Kan du tala om hur tiden löper i de första böckerna? Jag vill fixa en tidsaxel över varje bok, relaterat från där första boken börjar, våren år noll så att säga. Om du kan räkna ut hur gamla de olika karaktärerna är från början vore det också bra. (Lans ålder kan man räkna ut med hjälp av New Spring)
Sedan vet jag att i någon av Rands drömmar i de tidigare böckerna, när Balzamon, (vi kan kalla honom det för tillfället) bryter sig in i hans dröm, radar Balzamon upp ett antal namn på personer som troligen är tidigare "Draken återfödd". Om du kunde hitta sidan med den drömmen vore det bra.
nova (no login)
nyfiken
March 6 2002, 6:17 PM
blev lite nyfiken på hur många år du kommit fram till att Lan är. Hur gammal är han egentligen?
Hm, jag har inte skrivit upp det. Tittar i New Spring lite nu men hittar inte det jag söker. Men jag tror att det står eller att man kan räkna ut hur gammal han är när Rand föds. Sedan är det bara att lägga till Rands ålder. Han är närmare 50 år i alla fall.
Sang-drax (no login)
Vem är Ba'alzamon? [nt]
March 16 2002, 8:57 PM
..
Aelindil (no login)
Rafo.....[nt]
March 17 2002, 4:44 PM
:!!
Nynave (no login)
Lans ålder: respond
May 20 2002, 1:27 PM
Lan är nog lite yngre, jag har för mig att det stog i boken när de var i Shienar att han var gammal nog att vara Nynaeves far, lite drygt, så låt säga 45 år, det är var jag tror, han har faktiskt bara gråsprängt hår, inte vitt eller nått.