Tenkte det samme...men det er jo bare deep purple som er annonsert som headliner så kanskje kommer det no bra....skal uansett se wasp på valle hovin...trur eg
Hva vet du om det Jp?? har vell alldri vært på noen av de?? blir egentlig for mye powermetal/metal på sweden for min del!! men selvfølgelig, de har sine band de å :D sikkert suverent!men til 7 og sist så står det vell på banda!!
Vel, Danmark er langt å foretrekke som land etc., men jeg kan spare meg for r'n'b og diverse hypaband som kommer ene året og forsvinner neste ala babyshambles..Derfor Sweden Rock på meg, med mindre maiden eller stanley stiller på roskilde og ikke sweden.
Sabbath :D Flogging Molly :D Sonic Youth :D audioslave, Foo Fighters, Duran Duran .. haha.. DAD, Velvet revolver, Turbo, Le Tigre, Bowie og iggy (2004), Beatsteaks, Death from above 1979, They know us by the trial of dead, Dial Zero, Metric Noise..... osv osv osv osv osv osv osv :D
synd at ingen av de banda, i mine ører, er særlig verdt å dra på konsert med me duntak av Velvet (pga Slash og Duff) og kansje sabbath :p Jeg vil si at Crüe i seg selv er mer firstende enn alle de orkestrene du nevnte der tilsammen:p
Har ikke vært på SRF så kan vel ikke uttale meg. Men skal man på festival for musikkens skyld måtte det vel blitt SRF. Skal man på festival for å døtte i seg og værra idiot ville jeg valgt Roskilde.
Jeg drar på sweden rock uansett hvem som spiller. Børst er det nok av uansett. Synes det er flott med festivaler. Damer, telt hygge med ukjente osv. Flott..
Eneste bandet på den lista der som jeg har no forhold til fra før, er Wasp. Og det er ikke nok til å få meg til å betale det det koster for den helga, for å si det sånn..
Når skal det vel også sies at jeg ikke har hørt noe av Anvil siden 80-tallet. Men jeg likte det ikke da. Så jeg tviler vel på at jeg liker det nå. Men jeg har "Forged in fire" et eller annet sted hjemme...
DEEP PURPLE (UK) - Headliner / Må se de. En av banda jeg aldri har sett live
JOURNEY (US) / Kan styre meg men kunne også ramla innom for 2-3 låtær
VENOM (UK) / Et must for alle som gikk med skinnklær og nagler på tidlig 80tall
CELTIC FROST (CH)/ Disse husker jeg kun navnet på...
W.A.S.P. (US) / Hadde vært fett å sett disse live. Digga de stort før
GAMMARAY (D)/ ?
KROKUS (CH) / AC/DC-Rip off som faktisk får det jævli bra til. Digga de før
JEFF HEALEY BAND (CAN) / Er ikke det han blinde duden? Gikk lei av han på 80/90tallet
STRYPER (US)/ HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA!! Drita full med en kasse råtne egg hadde gjort seg!!
CACTUS (US) / Herregud. Er det parodi på KROKUS el?
GEORGE THOROGOOD & The Destroyers (US) / ?
THE SENSATIONAL ALEX HARVEY BAND(UK) / ?
ANVIL(CAN) / ?
CATHEDRAL (UK) / ?
MOLLY HATCHET (US) / Hørt litt
DORO (D)/ Ehh.. Hvem er dette igjen?
THE SWEET (UK) / Sjefspuddelband
EASY ACTION (S) / HAHAHAHA.. Spare på noen egg til disse puddelrockerne
NEVERMORE (US) / ?
METAL CHURCH (US)/ Yeah
FROM BEHIND (S/UK/US)/
BLITZKRIEG(UK)/ Har bare hørt navnet
LORD BELIAL (S)/ ?
EVERGREY (S) /?
FIREWIND (GR/S) /?
JADED HEART (D) /?
