<< Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  

Nå lurer jeg virkelig...

February 18 2006 at 11:57 PM

(Login Kissomania)

..på sensuren her på Forumet!!! Man kan bli trakasert, bli kalt en dust eller i mitt tilfelle en alkis (noe jeg ikke er, men har kødda med det) Før jeg tok meg en dusj i stad, skrev jeg det inn, og dette ble til de grader SENSURERT...??? Hva er dette??? Sensurer heller de som svarer eller snakker stykt til andre!!!! Jeg har tålt mye kødd i fra folk, men de må jagge tåle og bli fleipet med igjen!!! Skål (det er Lørdagskveld) !! Husk, det er sensuren jeg kritiserer.....

Respond to this message   
AuthorReply

(Login Kissomania)

Re: Nå lurer jeg virkelig...

February 19 2006, 12:22 AM 

Hvor er sammenhengen her Nils?

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

February 19 2006, 12:33 AM 

Jeg har sagt hundre ganger før at hvis man poster noe som har null interesse for andre så kommer jeg til å slette det. Hvor mange her på forumet tror du bryr seg det minste om at du skal ta deg en dusj? Hadde det vært et innlegg i en debatt der du sa det for å vise at du ble borte en stund pga andre forventet at du svarte, greit nok. Men å starte en tråd for å fortelle at "Nå går jeg å tar meg en dusj"...

This message has been edited by nilzzz on Feb 19, 2006 12:34 AM

(Login Kissomania)

February 19 2006, 12:43 AM 

Det kunne jo komme noe kule svar... Sa ikke noe stykt om noen...

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

February 19 2006, 12:54 AM 

Hva så...? Dette forumet hadde blitt rimelig uleselig etter hvert hvis alle hadde postet sånne innlegg. Når jeg har sagt i fra om sånt før så får jeg i såfall være konsekvent .

Nå har jeg tenkt å bruke 15 min på å pelle nesehår...

This message has been edited by nilzzz on Feb 19, 2006 12:55 AM

(Login AceNeverShowUp)

February 19 2006, 1:02 AM 

Det har vel vært ganske mange andre uinteressante topics her Nilzzz, men om de blir slettet eller ikke, kommer vel kanskje heller an på hvem som har startet dem

(Login stanleyjp)

February 19 2006, 8:54 AM 

mulig det er en liten kvote ute å går er jo enkelte som poster ufatterlig mye dumt, men om feks. andreas (som poster jævlig mye bra) brått hadde lagt ut en melding på kødd om at han hadde hosta opp en svart klump eller no så måtte den ikke nødvendigvis ha blitt sletta

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

February 19 2006, 9:58 AM 

Andreas: Om et tema er uinteressant eller ikke kommer jo litt ann på øyet som ser også. Men jeg forventer i såfall at en tråd skal fortelle noe som har nyhetsinteresse eller at temaet kan diskuteres. Tråder som "nå tar jeg bussen" eller "nå tar jeg meg en dusj" blir bare "fyllstoff".

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

February 19 2006, 10:01 AM 

Ellers hadde jeg sletta en tråd fra hvem som helst som het "Nå tar jeg meg en dusj" . Men det hadde tross alt hatt litt nyhetsinteresse at noen hadde "hosta opp en svart klump". Hadde det vært en tråd hvor en eller annen som ikke hadde dusja på ti år annonserte at det var en dusj på gang så hadde det kanskje hatt nyhetsinteresse.

(Login cusano)

February 19 2006, 10:20 AM 

Haakon

(Login cusano)

February 19 2006, 10:41 AM 

Haakon

(Login Kissomania)

February 19 2006, 12:52 PM 

HE HE Detta var det kuleste..... Skjønner du Nils at noe så kjedelig som en dusj faktisk kan bli ganske morsomt...HA HA HA

(Login AceNeverShowUp)

February 19 2006, 1:01 PM 

Enig i det du sier der JP. Akkurat det som var poenget mitt i mitt første svar.

Det har vært haugevis av uinteressante (kommer an på øyet som ser selvfølgelig) poster her inne uten noen nyhetsinteresse osv, som ikke har blitt slettet. Jeg synes selv at "jeg tar meg en dusj" post er totalt uinteressant. Poenget er at skal man slette en topic, så bør man være konsekvent, ikke la det komme an på hvem som er trådstarter. Jeg tror ikke "jeg tar meg en dusj" post hadde blitt slettet uansett hvem som hadde startet den Da må den regelen i alle fall ha blitt innført i går kveld I doubt it

(Login NicoN)

February 19 2006, 1:15 PM 

Tror at det er veldig vanskelig å alltid være konsekvent. Og hvis man er ifølge en, så er man det ikke ifølge en annen.

Synes faktisk det er veldig overraskende at en kan bli så irritert hvis webmasteren sletter en post "Nå skal jeg ta meg en dusj" på et Kiss-forum. Synes mange maser altfor lenge om slike tingene. Nils gjør IMO en glimrende jobb, konsekvent eller ikke.

Selv synes jeg (som Andreas sier også) at forumet har for en del blitt veldig uinteressant pga slike meldinger. Men jeg prøver å finne de interessantere lesningene innimellom, og hva for en kan være veldig interessant, er ikke det for en annen. Who cares? Men for å bli sint på webmasteren for dette...??? Huff og huff...

(Login Kissomania)

February 19 2006, 1:37 PM 

Ingen som er irriterte på noen her vel....

(Login NicoN)

February 19 2006, 2:13 PM 

"...og dette ble til de grader SENSURERT...??? Hva er dette??? Sensurer heller de som svarer eller snakker stykt til andre!!!!..."

Dette hørtes litt irritert ut IMO, men kanskje misforsto jeg deg da . Poenget mitt er vel at jeg skjønner ikke helt hvorfor du legger inn en ny tråd til å diskutere at en post som "Nå skal jeg ta meg en dusj" ble slettet. Hvorfor ikke la det være? Synes du virkelig den posten var så interessant at den bare må stå på forumet???

Kan ikke se i hodet til Nils, men hvis jeg var webmaster, så skulle jeg bli veldig lei alle disse kommentarene som virkelig handler om ingenting.

Ikke misforstå meg: av og til har jeg en god latter om slike uvesentlige ting som ikke er Kiss- eller musikkrelatert , men synes det er rart at man vil ha en diskusjon om oppførelsen av webmasteren angående slike tråder.

Ellers er vi en 'one big happy family', så ingen vondt ment .

(Login Deli-Cato)

February 19 2006, 2:57 PM 

Hehehe,bra Cusano.
Aldri hatt no imot pisspreik jeg,og jeg hadde sikkert slengt inn no` mig
på dusjtrå`n tel Arild også. Men det blir jo bare teit å diskutere
hvor vidt "Nå tar jeg meg en dusj" trå`n tel en kar på 38 år, har blitt
urettferdig behandla eller ikke. Jeezes! Har forsvinni en del av det jeg
har skrivi gjennom tida også,seinest i går,men jeg piper da faen ikke av
den grunn.Hadde ikke Nils holdt oss litt i øra,trur jeg detta forumet
hadde dødd ut fort som faen.

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

February 19 2006, 3:40 PM 

Det er bra at noen skjønner hvor jeg vil hen .

For min del så er jeg avhengig av at ting holder seg på et visst "nivå" for at jeg skal gidde å engasjere meg i det hele tatt. Da synes jeg faktisk det er bedre med en tråd fra f.eks Håvard eller Svein-Erik som jeg greier å bli litt småforbanna over pga innholdet. Da er det i såfall noe substans i innholdet selv om jeg ikke er enig.

At jeg ikke nødvendigvis har vært 100% konsekvent er sikkert pga jeg rett og slett ikke alltid gidder å lese igjennom de største svada trådene. Hvem som drekker mest, røyker mest, skal ta bussen i morgen eller andre daglige aktiviter intersserer meg stort sett midt i ryggen. Såklart overlever man et par sånne tråder også. Problemet hvis man lar det tar helt overhånd så endre man opp med et forum hvor det er 5 stk som synes sånt er dritmorsomt. Og alle andre forsvinner pga det som eventuelt er interessant drukner i all svada.

Når det gjelder å ha høyere toleranse for noen enn andre så kommer det såklart med hva folk poster ellers også. Samt at jeg synes vel det er mer forståelig at en på 15-18 år poster noe sånt enn en over 30 år.

Ellers mener jeg dette var den første posten til Kissomania jeg har slettet noen gang (er ikke helt sikker). Så jeg må innrømme at jeg blei litt småoppgitt over at det i det hele tatt ble stilte spørsmål hvorfor den forsvant.

Et tips til alle. Les reglene på toppen av forsiden .

(Login test4echo)

February 19 2006, 4:14 PM 

Det har skjedd mer enn en gang at Test leser lørdagsnattens poster om morgenen og setter kaffen i feilt rør, og denne gang fikk jeg meg en god latter i tilegg: BREKKE WANTS YOU
Liker den, litt faderlig autoritet trengs når Kiss Army Kids er ute av kontroll

(Login stanleyjp)

February 19 2006, 7:09 PM 

er jo ingen tvil om at det er tøft å røke

(Login Kissomania)

February 19 2006, 7:11 PM 

I kveld skal jeg ihvertfall ikke dusje...

(Login KissStarChild)

February 19 2006, 7:54 PM 

dusj i vei du, Kisso, så må du gjerne sende meg en mail og fortelle det, jeg syns faktisk det er veldig givende å bli informert om hygiena til folk helt seriøst asså!

*StarChild*

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

February 19 2006, 8:21 PM 

Kissomania: Dusj og post så mye du vil du. Bare ikke bland de to tingene .

(Login K.I.S.S.)

February 20 2006, 2:23 PM 

Hva med å ta med seg PCn inn i dusjen, skrive MENS du dusjer og kanskje attpåtil få et lite støt i kølla under en god rxxk?
Jeg synes Nilzz skal rulle inn ang denne sensurglade holdninga si.
Det er MYE bullshit her på KAN Forumet, men at Nilzz sletter innlegg HAN ikke syns det er intressant å ha med får jeg meg desverre aldri til å skjønne. Greit: Han er webMASTER og skal yte power ovenfor idiotiske innlegg, men IMO er like mange topics han legger inn selv totalt uintressante for meg ihvertfall.
Jeg synes heller at Nilsemann burde dele opp forumet i 2 deler. En ON topic og en OFF.
Dermed tror jeg det ville blitt lettere å se de topicsa som flyter helt ut i andre temaer mot de som er ON topic. Så fremt vi på dette forumet KLARER å holde oss til topicen da :-/
Power To The People!

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

February 20 2006, 2:33 PM 

At du synes On Topic poster er uinteressante er jo ditt problem .
Men jeg har jo skjønt for lenge siden at det at jeg har en delete knapp og du ikke har det irriterer deg rimelig mye.

This message has been edited by nilzzz on Feb 20, 2006 2:35 PM

(Login test4echo)

February 20 2006, 2:40 PM 

Den letteste måten å ordne dette på er å dele forumet opp i under katogorier, hvor man har en for OT topics eller hvor alt mellom himmel og jord innen for en hvis ramme kan postes, det støtste problemet med dette IMO er at det er en hvis fare for at forumet mister sin sjarm og de som poster deler seg opp i grupper, så vet ikke helt jeg...
Det vil jo alltid være slik at ikke alle finner alt like interresant og det er jo ikke alle her inne som sluker alt som har med Kiss å gjøre, men det er jo tross alt et Kiss forum og til syvende og sist, er man sjef så er man sjef og noen sjef avgjørelser må taes i ny og ne, det er alltid noen som ikke vil like det...

