Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

"A Song of Ice and Fire" av George RR Martin

October 22 2001 at 4:19 PM
Kallund  (no login)

-
Är det någon som läst serien?

En grymt bra serie som påminner mycket om den verkliga medeltiden. Med grymheter och orättvisor och där de kanske inte alltid gick så bra för "hjältarna".

Respond to this message   
AuthorReply
Nova
(no login)

hum... hum...

October 22 2001, 9:18 PM 

Nej jag har inte läst den, men jag har en kompis som gör det och han säger att den är helt okej. Jag tycker det låter lite WoT inspirerat... Jag får väl ta och läsa den delen i Legends så jag får se vad det är för nåt...

Farbror Get
(no login)

Mycket bra serie...

October 23 2001, 5:24 PM 

Men den är inte wot-inspirerad, kan faktiskt inte komma på säskillt många likheter alls, förutom att båda utpelar sig i medeltidsmiljö och att båda är fantasyböcker såklart.
Det är inte en kamp mellan det goda och det onda som i wot, man kan tro det i början av serien, men man märker snart att istället för svart och vitt så är personerna snarare olika gråa nyanser.
En sak som bidrar till spänningen är att Martin (utan att säga för mycket) inte är rädd att göra sig av med viktiga karaktärer.

Paw
(no login)

Precis

October 23 2001, 6:45 PM 

A song of Ice and fire är VÄLDIGT bra

Inte alls lik WoT tycker jag.

Kungen
(no login)

Jag har läst den, föresten, e re nån som vet...

October 27 2001, 1:46 AM 

... om det finns nån rave klubb i växjö.

Current Topic - "A Song of Ice and Fire" av George RR Martin  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement