Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Lite funderingar om rands "död"..

March 17 2002 at 1:22 PM
Aelindil  (no login)

-
Satt o läste lite i Wh idag och kom på en sak... det här kanske ni pratat om men men vad vet jag.....
alanna ska ju hjälpa rand att dö eller hur....
hon är ju som de flesta vet i band med rand... e de inte möjligt att hjälpen till rands död kommer genom att alanna dör.. när ens väktare dör lr tvärtom så kännns det som om man själv dör eller hur...
skulle då inte det kunna vara hjälpen? Alanna dör av nån anledning och rand känner det, döden... man kan säga att en del av han har dött....
han måste ju dö för att kunna leva igen... och med att leva tror jag det menas att han ska kunna gråta och skratta igen och inse att han e en människa......
känns lite långsökt allt det här men ju mer jag tänkte på det desto bättre blev d.... hoppas ni fattat vad jag menat....
skriv gärna vad ni tycker....

Respond to this message   
AuthorReply
nova
(no login)

minnet sviker...

March 17 2002, 2:03 PM 

ehh.. har jag missat någonting nu för jag har inte nåt minne att jag läst att Alanna ska hjälpa rand att dö....hmm... kan någon hjälpa mig att minnas?

Aelindil
(no login)

jo....(wh spoiler)

March 17 2002, 4:40 PM 

det är en av min`s syner att hon ska hjälpa honom att dö.... de har ett rätt långt samtal om d i Wh när de är i far madding... men jag hoppas att du läst wh...
annars ber jag om ursäkt för att inte skrivit (Wh-spoiler) uppe i titlen...men de säger min ialla fall.. Rand: She will help me to die.. not kill me min....
lr nått i den stilen säger han

Paw
(no login)

Det är inte Alanna

March 17 2002, 11:27 PM 

Det är Damanen som Nynaeve & Co tog med sig (kommer inte ihåg namnet just nu) som ska hjälpa Rand att dö, inte Alanna.

Och detta med att dö tror jag innebär att Rand kommer fejka sin död och på så sätt kunna få leva i frid som han alltid har velat.

Aelindil
(no login)

eh....nej (wh-spoiler)

March 18 2002, 8:58 PM 

läs wh mot slutet av boken innan han ger sig iväg för att rena källan har han ett samtal med Min. Innan han ger sig iväg för att döda ashamanerna och blir lurad av pai.
de samtalar om att ALANNA ska på nått sätt hjälpa honom att dö... så kom inte o säg att det inte e så för så e d....

(Login DenAmyrlintronade)

För så är det inte!

March 19 2002, 2:49 PM 

Styv i korken eller?

Så här står det på sidan 630 (eng):
"He had intended sending her (Min) Caemlyn, with Alivia to protect her. If the golden-haired woman was going to help him die. he had to be able to trust her."

ALIVIA inte ALANNA. Och det här är ändå bara andra gången det står. Det stod tidigare någon gång när Min fick synen eller så.

nova
(no login)

hm...

March 19 2002, 4:38 PM 

vem sjuttsingen är Alivia?

(no login)

Alivia (Eng)

March 19 2002, 9:13 PM 

Alivia är en damane som befriats av bla Rand när han försöker driva ut Seanchan. Elayne och syföreningen försöker få damanerna att sluta vilja vara kopplade och lyckas med henne. Hon är otroligt stark. Minns inte riktigt men har för mig att hon är starkare än Nynaeve.
Hon är också med under renandet av Saidin. Det är hon som slåss mot Cyandane/Lanfear.
Och hon ska som sagt hjälpa Rand att dö...

Aelindil
(no login)

men för....

March 19 2002, 9:33 PM 

ursäkta mig för helvete DET HAR VÄL INTE SÅ SATANS MYCKET MED MIN TEORI JÄVEL O GÖRA....ELLER?!!!!!
Äckligt lika namn... styv i korken kan du va själv din halv lama fantasy kossa.....kontra om du orkar
NE PRECIS

Paw
(no login)

Har du problem Aelindil?

March 19 2002, 10:50 PM 

Låter som om du lider av något. Dra ned på humöret lite. Finns ingen anledning av att brusa upp så där.
Vi berättade bara att du hade fel, vi hade rätt.
Gå itne bersärk bara för det.

Mic
(no login)

till Aelindil

March 20 2002, 12:10 AM 

Var det inte du som kallade dig för Perrin the wolfman förut eller nått?
Har för mig att du va lite jobbig då oxå, men sen bytte du namn och sa att du vuxit upp, uppenbarligen har du INTE det, så vad kommer du heta nästa gång, vill gärna veta vem jag ska ignorera

(no login)

March 20 2002, 11:32 AM 

Nä, varför ska jag kontra för?

(no login)

Alltså!

March 20 2002, 12:06 PM 

Vill bara försvara min ställning lite här...
att jag är inte den gammla Perrin the wolfman!
Jag kom nog långt senare.
För här vankas det bara intligenta inlägg från min sida!

Paw
(no login)

Varför då ens bry sig om att posta ett mess? *nt*

March 20 2002, 6:41 PM 

Det är tomt för fan!

nova
(no login)

dagispojkar..

March 20 2002, 9:00 PM 

minns ni inte hur ni skulle behandla de där jobbiga, barnsliga killarna på dagis när ni var små? Ignorera dem så slutar dem irritera er tillslut. Det verkar som om vi får ta fram de dagisfasonerna här...

Current Topic - Lite funderingar om rands "död"..  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement