Siden jeg har har ferie fra jobben denne uka, har jeg benyttet anledningen til å se gjennom denne fantastiske DVD-boksen jeg fikk i julegave. Jeg har en disc igjen...utrolig flott dokumentar som tar for seg hele bandets historie, i studio, tv performances, live +++ De har rekonstruert en del av scenene, der de filmer i studio slik det var den gangen. Mens diverse studiosessions-opptak går i bakgrunnen, frysninger! I tillegg er det intervjer med alle bandets medlemmer.
Hva om KISS hadde gjort noe lignende,laget en 5 disc DVD boks.
"The Ultamte Documentary" liksom...Nå har det seg slik at KISS holder det gående enda, men tenk så kult det ville vært! En dag må de jo gi seg, og hva ville ikke vært bedre en å lage en slik dokumentar.
Anthology er en fantastisk boks !
Det er mye snadder på bonusdiscen bla.
Det finnes også en 10-disc set fylt med råteip, Anthology Uncut.
Der har George fortsatt bart og Neil Aspinal går ikke med lue (mannen fikk speil på hodet siden han var skallet)
Hadde vært helt konge med et lignende prosjekt fra KISS ja. Fikk noen tanker i går når jeg så gjennom New York Dolls-dvden, som følger bandet rundt 1973-1974, tenk om vi kunne fått slikt fra samme perioden fra KISS... Det hadde vært julekveld i de noen og tredve KISS-hjem...
desverre vil vi jo aldri få en sann dokumentar om kiss. gene & paul kommer til å ha kontroll over alle slike utgivelser ned til minste detalj - dvs; mange uttalelser som sitter Gene & Paul i et dårlig lys vil aldri komme med i en slik dokumentar
eneste måten rundt er hvis et selskap (feks de som står bak Unauthorized dvdene) samler alle medlemmene utenom gene&paul og lager nye intervjuer - og sper det med arkivopptak fra gene&paul som de ikke har rettighetene på. det vil jo bli sparsomt med musikk klipp da disse og ville måtte hentes fra kilder kiss ikke har rettigheter til. men faen så interessant det hadde vært. jeg tipper det er MASSE drit om gene & paul som aldri vil se dagens lys med mindre det jeg nettopp har beskrevet blir realitet
men uansett; en anthology dvd boks lik beatles sin hadde vært snadder. få alle tidligere medlemmer med på nye intervjuer - og hvertfall få litt andre synspunkter på det hele, selv om det som finner veien til den endelige utgivelsen vil være klippet og redigert av paul & gene
Men hvordan skal vi tolke den artikkelen på kissonline da ?? det står noe ala at de legger siste hånd på en DVD som skal ligne Dylan's No direction home....