Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Rand kommer han dö eller ej?

January 20 2002 at 8:15 PM
  (no login)

-
Några som har några teorier om Rand kommer överleva Tharmon Gai'don?. Jag själv tror faktist det men säker är man ju inte! vore roligt att höra några teorier om det hela.

Respond to this message   
AuthorReply
Lews
(no login)

Klm

January 21 2002, 3:05 PM 

Vi har redan pratat om han ska dö eller inte, du kan ju titta på tidigare discussioner

(no login)

Jamen ärligt talat!

January 21 2002, 7:43 PM 

Så stod det inte mycket där. Min teori är att Rand kommer rena urkällan dvs slipper bli galen, och klarar av den sista striden utan att dö. För det första så har han genom alla böcker sagt att han ska bli den första som klarar sig. Detta ger också större kraft i det hela att han är Taveren dvs ändrar på saker, vad är det som säger att han inte kommer ändra på profetian?. Dessutom så kommer han ju rena urkällan i nästa bok tror jag då iallafall. Jag betvivlar dock på att han kommer använda lanseld mot den svarte, dessutom kommer han inte stå själv mot honom. Detta är bara en teori men vad som helst kan hända. Jag tror dock starkt på att Rand kommer överleva.

Perrinwolfman
(no login)

HallÅÅÅ (dom som inte har läst WH titta bort)

January 22 2002, 8:30 PM 

Om du inte vet det... så har Rand redan renat urkällan.. eller det är man tror..
Han gör det i sista kapitlet på WH..

(no login)

ok!

January 23 2002, 2:08 PM 

Jag trodde han gjorde det i nästa bok! har inte hunnit klart WH! nåjja det gör det stärker bara min toeri om att han kommer överleva! =)

Mattan
(no login)

Jag tror de förlorade går över

January 25 2002, 4:14 PM 

Jag tror inte Rand klarar av den svarte själv, jag tror att när han renat urkällan så behöver jhu inte de förlorade vara på den svartes sida för att överleva så dom kommer nog att gå över till rand eller också några utav dom,l så att det blir ett litet inbördeskrig mellan de förlorade..

Mastern
(no login)

Det är det väl redan

January 26 2002, 11:10 AM 

Det är väl redan inbördeskrig mellan de förlorade. Det har det alltid varit, det pågår bara under stängda dörrar.

(no login)

nej

January 26 2002, 2:17 PM 

nej, ja tror inte att de kommer gå över. De slåss just nu inte mot varann, nu börjar de ju samarbeta, varför ska de då gå över?

tobbe
(no login)

hallå

January 26 2002, 9:40 PM 

det har ju inte så mycket att göra om han kommer attdö eller inte

TheAmyrlinSeat
(Login TheAmyrlinSeat)

OK, min teori om Rand

January 29 2002, 3:40 PM 

Här är min teori som jag inte har velat "släppa" tidigare. Har trott på den egentligen hela tiden sedan Lews Teherin först dök upp i Rands huvud.

Jag tror att Robert Jordan väldigt exakt kommer att uppfylla de profetior, händelser mm som finns i tidigare böcker.
Grejen är att RJ lämnar så mycket mellan raderna att det är svårt att räkna ut allt. Som t ex vem som dödade Asmodean. (Min personliga teori är tills vidare Samael).
Alltså tror jag att Rand KOMMER att dö på Shayol Ghuls klippor, liksom att Aes Sedaien (är hon väl?) från Seanchen kommer att hjälpa honom att dö precis som Min sett i en syn.

Tråkig teori, inte sant. Men vänta lite.
Med lite klurigheter kan RJ kringå profetian. Den svarte har ju i tidiga böcker (via Demandred tror jag) sagt att han ska krossa tidens hjul och därmed slippa bli instängd hela tiden. Alltså borde Rand också kunna göra det. MEN vem är Rand egentligen? Jo, han är ju faktiskt en slags behållare för Lews Teherin också. Jag tror att profetian kommer att uppfyllas men det blir Lews Teherin som slutligen dör i och med att Rand och inte den svarte krossar tidens hjul och slutgiltigt stänger in, alternativt dödar den svarte. Dvs Lews Teherin blod på Shayol Ghuls klippor...

(no login)

Just så!

January 29 2002, 8:50 PM 

Just precis! om jag fattat det rätt så menar du att det är Lews Therin som försvinner och inte Rand och det är precis vad jag tror med.

(Login AanAllein)

Och innan saidin blev besmittad valde dom ju att gå över till skuggan..

January 31 2002, 4:40 PM 

Eller?

(Login AanAllein)

Håller med om allt.. (nästan)

January 31 2002, 4:44 PM 

Jag har en egen teori angående Rands blod på Shayol Ghuls klippor... Om man kollar noga på Rands släkt... Hans mamma var Shaiel... Men Shaiel var ju också Tigraine som flydde från Andor... Hon hade ju en son tillsammans med Taringail Damondred.. Som Morgase gifte sig med och fick Galad... Alltså har Rand och Galad samma mamma... Med andra ord är Galad "av Rands blod"... Alltså hans släkting... Jag tror att det är tvunget att Galad skall dö på Shayol Ghuls klippor för att Rand skall klara av att bli kvitt Lews Therin och "ta hand om" den svarte...

(Login AanAllein)

Såg ett eget fel...

January 31 2002, 4:46 PM 

Morgase är inte Galads mamma.. Tigraine fick Galad tillsammans med Taringail...

Mic
(no login)

aiel

February 3 2002, 10:55 PM 

Har inte Rand aiel blod i sig? nästan alla aiel ska ju dö enligt profetiorna, och hans blod ska flyta, kan det inte bara vara aiel profetiorna syftar på?

Mic
(no login)

dom är fega

February 5 2002, 1:03 PM 

Några kanske kommer att gå över när dom märker att mer och mer går som rand vill, han har ju ändå lyckats med en hel del, trors oddsen. Tror att några av dom kommer att byta sida för att vara på den vinnande sidan. Vissa gick ju över till den onda sidan för att dom hade nått emot LTT, men det här är ju iaf delvis en ny person

(Login TheAmyrlinSeat)

Aiel

February 20 2002, 3:01 PM 

Det står inte att alal Aiel ska dö, snarare att han ska krossa dom. Jag gissar att det innebär att han kommer att förändra dom, krossa deras kultur. Bara det att han har integrerat dom med den övriga världen och kulturen kan vara tillräckligt.

Nynaeve (anna= SoDå fan)
(no login)

såret rand fick vid falme...

May 26 2002, 4:15 PM 

... jag tror att det såret kommer att gå upp i Tarmon'gaidon och att det onda i det lixom... rinner ut och att när det är över så finns inte såret mer! jag har alltid haft en känsla av att såret spelar en stor betydelse, a, det här är min teori... profetsian kräver ju bara hans blod, inte hans liv... att rand inte fattar det, han måste vara ganska trögtänkt, va? en fåraherde med huvudet fullt av ull, enligt mig och Min...
klaga gärna, men tänk på att jag bara har läst t.o.m JT !(järnets tid)!

Nynaeve
(no login)

läs 'såret rand fick fid falme...' [nt]

May 26 2002, 4:20 PM 

Current Topic - Rand kommer han dö eller ej?  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement