Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Loial

May 3 2002 at 1:17 PM
Rion  (no login)

-
Det här är inget fel av RJ bara det att jag tycker det är lite konstigt. I början när Rand möter Loial tar Rand honom för en trollock och Loial berättar även att han måste gömma sig för annars kan han bli dödad. Det här står i (tidens hjuk) för den som undrar.
Men sen när dom kommit ut från Camelyn <--kan vara fel stavat så tar ingem honom för trollock utan för ogier.
liksom hur kan det skiffta så snabbt?
//Rion

Respond to this message   
AuthorReply
Paw
(no login)

Bra fråga...

May 3 2002, 6:39 PM 

Det kan ju vara det att man inte känt till att någon Ogier skulle ha varit i Caemlyn vid den tiden och skulle alltså inte vara beredd på att träffa på någon.
Då kanske man skulle missta sig...

Dock är det skillnad i Illian där Ogier kommer lite då och då och folk är vana vid dem, samt att allmänt folk inte tror på trollocker, myrdraaler osv.

Men det kan ju faktiskt vara en miss från RJ också. Han är inte felfri och det har förekommit fel lite varstans om jag har förstått det rätt (har inte brytt mig om att leta upp dem eftersom det skulle döda lite av det roliga)

(no login)

Appropå fel

May 6 2002, 9:43 AM 

Visst finns det fel i WoT. MEN, nu när andra utgåvan har kommit ut har RJ också rättat till de fel som han kännt till, vilket säkert är de flesta. Det finns en lista över vilka fel som blivit rättade men jag har ingen länk dit här.

Shai´tan
(no login)

Vanliga

May 9 2002, 9:45 PM 

Kan det inte vara så att ogier är vanligere på den ena platsen än den andra. har de sett en ogier så vet de hur en ser ut på andra platser så har de antagligen inte sett varkan ogier eller trollocker och kan inte skilja den åt.

Sang-drax
(no login)

Men det har jag

May 11 2002, 12:14 AM 

Current Topic - Loial  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement