Kjøpte meg The Second Coming dvd`en da den kom hit. Da hadde den KISS logoen øverst skrevet riktig, kom i en platesjappe i dag, hadde de fått inn en ny ladning, men der står logoen med Tysker SSer, kaller jeg det.. Hvorfor?
har vel noe med å gjøre at de dobble s'ene er nazi sym,boler som de ikke syns noe om i tyskland..., om du ser på bilder fra KISS konsertene i tyskland på Lick It Up ( ? ) turneen så har de de "sensurerte" s'ene i scene logoen også!
Ja, men jeg leser på Alive 2 at denne er printed in West Germany og dette er den originale Lp`en fra -77.. KISS SSer her... Jeg har sett Alive 2 og Alive uten de riktige ss`ene..
Tyskland innførte en eller annen lov i på slutten av 70-tallet som forbød nazi objekter. Plateselskapet tok ingen sjanser på at logoen skulle bli sett på som det. Derfor forandret de logoen. Og siden har de fortsatt om enn ikke helt konsekvent.
Skivene som kom ut før dette hadde stort sett den originale logoen. Vel og merke ikke førsteutgaven av HTH, Alive! og Destroyer (husker ikke om det er flere). De hadde skikkelig stygge logoer som ikke ligner på den vanlige tyske logoen.
This message has been edited by nilzzz on Feb 20, 2006 11:39 PM
Kødder`ru, er dette fakta? Ja da skjønner jeg at du sa de var stygge.. amatørmessig ville jeg heller kalt det.. Disse z`ene jeg snakker om, er egentlig ikke noen bokstav, bare en omvendt Z. Er det ikke?
Current Topic - Hva er historien bak disse Z SSene til KISS?