Jepp, har dem alle sammen. Kiss Gold er faktisk en skikkelig bra samling for å introdusere nye fans. Det er som Kjell sier en sykdom dette her. Har Kiss Chronicle også, kun pga ny innpakning
Har kjøpt begge av uviss grunn... Det er jo en offisiell utgivelse så da må man ha:) Mangler de gold skivene, emn de blir nok kjøpt når de er litt billigere...
Må vel ha KISS Gold og Chronicles også. Kiss Gold må da være den beste samlingen tilgjengelig. Bør vel også skaffe blå-versjonen av Symphony også. Dette blir spennende!
Det er derfor vi bruker eBay Håvard. Masse kule Kiss skiver som Gene ikke får en krone for . Når det gjelder samleskivene som kommer fra Universal så har jo ikke Gene eller Kiss noe med de å gjøre. Det er bare Universal som melker Kiss katalogen som de har rettighetene til.
Dem ender nok opp i hylla etterhvert alle som en, men Gene er en av grunnene til at det det tar litt lenger tid enn det ellers ville gjort.
Fikk foresten Paul skiva fra 78 i forige uke, og Crazy Nights bestilles vel snart den også. Resten har jeg ingen som helst trang i å få tak i.
Hva mangler du ellers da Håvard? Paul skiva er jo en orgamsisk musikalsk reise med gitardrevne melodier og svulstige overganger! For ei skive. Det jeg mener er at om du mangler ting som Paul skiva har du virkelig noe å glede deg til!
Hehe. Har jo alt uorginalt. Så jeg har jo hørt alt samma.
De jeg mangler er:
Destroyer
Rock And Roll Over
Love Gun
Peter Criss
Dynasty
Unmasked
Killers
Animalize
Asylum
Crazy Nights
Smashes Thrashes & Hits
Hot In The Shade
MTV Unplugged
KISS My Ass
You Wanted The Best
The Very Best of KISS
20th Century Masters: Millennium Collection Volume 1
20th Century Masters: Millennium Collection Volume 2
KISS Gold
Og de 10000 forskjellige versjonene av Alive IV. Har DVDen og CDen.
Personlig mener jeg at alle Kiss fans burde ha alle skivene opp til og med Creatures. Det å ha brente utgaver av dem er omtrent som å være kristen med en bibel laget på en kopimaskin .
This message has been edited by nilzzz on Mar 10, 2006 7:33 PM
Hadde Gene hatt vett til å oppføre seg haddejeg hat alt for lenge sia.
Nils: Man trenger vel strengt talt ikke å kjøpe alt opp tilogmed Creatures kun fordi flertallet av Kiss fans synes disse er best? Å sammenligne dette med bibelen blir selvsagt også bare sprøyt. Alle veit at Guds navn på jorden er Nikki Sixx og bibelen er The Dirt!
Neida. I utgangspunktet er jeg enig med dere i at alt bør være orginalt. Unntaket i denne regelen er som sagt Gene Simmons. Han sier jo selv at folk kan velge å kjøpe det de lager eller ikke. Håvard har valgt!
De jeg har tenkt å anskaffe orginalt er:
Destroyer
Rock And Roll Over
Love Gun
Peter Criss
Dynasty
Unmasked
Killers
Asylum
Crazy Nights
Hot In The Shade
MTV Unplugged
Men tror man dissa anskaffes i løpet av kort tid tar man feil. Prioriterer Crüe lett forand Kiss. Så detta kan nok ta en god del år. De jeg derimot vil ha fortest mulig er Crazy Nights, Rock N' Roll Over, Unmasked og Killers.
Animalize og Smashes er jo to drittskiver jeg egentlig har null behov for å eie. Har ikke spilt gjennom de brente versjonene av disse engang. Dvs. jeg har faktisk aldri brent dem heller
"Hadde Gene hatt vett til å oppføre seg haddejeg hat alt for lenge sia".
- hehe, du minner meg mange ganger (ang. Kiss og diverse andre prinsipper du har) om episoder fra min gamle jobb som abonnementselger av avis. Støtte ofte på gamlinger som på 60-tallet opplevde å ikke få avisen to dager på rad i postkassen sin. Av prinsipp abonnerte de aldri mer på avisen. Eller at lokket på postkassen 1 gang hadde stått åpnen i 1959, slik at avisen ble våt. Derfor ville de aldri mere abonnere på avisen. Får litt sånne vibrasjoner om deg Håvard ang. Gene
Apropo aviser! Fenris Ulven abononerer på ØB og får'n en dag for seint hver jævla dag. Grunnen har vist seg å være at fyr'n han leier hos stæler avisa hans, og legger'n tilbake i kassa når han har vært på mugga.
Når det gjelder mitt forhold til Gene så er det meste sagt. Kan noen foresten forklare meg om Ace tjener noe særlig pr. Kiss skive? Hvis ikke haster ikke 70-talls skivene noe heller
På KISS Gold cd`en så står det 1974-1982.
Kom på en tanke i dag at Universal kanskje kommer til å gi ut enda en Gold skive av KISS fra perioden 1983 og utover. Det hadde jo vært ganske kult egentlig! Å ha fått en litt mer komplett samling av 80-tallet og utover isteden for den dårlige 20th Century Masters Volume 2 skiva hadde jo vært knall!
Gold II er bare ett must! Lick it up, Heaven's on fire, Tears are falling, Crazy crazy nights, Reason to live, Forever... Føler ett stort behov for å få disse på samme skive, helt klart!
Hovedgrunnen til at jeg vil ha en oppfølger til Gold er fordi de ikke tok med mange av de kule sangene fra Lick It Up på 20th Century...........Volume 2!
Sanger som Exciter, Not For The Innocent og Young And Wasted er dritkule låter som jeg synes fortjener en plass på en evt. Gold II!
A Million To One, Gimme More, Young And Wasted, Exciter (utrolig synd at den ikke ble spilt mer live), Under The Gun, I've Had Enough "into the fire", Thrills In The Night, Tears Are Falling, King Of The Mountain, Who Wants To Be Lonley, I'm Alive,Crazy Crazy Night, Bang Bang You, Reason To Live, Turn On The Night, Good Girl Gone Bad, My Way, Raise To It, Hide Your Heart, Silver Spoon, King Of Hearts, Somewhere Between Heaven And Hell osv. syns jeg er FANTASTISKE låter som overgår det aller meste KISS ga ut i perioden 74 - 82.