begynte så smått å mimre da jeg leste om tottal som hadde vært på loftet og funnet gammelt gull..
husker at stjerneposen betydde veldig mye for meg som liten gutt, og at det var alltid like kjipt når mor, far eller besteforeldre kom hjem med poser som inneholdt dallas-kortene i stedet for kiss..
dette, og en vag formening om hvordan det E-stoff aktige snopet smakte, er det eneste jeg husker fra denne hellige gral innen snop & rock (okej og stjernepose på lørdagene, for en barndom!!)...
tenkte derfor det kunne vært morro å starte en tråd der vi mimrer litt om stjerneposen, hvordan den så ut (..mener å huske den var hvit med to gjennomsiktige stjerner som minnet mye om ace-sminken), hva som var i, hvor mye den kostet, når den gikk ut av prod. osv... you get the picture
Husker absolutt INGENTING om selve posen eller godteriet. Kortene derimot husker jeg veeeldig godt, og har en komplett serie + litt nå. Husker det var sinnsykt spennende å åpne kortposen, og se om det var noen nye kule kort. På den tida så viste jeg ikke hvor mange forskjellige kort det var heller, så det virka som en utømlig kilde med "coolness" De småposterne som lå i bunnen av eskene stjerneposene ble sendt ut i var jo også et ettertraktet samlerobjekt. Men det var et blodslit å få tak i det, for hu sure kiosk dama nekta å gi oss de, hvis ikke esken var HELT tom for stjerneposer først. Så vi kjøpte og kjøpte..
Skulle ønske jeg hadde tatt vare på en hel, uåpna stjernepose! Det hadde vært knall tøft å ha nå!
Tror Stjerneposen ble trukket av markedet pga E stoffer faktisk...Eller s er det eneste snopet jeg husker den der biten som skulle smake sjokolade, en sånn toffe aktig ting, som smakte? E stoffer!
enig, hadde vært enormt kult å se bilder av en komplett stjernepose...
hvem som produserte herligheten? burde være mulig å spore noe opp (..hehe, vi sporte jo opp han helge fra kissarmy avd. stord, så dette burde gå pent)
kjøpte 10 uåpnede kort-poser på ebay for en tid tilbake, 'mint' condition og kortene hang sammen enda - fikk ett herlig rush av barndoms flashback da gitt
Første gang jeg fikk henda i noe sånt, fikk jeg tre stk, var vel 7 år, så det var jo bukken til havresekken, spiste godteret og ble så jævlig sjuk. Men jeg hadde 9 kort da..
Bortsett fra kortene var det jo ikke noe spess å huske. Alt smakte jo helt for jævlig. Jeg har et bilde av en pose på en eller annen disk. Men jeg veit ikke hvilken akkurat nå. Skal man først prate om noe som fremdeles kan gjøre sånn at man føler seg som 12 år igjen når man putter det i kjeften så er det Hubba Bubba .
Hehe...du har jo litt rett. Men når vi diskuterer innholdet i Stjerneposene ligger vel heller ikke akkurat lista så høyt. Man må vel bare si "søtt, hardt og kunstig".
Fy faen, barndomsminner strømmer på her nå! Husket ikke hvordan posen så ut før jeg så den her nå! Takk Stig, bra levert! Husker at godteriet smakte dritt, det var i grunn bare kortene man var ute etter!
Fikk alltid den største Stjerneposen av fatter når jeg var på mitt obligatoriske besøk hver 3 helg. Han gjemte den alltid til barnetv begynte. En gang husker jeg han fikk en tyggegummi av meg fra posen, og han lo og sa "Ha, ha, brasiliansk tyggis". En annen gang hadde jeg akkurat konsumert hele posen, og så kom dagsrevyen og hovedoppslaget var om hvor fullt av skadelige e-stoffer snopet i Stjerneposen var. Da ble det stille i stua, gitt, he he. Toffefee sjokoladen var min favoritt i posen, sparte den alltid til slutt. Ellers var det mye dårlig snop oppi. Posen hadde nok ikke blitt så populær om det ikke var for Kiss kortene.
Stjerneposen var flott! Likte ingenting av "godteriet" som var oppi der,
men hva faen gjorde vel det.Lørdagens absolutte høydepunt! De første Stjerneposene
jeg fikk,var det "Punk" kort oppi.Var jo noen Kisskort der også.Har fortsatt
en bunke med Johnny Rotten kort fra de posene.Hvilke andre band som var i
Punk serien husker jeg ikke.Gleden var i hvertfall stor da dem bynte med
reine Kiss påsar.Visste ikke den gang hvor mange det var totalt,men hadde
95 forskjellige,pluss bøttevis av "byttekort".De pælma jeg en gang jeg hadde
opprydding på rommet mitt..Jadda...neida..så det.....
Hadde utklippsboka mi,som jeg TEIPA inn tre og tre av Kiss korta.....
10-åringer ække smarte vøtt:p
Fikk lirka dem ut i voksen alder,og bytta dem mot no` VHS.
Kjøpte et komplett sett for 300 spenn i 99,og dem kommer ikke tel å forsvinne!
Har en av posene dem lå i også.
Etter Kiss korta,bynte dem med Beatles kort så vidt jeg husker.
Har i hvertfall en bunke av de også.
Sier alltid at jeg skulle ønske jeg var 15 år i 1965,men faen så fett
det var å værra drittunge i 1980 også.
stemmer, minner om punk og beatles kort strømmer på - kan det stemme at det fantes en elvis kort-serie også?
vittig det med den dagsrevy saken, må jo ha vært livsfarlige saker i posen, gjerne derfor den forsvant også?
da jeg kjøpte mine poser m kort i på ebay, så stod det at de var fra nederland - noen som aner på hvilke andre måter disse kortene ble distribuert i resten av europa?
Aner ikke mht Robin Hood, men Disney og Stjernepose rima ikke helt? Eneste sånn kort ting jeg husker etter kiss og fotballkort, var star wars klistremerkene og samlealbumene.
82-83 tror jeg. Stig hadde en historie om hele greiene for en stund siden. Tror det var en fyr som sto bak alt sammen. Kjøpte inn godteri, kort og pakka selv.
Det var forresten "småpostere" på ca. 21x21 som lå i boksene som Stjerneposene kom i til butikken også. Dette var stort sett like bilder som bakpå MP spesialene.
Ah, memories! Har en god del kort limt inn i utklippspermen min, utrolig hva man driver med når man er 10 år. Enkelte av disse småposterene er også å finne der.