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

February 20 2006, 2:42 PM 

Det er jo alltid en mulighet. Men som mister vi all historikk, siden dette forumet ikke størtter det.

(Login test4echo)

February 20 2006, 2:50 PM 

Vel hvis det er tilfelle ville det vært veldig synd, men helt alvorlig det burde være uproblematisk å se at som f.eks denne Nå skal jeg dusje posten og hele privat livet mitt lagt ut for alle å se poster ikke gjør dette forumet noe som helst bra...

Mr.Blackwell
(Login Mr.Blackwell)

February 20 2006, 3:07 PM 

Alternativt kan jo de som ikke trives med evt. sensur lage sitt eget forum?? Eller finne et der de kan kose seg med dusjing og andre slike ting de liker og diskutere?

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

February 20 2006, 4:59 PM 

Jeg synes egentlig det er litt komisk at ordet sensur blir brukt i det hele tatt. Ville noen i det hele tatt følt at de hadde blitt sensurert hvis man hadde skrevet et leserbrev til en avis der man fortalte at man skulle ta seg en dusj og det ikke hadde blitt trykt?

(Login cusano)

February 20 2006, 5:40 PM 

Hele diskusjonen er latterlig. Har vært innom en del forum, og hadde Nils kjørt samma linja som på mange andre, så hadde ALT av OT blitt sletta.. For å si det som det er, så syns jeg folk stort sett skal være jævlig glad at han gidder å styre med dette her, virker til å være en rimelig utakknemmelig jobb til tider..

Nils for president! Yeah!

Haakon

(Login stanleyjp)

February 20 2006, 8:41 PM 

finnes det ingen mulighet for å få kopiert innholdet fra dette forumet over til et nytt forum?

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

February 20 2006, 9:22 PM 

Jeg har lest noen "oppskrifter" på hvordan det skal kunne gjøres. Men det er samme søren en sinnsyk jobb.

(Login stanleyjp)

February 20 2006, 10:06 PM 

et tårn med general under bordet? grei pris?

(Login LasseThomas)

February 20 2006, 10:11 PM 

Drit i historikken. Hva skal man med den??
Alle vet jo att JP,Andreas og jeg er de som har vært lengst her

Kom med nytt forum

GIBSON LES PAUL , ZAKK WYLDE SIGNATURE!

Mr.Blackwell
(Login Mr.Blackwell)

February 20 2006, 10:13 PM 

Jepp, gi gass, la oss få ett nytt forum..

(Login stanleyjp)

February 20 2006, 10:19 PM 

all historikken sitter jo mellom øra til andreas & co så jeg syns andreas kan sitte og finskrive et par tusen sider som vi kan slenge opp på et nytt forum

(Login KissStarChild)

February 20 2006, 10:20 PM 

nei, dette forumet er bra nok

*StarChild*

(Login AceNeverShowUp)

February 20 2006, 10:26 PM 

Dream On JP

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

February 20 2006, 10:42 PM 

Skal kikke på saken .

Petter
(Login Pettertombos)

February 21 2006, 9:29 AM 

Ja ! Nytt forum ! Ny ; - ) smily !

Og BTW : På ett nytt forum kunne det kansje ¨gå an å ha et eget subtopic bare fore spam og faenskap ?
En slags "playground" .

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

February 21 2006, 9:45 AM 

Som sagt skal jeg kikke på det. Men jeg lover ikke noe på en stund. For tiden er tidskjemaet mitt rimlig sprengt. Jeg er heller ikke interessert i å dele opp ting like mye som på f.eks KAS forumet.

Evnt blir det noe som:
> Kiss
> OT Generell Diskusjon/Musikk
> OT Jeg har ikke noe fornuftig å si, men jeg må si det samme søren

Men da kommer jeg til å bli mye strenger i de to første kategoriene. Den siste vil jeg evnt godta det meste bortsett fra rasisme og trakasering av andre forumdeltagere osv.

