Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Uppdelning av böckerna, vad tycker ni?

October 25 2001 at 8:37 PM
  (no login)

-
Topicen säger nästan allt, vad tycker ni om att man delar upp de engelska original böckerna och ger de nya helt opassande (min personliga åsik) namn.

Jag helt enkelt hatar det, det stör känslan av WoT, tycker jag. Själv tror jag att det kanske mest påverkar de spm läst/läser de engelska böckerna.

Vad tycker ni och vad har ni för argument?

Kheldon

Respond to this message   
AuthorReply
Paw
(no login)

Tja...

October 25 2001, 9:13 PM 

Det har ju redan hänt de svenska böckerna så...
Men jag bryr mig inte så mycket. Jag skiter helt enkelt i att köpa de uppdelade böckerna, har ändå alla engelska böcker så jag bryr mig inte alls.

Föresten så hörde jag att dem uppdelade böckerna kommer vara annorlunda dessutom. Prologen ska vara längre m.m. Varför dem gör så är pågrund av att man vill få yngre att läsa böckerna också, har väl att göra med Harry Potter såljer som smör och TOR vill samma sak typ.

Cadsuane
(no login)

usch

November 5 2001, 8:48 PM 

det är orättvist att de delar upp den första boken..
eftersom det kommer att stå en del nya saker i de här nya böckerna..

ska man behöva köpa i stort sett samma bok en gång till bara för att få läsa några sidor som inte varit med förut...*gruff*

Ayna
(no login)

.bättre ide

November 7 2001, 10:47 AM 

Nix, man sätter sig i ett hörn av bokhandeln och läser de extra sidorna. flinar Möjligen att man lånar någon rik människas bok och kopierar och klistrar in...

/ilyena sedai
of blue ajah

Nova
(no login)

Onödigt!

November 7 2001, 9:04 PM 

Hmm... om jag fattat det rätt så ska de dela upp de engelska böckerna i två böcker, plus att de i de nya uppdelade böckerna ska lägga till nya opublicerade delar, rätt? Isåfall är det ju bara att de ska tjäna mer pengar på böckerna nu i väntan på den nya boken, föressten har jag hört att den nya kommer våren 2002, är det någon som hört nåt liknande?

Paw
(no login)

Tjaa...

November 9 2001, 11:55 PM 

vilken bok menar du när du säger våren 2002?
Svenska eller engelska?
tionde engelska boken kommer inte förrän i nov 2002 ungefär skulle jag tippa på.
Svenska böcker håller jag ingen koll på.
Det är ju bara första boken som kommer ha nya saker i sina 2 pocketböcker och det är några sidor till i Prologen, detta görs endast för att få yngre läsare att läsa böckerna också, så har jag förstått det hela.

Moridin
(no login)

Blod och aska

November 10 2001, 11:15 AM 

Det är inte rätt. Jag läser en bok på två dagar och får vänta ½ år på nästa...

sträcker mig efter den Sanna kraften, fylls med en vördnad så stor att den övergår i smärta, sticker ett hål i väven och färdas...
...till biblioteket

/Nae'blis har talat.

Anonymous
(no login)

hmm...

November 10 2001, 2:18 PM 

Jag fick för mig att den engelska boken skulle komma ut våren 2002 men jag har kanske fel. Det är ju en hel evighet tills nästa höst om den kommer då! OO herregud.. kämpigt.

Current Topic - Uppdelning av böckerna, vad tycker ni?  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement