Kan ikke komme bort ifra at jeg/vi er stolt av Peter`s trommesolo på Alive, men Eric Carr`s solo med de elektriske basstrommene overgår alt når det gjelder Kiss. (syns jeg) Gutta mine har vist meg mange trommesoloer av nyere band og de er utrolig råe og bra, men han eldste og jeg er veldig enig i at det er noe veldig spesielt med denne soloen Eric gjør! Både teknisk og fremføring...
Trommesoloer og gitarsoloer er perfekte pissepauser IMO! Men jeg synes Singer var rå når han dro fram munnspillet under Revenge-turneén og spilte litt av "Oh Susannah". Artig!
Soloen er sikkert grei nok den. Men jeg synes sånne "synth-trommer" er kjipe å høre på. Derfor har ikke jeg likt de soloene. Men generellt er trommesoloer pissepauser.
Fytti hælvete, er det en kæll som IMO sugert heste-lem på trommesoloer så er det singer.., han suger skikkelig! Jeg syns soloene til Carr var bra, men de beste var nok Peter sine fram t.o.m Alive turneen..., etter det mista han gnisten, desverre. Trommesoloen til Matt Sorum fra Use Your Illusion turneen syns jeg var gamske så tøff, i allefall den han hadde fra og med "05.16.92 - Slane Castle, Slane, Ireland" og fram til turnee slutt "07.17.93 - Estadio River Plate, Buenos Aires, Argentina"
IMO er egentlig trommesoloert fryktelig kjedelig og unødvendig og er vel en perfekt pissepause under en konsert.
-----------------
Trommesoloer er som regel pissepauser, ja.
Men jeg var på en Toto-konsert for noen år tilbake hvor Simon Phillips
dro fram en solo jeg aldri har opplevd maken til!!! Fyttehellllvete.
Uansett: Solo'n til Peter'n fra Alive! er en klassiker, og må på ingen
måte snakkes om på en nedlatene måte.
Men hvis man er på Motley-konsert, og Mick byner å dra gitarsolo,
er det en gylden sjanse å gå å avlevere diarè.. en pissepause blir MAO for kort..
Har alldri likt slike gitar og tromme soloer.. bare skryting :P men er det en trommesolo jeg faktisk ble sittende å glise av er den han M.Dee drar på motorhead - StageFright dvd ! det er søte saker