(Login AceNeverShowUp)

February 21 2006, 10:01 AM 

Og det kommer garantert til å være større aktivitet i de to siste kategoriene

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

February 21 2006, 10:08 AM 

Der ligger jo faren ved å gjøre noe sånt.

(Login cusano)

February 21 2006, 10:16 AM 

Tror mye av sjarmen (den koselige småpraten) forsvinner med et nytt forum. Eneste negativet med dette forumet er at man ikke kan lage "sticky" posts, noe som hadde vært kjekt ved feks bilde postene. Klart det finnes fordeler ved et nytt forum også, som feks quotes, pm`s, bedre statistikk osv..

Opp til deg Nils, du som styrer skuta

Haakon

(Login K.I.S.S.)

February 21 2006, 2:17 PM 

Jeg synes også tiden er inne for et nytt forum.
Har faktisk aldri vært på KAS så jeg vet ikke åssen det funker der. Men HER funker det IKKE IMO.
At Cusano, JP m.fl. liker dette forumet som det er tror jeg er fordi de er innom flere ganger daglig, noe jeg ikke er og jeg tror heller ikke "mann i gata" er det heller. Jeg tror at hvis man får delt opp forumet litt i slike kategorier Nilzz foreslo, så vil det bli mer trafikk her. Greia nå er jo at forumet er en intern-klubb som til tider minner mest om en treig chattesite! Og for meg er det totalt uintressant å lese hva folk har på brødskiva osv i korte setninger så man må scrolle som en bastard.
Problem nr 2 er for meg all avsporinga det medfører ved å ha kun ett forum. Jeg er nok ikke stort bedre enn andre til tider ang det, men det er faen meg ikke lett å ikke spore av enkelte ganger.
Nei: Slett dette forumet og start fra scratch. 80% av det som er skrevet er BS uansett ;-)Bortsett fra nyttig KISS info, linker og bilder fra bl.a. Nilzz, som jeg nok tror han kan skrive igjen hvis det er noen som lurer på noe.

(Login stanleyjp)

February 21 2006, 2:40 PM 

forumet er alltid 1. pri ja :p

(Login spAce_ACE)

February 21 2006, 4:12 PM 

Synes vi skal beholde det forumet her jeg...

(Login acestubb)

February 21 2006, 4:24 PM 

Jeg må bare si at jeg ser på den inndelingen din som en meget positiv greie, Nils. Blir matt i pappen av all svadapostingen. Da blir det mye bedre kvalitet på ting samtidig som en opprettholder "samholdet" som alt er her. Go for it!!!!

(Login NicoN)

February 21 2006, 6:55 PM 

I det siste har det vært mer og mer topicer som ikke var så interessant, ihvertfall IMO. Synes foreslaget til Nilzzz er bra jeg: ikke altfor mange 'forumer', men bare tre. Selvfølgelig er grensene ikke alltid så tydelige, men jeg tror og håper at folk skjønner meningen da, og ikke poster mye tull på de første to forumene.

Selv bruker jeg ikke så ofte historien, men kanskje kan dette forumet beholdes, mens det er umulig å poste der lenger...? Så kan man alltid lete etter noe man lurer på på 'gamle' forumet...

(Login KissStarChild)

February 21 2006, 10:27 PM 

jeg er enig med Gunnar

men hvis du har tenkt til å bytte, så synes jeg du må ha med en kategori til:

OT:fyllepreik

*StarChild*

(Login nilzzz)
KAN administrasjon

February 21 2006, 10:30 PM 

Fyllepreik går fint innunder den siste kategorien.

(Login Kissomania)

February 21 2006, 10:30 PM 

Er ikke denne tråden død ennå???

(Login KissStarChild)

February 21 2006, 10:34 PM 

nei

*StarChild*

Current Topic - Nå lurer jeg virkelig...  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >>Tilbake til indexsiden  
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement