solgte trommesettet mitt igår og skal kjøpe nytt... e det noen trommiser her som har noen tips om ka som lønner seg når men spiller KISS eller AC/DC eller annen rock?.... prisen spiller ikkje så mye rolle men ikkje så mye mer enn ti tusen....
This message has been edited by nilzzz on Mar 6, 2006 12:32 PM
Har et slikt sett bare med annen finish: sølv, og selfølgelig flere stativer.
Dette rocker etter du har byttet skinn. Blir bare bedre og bedre jo mer du spiller på deg
stili finish på det kim men viss eg ska spille deuce eller black diamond må eg ha noen flere tammer men eller va det sykt digg... ka kostet det og kor fant du det??
"stili finish på det kim men viss eg ska spille deuce eller black diamond må eg ha noen flere tammer men eller va det sykt digg... ka kostet det og kor fant du det??"
Skal du spise Deuce eller Black Diamond trenger du nødvendigvis ikke flere trommer. Du kan trikse og leke deg litt. Trenger ikke være mange trommer for at det skal låte fett.
Jeg kjøpte mitt på Vedvik i Sandefjord. Det var et demo sett (var blitt spilt på før på en messe), så jeg fikk det til en bra pris på rundt 10.000 med ekstra stativer og en bra skarp.
"Skal du spise Deuce eller Black Diamond trenger du nødvendigvis ikke flere trommer. Du kan trikse og leke deg litt. Trenger ikke være mange trommer for at det skal låte fett."
jaja helt rett det kim men liker å spille på min måte og nå har eg lært meg sangene på den måten... men eg hadde bare tenkt meg et større sett... men åpen fo alle forslag...
Før når jeg var mindre måtte ett slagverk innholde 20 tammer og ørti tusen cymabaler. Nå som jeg er blitt 'eldre', så ser jeg att det ikke er behøvelig på langt nær. Har du 2-3 tammer og litt cymbaler kan du spelle som f... visst du har det i deg.
Skikkelig teit å feste tammen på cymbalstativet da!? Det er jo mye stødigere festa på stortromma!?
En grei regel hvis du skal kjøpe deg trommesett du kan spille KISS låter på er å ha Strutters intro som utgangspunkt.
Altså minst 3 tammer.
Hvis du skal pugge trommesoloen hans må du nok ha noe lignende det som det er bilde av øverst.
Og en jæævla viktig indegriens i settet:
Kubjelle!
"Skikkelig teit å feste tammen på cymbalstativet da!? Det er jo mye stødigere festa på stortromma!?"
Jeg hadde den festa på cymbalstativet før, og det funka fett det, stødig som bare faen. Men det eneste var at det ble litt plundrete å få den i ønsket stilling med tanke på cymbalen rett over.
Pr. i dag har jeg den minste tommen på skarptrommestativ
Her ett digitalt/El Yamaha-sett.
Lånte dette hos en kompis, og må si det overrasket meg.
Faktisk bra å spille på, og man får jo øvd inn teknikk/rytme og tempo på noe slikt. Men er IKKE like fint å se på spm ett vanlig tromme-sett;)
Spesielt bra får sånn som meg som bor i leilighet i 4-mann-bolig,og DESSVERRE ikke kan ha ett vanlig tromme-sett.
De nye Roland'ene er jo kanon.... men sinnsykt dyrt.
Vi selger Roland TD-6KV for 12950,- Det er da ikke så verst pris!
Ellers har vi mange slagverk vi selger ut til spottpris nå, Et Mapex "Bonham Style" sett, Premier, Pearl etc... Vi er blant de 5 største i landet når det gjelder trommer! Uansett, ta kontakt for et godt tilbud! Vi skal ALLTID klare å matche andre sine priser!!!
Digga den sølvfinnishen helt siden Lars Ulrich en gang hadde det på Tama settet sitt! Rått! 8000 spenn for det kommer vel ann på hvilken stand det er i, type cymbaler osv.. Må jo uansett prøvespilles!
Har lite peil på slagverk, men kanskje noen av dere kan hjelpe meg? Tenker kjøpe trommer til gutten min på 4....han elsker å tromme ( lage støy generelt)men jeg vet overhodet ikke hva som holder mål kvalitetsmessig til rundt 5000,har jo også ønske om at de skal holde noen år med anke på at han vokser noe fryktelig. Så kom igjen noen forslag?
Har han ikkeno trommer fra før så hadde jeg kjøpt et billig drittsett først, for å sjekke interessen liksom. Hvis du ikke vil det, så hadde jeg kjøpt et "voksen" sett til han, som du evt kunne tatt over ved manglende interesse fra junior
Eric Singer: Setting A High Standard
From: Modern Drummer Magazine
By: Stephen Douglas Losey
"Realizing that this industry is a business and not about friends was probably the hardest thing to swallow," says drumming great Eric Singer. "Any time a band says there's musical or personality differences, it's usually about money."
Eric Singer has been around the block. Since 1984 he's played and toured with the likes of Lita Ford, Gary Moore, Black Sabbath, Brian May, KISS, and many others, and he's currently on tour with Alice Cooper. "The impression is that I'm a mercenary and play anything for money," he says. "Truthfully, being a pro musician can be an emotional roller coaster. It's a very inconsistent lifestyle for the most part. Very few people make consistent, real money doing this."
With so many experiences and different gigs under his belt, it's no wonder Singer never stays unemployed for long. "I come in and give bands what they want," he says. "I've always brought professionalism to the show. It's not always about just playing the beats. It's about the day-to-day preparations and surviving the road so you can get up and play consistently. It's about being a quick study, and being on time and professional. Bringing a good vibe is important, too."
Certainly one of Singer's most bittersweet moments was when he was asked to don the makeup of Peter Criss for the past few KISS tours. "I had mixed feelings," he explains. "But it's what I do for a living. It's a good drumming gig on a high level. It's a gig with all the amenities and a nice paycheck. I thought, ?This is my living, and if I don't do it, someone else will.'"
Enten kjøper du er Pearl Target, som er et juniorsett. Det selger vi for 3835,- med 35% rabatt! Eller så kjøper du et Pearl Forum, som blir serien over. Det selger vi for 6265,- med 35% rabatt! Det er mine anbefalinger.
Lasse: Vi har dessverre ikke noen skikkelig webside for øyeblikket, siden vi driver å oppdaterer.
Hehe,det er dattera mi,Lasse. Hu hakke fullt så langt hår nå.
Kjerringa klepte a da det tok en halvtime å gre det,tross
barnebalsamsprayen som Henrik også bruker.
Har akkurat hørt på Save Your Love, hvordan klarer han bassgangen på refrenget her med en basstromme? På slutten av sangen tar han jo helt av. Kan dette være mikset på platen eller er dette mulig å få til bare med et bein?
Det går fint ann med 1 bein, Kisso. Men greier man ikke det er vi så heldige at vi har noe som heter doble basspedaler, noe som gjør at du kan gjøre ting dobbelt så fort! Mikset og jukset med er det nok ikke.
Trigger betyr at du har en sensor som registrer slagene, og spiller av en lik lyd hver gang, uansett styrke på slaget. Så i prinsipp så kan du spille inn deg sjøl som sier AU og få det spilt av for hvert slag, hehe..
Noen vil vel kansje kalle det juks, men jeg har ikke no problem med det..