RAISE HELL (S) /?
THE STORYTELLER (S) / ?
Dukker det opp 2-3 sjefsband til tror jeg jaggu jeg er hypp på en jomfrutur hit ja.
Hadde vært kult om Queensrÿke kom.. Faen åssen staver man det navnet igjen? Digga de på 80-tallet men faen det er læng sia no, ja..
"Problemet med Queensryche er at de spiller så mye nytt også. Og det er materiale som kan kjede de fleste til døde".
Jeg så Queensryche live på Operation: Mindcrime-turneén som forband til Metallica i Skedsmohallen i 1988! Ett heftig minne, kanskje man skal la det bli med det da...
Så noe av konserten i 88. Gikk glipp av mesteparten forde vi satt å venta på å komme backstage.. Men vi fikk da hilsa på både de og Metallica, så det var det vel verdt!
Jeg så også dem i Skedsmohallen. Steike så bra det var den gangen. Låterne fra til og med Empire funker jo fett selv i dag. Det er bare synd mesteparten som har kommet siden ikke holder mål.
Stod at resten av lista skulle presenteres på et Kick-off Party på Sentrum Scene den 24. februar Også i Strømmen 25. februar Så da dukker vel lista opp etter det...
Nei. Jeg tenker på Sweden Rock konserten. Har hørt bootlegs fra turneen da han spilte på Rockefeller og de låter greit. På Sweden Rock skulle han hele tiden ta de hyla sine og de låter ikke akkurat fantastisk lengre.
This message has been edited by nilzzz on Feb 9, 2006 10:06 PM
Hehe... hadde året vært 1983 og "Pyromania" akkurat hadde kommet ut skulle jeg skreket av lykke. Men den halvdårlige "Bryan Adams med fuzzgitar" greia de har holdt på med i det siste kan jeg spare meg for. Har ikke hatt noe særlig sans for dem etter de produserte ihjel "Hysteria" (selv om det er mye bra låter på skiva).
Who cares! Jeg striper håret og finner fram olajakka i hvertfall.
Så lenge dem drar låter fra Pyromania live,så speller`e jo ingen rolle
hvilket år skiva kom.De fleste favorittbanda mine hakke gitt ut no bra
skiver siden 80-tallet uansett.Hadde gått glipp av mye moro hvis jeg
skulle driti i Dio live etter Sacred Heart.
Men skjønner jo hva Nils mener også da.At dem kjører låter fra Slang
framfor High n`Dry er jo ubegripelig.
Så Def Leppard første kvelden de spilte i Skedsmohallen på Hysteria turneen, husker ikke hvilket år det var. Men det var tøft nok det, og er nok et trekkplaster for meg til Swedenrock. Blir det no av den berømte KAN bussen eller??
Hmm, ho var nok ikke bestemor den gang. Og husk at de fleste kvinner vi har oss med blir bestemödre en eller annen gang, så er ikke noe å kimse over det
Ellers har Dio gitt ut bra skiver etter "Sacred Hart" Cato . "Magica" er helt på høyde med "Last In Line" for min del. Jeg for min del synes også det er mange band og artister fra 80-tallet som har gjordt bra ting etter den tid. Det er ikke mange som har gått så på trynet som Def Leppard. Bortsett fra Queensryche kanskje. Sitter akkurat nå å hører på Operation Mindcrime II og bare rister på hodet.
Synes faktisk noe av de senere Def Leppard skivene er knallbra jeg . Likte selv "Slang" veldig godt jeg... Elsker Vivian Campbell som gitarist. Han har gjort mye bra IMO. Han spilte selv på den allerbeste skiven som noen gang ble sluppet: "Riverdogs" med Riverdogs!
haha:P stemmer bra det gunnar... du husker jo vå kjære oddi som stod i teltet til Hansi å rebekka å pissa dem i trynet mens de sov:P haha..."Hansi? hva faen gjør du på dass?":Phaha