<< Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  

Den fyrste rockeplata eg høyra fekk...

January 25 2006 at 10:08 PM

(Login Lydmund)

...var "Machine Head" med Deep Purple! Det var den ALLLER ALLER første!
Det hadde seg slik at jeg har en onkel som nå er ca. 40 år...
Når han va guttunge var dette den første LP`n han kjøpte, da den kom ut i 1972.Så når var hos besteforeldrene mine, brukte jeg alltid å høre på denne plata siden den stod fortsatt i bunken sammen med de andre platene i kjellestua. Der stod også min onkel`s gamle platespiller. Jeg ser det for meg den dag i dag...Jeg tror jeg var 7 år gammel. Jeg legger stiften forsiktig nedpå, og ut av høytalerne dundrer "Highway Star"!

JEG FIKK SJOKK! Hva var det her for noe? Jeg måtte høre plata og fant ut at denne låten sammen med "Lazy" og "Smoke On The Water" var favorittene. Den dag i dag står plata i min egen platesamling med navnet til min onkel, skrevet med kulepenn på forsiden av coveret. Og det er ingen tvil, plata er en ALL TIME CLASSIC! En av mine topp 10 favorittskiver!

Noen som har lignende historier på lur, kom med dem

Respond to this message   
AuthorReply

MrSpeed
(Login Lydmund)

Re: Den fyrste rockeplata eg høyra fekk...

January 26 2006, 11:07 AM 

Ingen som har noen godhistorier på lur...?

eirik
(Login denorginaleEirik)

January 26 2006, 11:43 AM 

rørende - regner med du skal i spektrum til helgen??

den første platen vet jeg ikke, men første gang jeg ble klar over rock, var når jeg satt på en kasett med Queen for ca 15 år siden. den herlige acapella åpningen til I want it all dundret ut gjennom høytalerne, og jeg visste med en gang at jeg var solgt.

spurte mutter om hvem det var, Queen sa hun - han som synger døde nettopp (det var rundt årsskifte 91-92). til og med etter kun en låt skjønte jeg at det var et stort tap

(Login Lydmund)

January 26 2006, 12:09 PM 

Jeg får dessverre ikke muligheten til å se Purple
Skulle ønske Blackmore var med fortsatt, Steve Morse greier jeg meg fint uten! Han kler ikke bandet i det hele tatt!!

(Login stanleyjp)

January 26 2006, 4:07 PM 

første skiva mi var The Spaghetti Incidente av Guns, men den første plata jeg hørte var sannsynligvis Deep Purple - Made In Japan..., fatterns favoritt

(Login pactheripper)

January 26 2006, 4:11 PM 

The Who-Who's next. Fikk det av faren min da jeg var bitteliten sneip. Nå er den fæl og utslitt, mest på grunn av faren min.

(Login Oldaker)

January 26 2006, 4:20 PM 

Enten en eller annen Pink Floyd skive, en av illusion skivene til Guns, Roxette eller Jokke.

Veit ikke helt hva jeg hørte først, men jeg husker jeg hørte alle banda gjennom veggen til søstra mi i rimelig ung alder.

Første skiva jeg noen gang kjøpte var Greatest Kiss

(Login knerken)

January 26 2006, 4:36 PM 

Første rockeskiva jeg hørte var AC/DC - Back In Black som jeg lånte på biblioteket. Den blåste meg av banen! Helt klart en av mine all-time favoritter! Mange sier skiva er oppskrytt, jeg sier undervurdert! Det fins få skiver som er like fet som den!

Første skiva jeg kjøpte var vel AC/DC - Blow up your video trur jeg... ikke verdens vanligste "førstekjøp", men den er ganske kul den og!

(Login spAce_ACE)

January 26 2006, 5:02 PM 

Appetite for Destruction, Første skiva jeg tydelig husker at jeg satt på selv og hørte på, husker ikke når det var, men husker hvor, og vi bodde der fra rett før jeg fylte 4, til rett før jeg fylte 8...

(Login Deli-Cato)

January 26 2006, 6:03 PM 

Må ha vært ei av samleskivene tel The King.

(Login turboharestua)

January 26 2006, 8:15 PM 

Husker mutter'n spilte Sven Ingvars med "Jag ringer på fredag" osv. osv.
Det er nok derfor svensktoppar er forbudt i mitt hus
Har heldigvis en eldre bror som fóra meg med Nasareth, Queen o.l..

Kenneth

Nissen
(Login nisserock)

January 27 2006, 9:12 AM 

den første cd'n jeg fikk var Led Zeppelin II, men den første rockemusikken var Pink Floyd - The Wall kasett.

Petter
(Login Pettertombos)

January 27 2006, 6:49 PM 

Jeg husker ikke 100 % den første skive jeg hørte , MEN.

Sommeren 2002 (OMFG lenge siden !!)

Satt jeg , rasmus og Marius (maiden) og spilte Bond multiplayer på Xbox og etter (noen) timer med Maiden nynnet jeg til slutt med på Run to the hills !

Current Topic - Den fyrste rockeplata eg høyra fekk...  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement