjør noe nytt, men lever på gamle storhetstider! Å gjort noe nytt ville vært å tatt av make-upen eller skapt noen nye kule karakterer, og kommet seg inn i studio igjen. Da ville det ikke vært noen nostalgitripp lenger
Vel talt! Men jeg tror verden for all framtid vil forbinde KISS med akkurat de karakterene vi kjenner. Derfor tror jeg ikke nye karakterer vil ha noen hensikt. I dette herrens år 2006 er det for meg ny musikk som mangler. Med eller uten sminke.
Synes Gene og Paul har driti seg loddrett ut her og jeg er flau på deres vegne. Mener at de har svekka kiss på lengre sikt. Gene har jo sagt han bryr seg kun om "her og nå" ikke hva folk vil synes i fremtiden. Men imo hadde kisstory sett mye bedre ut uten dette kapitelet med Tommy og Eric sminka som Ace og Peter. Men selvfølgelig det er Gene og Paul som styrer skuta, de bestemmer.
Dagens situasjon i Kiss er nok grunnen til at jeg ser mye mere frem til en Paul soloplate og turne. Synes også Gene burde forsøke en soloturne hehe...
Haha.. Gene soloturnè ja.. Da hadde nok feministene satt urte-teen i halsen skulle jeg tro, hihi.
Jeg synes at det kuleste hadde vært at de dro igang KISS med ny make up, men jeg tenker mer rundt at de begynner å bli gamlinger de gutta der nå og at grunnen til at de gjorde som de gjorde med å dra med Ace og Peter var for å gi noe tilbake til fansen.
Innbiller meg at de nærmest har satt en dato for når de skal legge opp og at å starte med nye masker ikke hadde fått manifistert seg før de evt skulle legge ned bandet i sminkeform.
Vi kunne nesten starta et veddemål her, om når KISS legger opp
Om det blir en turnee til så blir nok det den siste ordentlige truneen deres vil jeg tro... Paul begynne rå bli for gammel til å stå på scena i bar overkropp..., men jeg syns faktisk han synger jævla bra nå, han har ikke sunget like bra sidne Unplugged spør du meg
"jeg tenker mer rundt at de begynner å bli gamlinger de gutta der nå og at grunnen til at de gjorde som de gjorde med å dra med Ace og Peter var for å gi noe tilbake til fansen".
- Grunnen til Reunion var nok ene og alene av "egoistiske" grunner, og ikke pga fansen. Vel, pga fansen i den forstand at fansen ville nok en gang sette Kiss skikkelig på kartet, og sørge for at de kunne smile til banken igjen, og ha det gøy igjen på scene (Gene hater å spille small venues ). Kiss var jo så og si død i perioden 93-95, selv om vi fikk et par utgivelser og noen småturneer her og der osv. Reunion var eneste utvei for Gene og Paul å komme tilbake i rampelyset igjen, og tjene big bucks.
På en måte kan vel Paul og Gene drite i fansen pga at de kjøper uansett hva de finner på.....IMO. Med det gjelder kanskje bare blodfansen? Var vel en del som hadde falt av lasset som kom tilbake i 96. Og sikkert en hel del nye som ville sjekke ut hva kissfenomenet var....
Gene har jo sammenlignet KISS med et fotballag,det viktigste er ikke hvem som gjør jobben.....bare jobben blir gjort!
Tenk så moro det blir når fotballklubbene blir like "smarte" som Gene.Man Utd kan jo bare kle ut en ny spiller som Beckham feks,og dermed selge haugevis med drakter.Står det riktig navn på ryggen blir du antageligvis like god.....
ps;ikke glem parykken!!!!!!!!!!! må ligne må vite............
Trouble Walkin`
"Når det gjelder nye karakterer så vil jeg bare ikke ha det . Det er rett og slett så innkjørt for min del at jeg veit jeg ikke hadde likt det. Hadde også store problemer med å svelge Vinnie karakteren når han erstattet Ace i 82/83. Eric hadde jeg ikke noe prob med. men da var jeg også 12 år gammel."
Veldig enig i dette og mer av hva Nilzzz og Kjell argumenterer med. Det "gamle" konseptet er såpass inngrodd at noen nye karakterer hadde blitt forvirrende. At de fire figurene er sterkt som et brand er det ingen tvil om, og hvis nye karakterer skulle inn i bildet så hadde det jo på en måte blitt å "begynne på nytt" og markedsføre de to nye. Unødvendig og bortkastet.
Bottom line for de fleste av oss blodfans er gjerne at KISS skal fortsette og kanskje aller helst produsere ny musikk og kanskje gjøre noe nytt med scenen og evt. kostymer etc. Og da holder det jo med det sterke konseptet de allerede har, tenk hva de kan gjøre med de fire personlighetene og den sminken de har i dag ved å utvikle seg uten å vike fra de fire karakterene som allerede eksisterer.
Og kaste sminken tror jeg hadde vært kroken på døren for KISS. De har nok innsett selv at KISS forbindes med sminke og stort show. Og jeg tror at KISS som et visuelt band har ENORMT STORE fordeler med enn uten sminke. Altså, det er langt enklere å se godt og tøffe ut i dag med kostymer og sminke enn å ta på seg noen av "kostymene" fra ikke sminke perioden.
KISS tilhører sammen med dinosaurene, det er der de hører hjemme.
Og sett KISS uten minke i et lite lokale i dag hadde sikkert vært morsomt for oss blodfans, inkl. meg skal jeg innrømme. Men det er allikevel ikke det KISS som jeg forbinder med KISS. Det hadde blitt en puslete skygge av seg selv. Og hvis KISS skal eksistere i dag så er de nok avhengig av sminke for å beholde posisjonen sin er jeg redd, og KISS (Gene og Paul vet nok det). SpaceTom og Catman Eric har jeg ingen problemer med.
"Veldig enig i dette og mer av hva Nilzzz og Kjell argumenterer med. Det "gamle" konseptet er såpass inngrodd at noen nye karakterer hadde blitt forvirrende. At de fire figurene er sterkt som et brand er det ingen tvil om, og hvis nye karakterer skulle inn i bildet så hadde det jo på en måte blitt å "begynne på nytt" og markedsføre de to nye. Unødvendig og bortkastet."
- hehe, forvirrende? For allmennheten eller oss die-hards? Tror det er mer forvirrende for folk å vite at det er to andre enn Ace og Peter i deres kostymer og make-up. Er det noe som er inngrodd, så er det nettopp Ace som The Spaceman og Peter som The Catman, og når dette blir rokket med så reagerer folk. Jeg tror faktisk det er flere enn hva mange tror som faktisk bryr seg om hvem som er bak disse karakterene, og det være seg både die-hards og den "ordinære" konsertgjenger. Det har alltid vært snakk om Gene, Paul, Ace og Peter, mye mere enn de fire karakterene, The Demon, The Starchild, The Spaceman og The Catman. Ble de introdusert, så var det med navn, og ikke karakterer. Det var først i 2001/2003 at det liksom var karakterene og ikke mennene bak, som kom i fokus, fordi Gene og Paul måtte dreie fokusen vekk fra Peter og Ace, og heller messe i vei om karakterene. Om karakterene og ikke personene er så inngrodd, så hadde det kanskje holdt med noen andre enn Peter og Ace i 96, til en Reunion av karakterene eller Min oppfatning er heller at det er Ace som henger sammen med The Spaceman, og ingen andre.
Det forundrer meg ikke om frafallet prosentvis av "ordinære" fans er større enn frafallet av die-hards for å si det slik, om man skulle sammenligne dette, pga dagens line-up. Men dette blir selvfølgelig umulig å måle.
"Og da holder det jo med det sterke konseptet de allerede har, tenk hva de kan gjøre med de fire personlighetene og den sminken de har i dag ved å utvikle seg uten å vike fra de fire karakterene som allerede eksisterer."
- ja, tenk hvor kult det hadde vært med to nye unghingster istedenfor Gene og Paul, som kunne utvikle deres karakterer og personligheter, som kunne gi deres karakterer nytt og sprudlende liv på scenen og utvikle nye stage-tricks. Som kunne ta The Demon og The Starchild til nye uoppdagede høyder. De skriver jo ikke noen ny musikk allikevel så
PogG gidder vel ikke styre med no nye sminker, det er vel for seint i kisstory til det. Nå bare surfer de vidre med denne løsning frem til de ikke gidder mer. Det kan jo være forklaringen....
Hehe, finnes det ikke en kiss-relatert nettside som denne sminken er manipulert på Bruce?
For å være seriøs Andreas, jeg skjønner hva du sier og mener, vi er nok bare litt uenige om hvilken retning vi vil at KISS skal dra. Jeg har faktisk ingen argumenter mot hva du sier, men jeg føler og ønsker ikke det samme. Jeg hadde nok fulgt KISS uansett.
Men igjen så mener jeg at med de fire allerede designede sminkene så ligger det grunnleggende konseptet såpass sterkt at de allikevel kan finne på noe nytt, sterkt, spennende og kult med det de har. Det er jo bare SÅÅÅ mye fett de kan gjøre hvis de tør og ønsker, jeg tror ikke de tør å "tukle" med det de allerede har skapt og tjner såpass fett på, hehe. Det hadde vært en utfordring for Gene og Paul. Time is money. Tenk å kunne bestemme retningen for KISS i en ny epoke, hååhå.....
Hehe, nei Nilzzz, den ligner for mye Carr sin, og den liker jeg ikke i utgangpunktet heller
Ja, vi er nok svært uenige Aceofthunder, og det er jo ikke noe poeng å komme til engihet heller Men for meg blir det litt latterlig rett og slett. Skulle Kiss utvikle seg videre som du håper på (noe de prøvde på sist i 98), så hadde jo det vært mye kulere med to nye karakterer, for det ville åpnet for mange flere muligheter etter min mening. Det ville vært det første steget mot fonyelse. Kanskje Kiss kunne greid å skapt en liten hype og spenning med to nye karakaterer om de hadde gått inn for det, istedenfor å skifte ut to andre som ingenting var skjedd.
Om det er slik du mener at Kiss kan utvikle Tommy og Eric's rolle i Kiss, så hadde det jo vært mye mere interessant og skapt noe eget for dem, og ikke to karakterer som er rotfestet i to andre personer, Peter Criss og Ace Frehley Det er jo ikke akkurat en utvikling etter min mening
Jeg synes også at det blir en selvmotsigelse å si at det er greit nå, men ikke om det hadde skjedd når Vinnie joinet i 82, og da skulle vært The Spaceman. Jeg synes også det er en selvmotsigelse om man ikke har noe å sette fingeren på når det gjelder utskiftninger bak The Spaceman og The Catman karakterene, men ikke av The Demon og The Starchild karakterene
En "Reunion" av karakterene i 96 med andre enn Peter og Ace hadde vel ikke vært så fett hadde det vel