Re: Satin - A Million To One + I'm A Legend Tonight
February 3 2006, 7:45 AM
Genialt bra, er det mulig å få tak i disse på en cd? Fikk litt frysninger på morraskvisten faktisk, det som slår meg er hvor sterke låter dette faktisk er. Grattis Satin
February 3 2006, 8:59 AM
Dette var kanon! Fantastisk bra jobbet!
For å banne skikkelig i kirken: Liker faktisk begge disse to bedre enn Kiss' orginalversjoner. Har aldri hatt sansen for "I'm A Legend Tonight", men i denne innpakningen gikk det opp for meg hvilken perle av en låt det egentlig er. Tror det er første gang jeg har likt noen coverlåter bedre enn orginalene. Null$skatte$snylterne kom nær med "I Love It Loud", men dette tar kaken. Hatten av for Satin!
February 3 2006, 5:01 PM
Nei ikke det jeg vet, men jeg sier det. Dette er ørten ganger bedre enn feks slikt søppel som idol Kjartan og han er også kvalitet utover klubbhuset på Tveita...mener 35.000 platekjøpere, men de kan jo ta feil.
February 3 2006, 8:17 PM
AMTO var sinnsykt fet! Har aldri hørt originalen ordentlig trur jeg, men dette var bra! Lyden er det beste jeg har hørt på noe "hjemmesnekra" noengang!
Er det Satin som speller alt? Bass, trommer, gitar, synth osv...?
February 3 2006, 9:15 PM
Han har sine prosjekter, men som vi alle vet, så er ikke Norge det letteste landet å slå igjennom i...
(Hvis du ikke er fet, spiller trekkspill og synger på trøndersk... )
February 3 2006, 11:44 PM
At lyden på en trommemaskin sjelden kommer opp mot ekte vare er det vel ikkeno tvil, men selv om det er tydelig at det er brukt trommemaskin på disse låtene, så synes jeg ikke det ødelegger noe. Det kan være sinnsykt tidskrevende og vanskelig å programere trommene, og jeg syns han har gjort en god jobb med det, som med alt annet på disse låtene. Kult også at det er i "unplugged" versjon, istedet for å rippe orginalene som de er.
February 4 2006, 5:51 PM
Veldig, veldig bra.
Dette er veldig pent og pop'a.
Jævla fin stemme på vokalisten her..
Trommelyden er det eneste jeg vill trekke noe på her.
Men fy faen, for en standard...
GN
PS. Send meg en mail, så skal jeg si deg en hemmelighet om tromme-innspilling...
February 5 2006, 12:05 AM
Fy fader!! Detta var dritbra! Vokalen er sjukt bra, det skal du ha! Husker sånn innerst i bakhuet at vihørte på noe av detta på MK? Men da var vel kanskje ikke sansene mine helt skjerpa
Har hørt disse låtene 20-30 ganger på mp3 spiller'n min.
Liker det jeg hører veldig godt.
Kjerringa syns det var veldig bra også, og hu digger ikke Kiss.
Veldig enkel og fin produksjon, og den fantastiske stemmen din passer JÆVLIG bra på dette.
Stemmen din minner lit om han andre vokalisten på John Norums første soloplate "Total Control"
Tommelen opp.
Liker det popa soundet du har fått til.
Trommeme er jo ikke så veldig bra lydmessig.
Programmeringen i seg selv er upåklagelig.
February 8 2006, 11:32 PM
Har hørt på dette noen ganger nå, og fått det litt på avstand.
Synes "million to one" er utrolig kul!!
Den låta ble veldig riktig med det soundet.
Kjempefin gitarsolo!!
"legend tonight" ligger bare et lite strå etter.
veldig bra den også.
February 11 2006, 4:03 PM
Siden "A Million to One" fungerte utrolig bra, vil nok også "Back On the Streets" være et bra valg.
Kunne tenkt meg å høre "Crazy, Crazy Night" og "Tonight You Belong to Me" også.
February 17 2006, 12:21 PM
Legger ut en liten nugget til.
Dette er den opprinnelige medleyen som ble lagt ut før Stig
ba om at den skulle tas bort, p.g.a. Gods Of Thunder.
Noen som husker?
February 22 2006, 10:52 AM
hehe, ok, for han ved siden av meg på jobben ringte til en som het Steinar Lindberg igår skjønner'u, så da tenkte jeg det sikkert var deg men da var det noen andre sikkert, hehe
February 23 2006, 1:04 PM
Skal ikke være noe problem, hvis du fører på .mp3 på slutten av linken.
Hvis du ikke har en eller annen sperre, hvis du er f.eks. på jobben.
Jeg får heller ikke opp låtene på jobben...
February 24 2006, 12:54 PM
Veldig annerledes - og veldig kult! Fikk litt "Livin' On A Prayer"-feeling her, tilsiktet?
La meg også få si hvor morsomt det er med artister som lager sin egen og helt unike tolkning av andres låter! Hadde flere tenkt som dette, ville nok de utallige coverplatene vært langt mer spennende.
February 24 2006, 12:57 PM
Mycket bra! Veldig poppa, men likevel helt sjefolainen. Ser frem til cd- slippet og release festen på Sentrum Scene... Eller blir det MK mon tro??
Tøff tøff tøft!
February 24 2006, 12:58 PM
Jeg gir meg ende over.. Detta var knallbra, nok en gang! Bassgangen gir jo litt livin on a prayer assosiasjoner ja Men må si at Kiss unnplugged med innslag av Bon jovi, i Satin versjon, funker INNMARI BRA!!
Keep the good stuff comin! Detta blir det skive a!!
February 24 2006, 1:03 PM
Hva kan man si??
Det er jo bare å ta av seg hatten!!
Fyttekatta så bra.
Likte den "Livin' on a prayer"-vrien i bassgangen.
Utvilsomt en krativ jævel denna Satiner'n!!
Gleder meg til neste låt...
February 24 2006, 2:40 PM
Anonymous :
Når du spiller den i mediaplayer'n, klikker du på "Fil" (eller "File" hvis du har engelsk)
Så klikker du "Lagre som", eller "Save as" på engelsk.
Og da henviser du den dit u vil ha den...
February 25 2006, 3:42 AM
1. It's alright : Dette får meg lyst til å være på nachspiel med Satin.
Må jo bare være fett å høre han og gittisen...
2. Easy as it seams : Knall-låt i god innpakkning.(som vanlig)
Satins vokal er meget god!
Det musikalske er som vanlig upåklagelig.
Nok et spor som fyller opp ipod'n min... blir det fler nå, må jeg oppgradere'n..
Knall!!!!!
Keep it comming...
Ettersom Satiner'n tydeligvis tolker Paul's sanger så jævlig bra, kanskje "Danger" eller "Keep me commin'" hadde funka i denne settingen?
February 25 2006, 9:23 AM
Knallbra!! Man sitter jo bare å gleder seg til neste låt. Det sier jeg som ikke er så sinnsykt glad i Kiss covere i utgangspunktet. Ellers er jeg for en gangs 100% enig med JP. "Reason To Live" hadde vært gøy å høre. Særlig pga jeg synes Kiss versjonen er "pure cheese", så jeg tviler ikke på at Satin fikser en bedre versjon . Det aller kuleste er faktisk å høre de låtene som jeg føler at Kiss kunne ha gjordt hakket bedre versjoner av enn originalen som f.eks "I'm A Legend Tonight". Men for Guds skyld det er bare å spille inn alle Kiss låter i samme nedstrippa lydbilde som "It's Allright" og jeg er "all smiles". Jeg har sikkert hørt på låta 40 ganger her.
This message has been edited by nilzzz on Feb 25, 2006 9:24 AM
February 25 2006, 12:13 PM
Pussig at Satin tar en haug med låter jeg egentlig ikke liker særlig godt ("Easy as it seems" et et godt eksempel) og gjør knallversjoner av dem. Alle surrer og går på iPoden her. La inn orginalene også, men endte faktisk opp med å slette Kiss-utgavene av "A Million To One" og "I'm A Legend Tonight" rimelig raskt.
February 25 2006, 2:41 PM
Tror jeg hadde likt en Satin-versjon av "Danger" mycket bra, ja
eller hva med "Take me away (together as one)"
COTN går for n'te gang her i huset , og for å bruke kraftuttrykket til Nils. Steike!!!!!!
(Eller som en ekte nordlending sier: Dævenhansteikeihælvete så bra!!!!!! )
February 25 2006, 5:48 PM
Oh yess! This is rock`n roll magic! Satin er langt på vei geni-erklært.En ting er å gjøre cover, en annen ting er å gjøre det så smakfullt som dette. Oser talent. Herlig!
February 25 2006, 6:33 PM
Synes detta låter fett med store bokstaver! Bra vokal med egen identitet.
Men èn ting er å spille inn andres låter, noe helt annet er å lage ting sjøl.
Jeg venter i spenning på den første egne Satin låta som forhåpentligvis legges ut her!!
February 25 2006, 6:39 PM
It's All Night fikk jeg ikke opp.
Nowhere To Run var herlig, det samme med Easy... Satins stemme er herlig å høre på. Men Creatures likte jeg ikke så bra. Likte ikke en poppet Jovi style av en av mine favoritt Kisslåter
Vanligvis liker jeg ikke bortimot like coverlåter, men disse er kule å høre på, mye pga stemmen etter min mening. Well done!
February 25 2006, 9:39 PM
Til alle dere som ikke får linken til å fungere:
- Åpne Windows MediaPlayer
- Trykk på <Fil> (valget finner du bare i fullskjerm-modus)
- Velg <Åpne URL adresse>
- Lim inn linken, og husk å før på .mp3
February 25 2006, 9:58 PM
Må bare si STEIKE! igjen .
Jeg har brent alle låtene så jeg har dem i bilen også. Har et kjempeønske Satin. Hva med å spille inn en versjon av "Gypsy" demoen til Vinnie Vincent? Det er en av de beste låtene jeg veit om. Pleeeeaaaaaase!!!
February 26 2006, 3:53 AM
Hællvette.....
Faen...
Svarte helvete.... Nowhwere to run var så deilig..
I likhet med de andre låtene var dette deiiilig å høre på..
Ingen tvil om at Satinern's stemme redder det meste av dette...
Det musikalske er så veldig utrolig bra... og så blir det henta inn i en enda bedre vokalprestasjon...
Ingen tvil.... en favoritt for meg....
Gleder meg videre.. '
Hva med å videreføre denne tråden til en ny tråd?
Jeg tar ikke sjansen på det, men kanskje Nilzz.. Eller Steinar kan gjøre det..??