Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Mer Choedan Kal

April 3 2002 at 11:47 AM
  (no login)

-
Kunde fortsatt på nr 29 men det är lite väl gammalt så jag gör ett nytt ämne.

Apropå förstörda stayetter. Läs på sidan 317 i Winters Heart (kap Wonderful News) när några av de förlorade samtalar. Aran´gar säger "Jag trodde alla nycklarna blev förstörda".

Det ska väl reda ut eventuella tveksamheter om att stayerna kan användas igen.

Nu undrar jag bara vilka motangrepp den mörka sidan kommer att göra. Jag menar, om Rand kan använda Choedan Kal-statyerna när han vill nu när Saidin är renad kan inte mycket stoppa honom. Eller finns det kanske vissa begränsingar i statyerna?

Respond to this message   
AuthorReply
Paw
(no login)

Aran'gar hade fel helt enkelt.

April 5 2002, 10:21 PM 

Jag tror inte Rand kommer använda sin ter'angreal utan att verkligen veta vad han tänker göra med den, onödigt att använda den och dra till sig en massa uppmärksamhet så där igen. Vad som kommer hända med den kvinnliga har jag ingen aning om, jag tror ju inte att det finns ÄNNU en statyett som är hel, är alldeles för bra för att vara sant tycker jag...

(no login)

Jodå

April 9 2002, 7:23 AM 

Det är just det det gör. Egwene såg en i Tanchico tror jag det var.

Nynaeve
(no login)

Nehej

May 20 2002, 1:34 PM 

den Egwene såg i Tanchiko var inte hel, den var trasig, men det fanns två i Rhuidean, en för män och en för kvinnor, den biten minns jag tydligt. och att Aran'gar eller vad han heter tror att alla nycklarna är förstörda kan ju bero på att Rand ljög fär Asmodean och sa att han förstört d två statyetter han hittat. har jag klarat upp några saker för er nu? jag minns tyvärr inte riktigt vilken av böckerna det var, men jag tror att det var 'klanernas uppbrott' på svenska, eller så...

(no login)

Nehej igen

May 22 2002, 8:10 AM 

(Har du läst Winters Heart ännu?)

Nej, för det var de båda statyetterna som Rand använda när han renade urkällan. Den kvinnliga förstördes. Så, för att kunna använda den igen måste de hitta en ny nyckel.

Nynaeve
(no login)

Nej, jag har inte läst vinterns hjärta och inte de nio månarnas dotter,

June 2 2002, 1:48 AM 

jag har bara läst t.o.m järnets tid

Current Topic - Mer Choedan Kal  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement