Hejsan!
Här är en litn fråga, få se om nån kan klargöra lite för mig...
Slår man upp länkning i "ordlistan" står det att en man måste ha kontrollen i en blandad cirkel med mindre än 13 personer.
Men under Saidins renande så hade den som höll Callandor (kommer inte ihåg hans namn) INTE kontrollen.
Förmodligen på det "fel" som Callandor har. De var väl inte fler än 12 i den cirkeln?
Nyfiken på om någon vet nåt, eller om jag kanske minns fel.
Hm, ja det låter ju konstigt. Callandors fel består i att det inte har någon spärr som hindrar den som använder den att dra in för mycket av kraften. Men om en kvinna styr flödena gäller inte det. Jag tror inte att det var fler än 12 i cirkeln. Kanske behöver det inte vara 13 beroende på Callandors kraft?
(no login)
Hrmm...
March 22 2002, 5:12 PM
Angående Callandor så har jag för mig att Callandor bara behöver 1 manlig och 2 kvinnliga... har banne mig säker på det!
Talet 13 har juh nånting med att göra en cirkel att göra..
kommer inte ihåg va det var... (som vanligt)
//Gandi
Paw (no login)
Callandor...
March 22 2002, 8:37 PM
enligt Cadsuane behövde, för att användas "säkert" 2 kvinnor och en man, en kvinna ska styra flödena. Detta kan vara något som är specifikt för Callandor, att en kvinna måste använda den.
Men annars så står det i guiden vad som krävs.
Det jag vet är att om en man och en kvinna länkas med varandra så får mannen styra flödena, det går ju dock att passa över till andra personer om man så vill.