Har här framsides bilden + texten som berättar lite om vad boken kommer handla om. Fast texten suger, allt som står där är självklart och ger alltså inte nån ny information direkt. Men man hade väl inte väntat sig nåt annat....
Konstigt att det inte står någonting om Nynaeve i den nya boktexten... undrar vad som kommer hände med henne i Crossroads of twilight. Kan inte tro att hon fortsätter att vara bara aes sedai. De andra är ju något extra så varför inte hon? Elayne drottning, egwene amyrlin osv.. Fast det är klart... Nynaeve är ju låtsas drottning, om man kan säga så... så det kanske inte är så bara med Nynaeve...
Paw (no login)
Hon har väl en nedtonad roll i denna bok *nt*
May 14 2002, 9:03 PM
asdasg
Sang-drax (no login)
Då kommer ni att älska det är
May 15 2002, 4:27 PM
Omslaget, fast i färg
(no login)
Re: Då kommer ni att älska det är
May 15 2002, 8:52 PM
kunde inte hitta...
nova (no login)
TRÅKIGT! Nynaeve borde ha en stor roll i alla böcker!!!! (nt)
May 15 2002, 8:55 PM
det är ju självklart!!!!!
Aelindil (no login)
hon har
May 15 2002, 11:09 PM
ändå aldrig varit intressant
(no login)
Samma ställe
May 16 2002, 7:08 AM
Den ligger också på wotmania, kom in en dag senare bara.
Egentligen är det inte så konstigt att framsidan är färdig så tidigt. (Det är troligen inte så vanligt). Robert Jordan själv hade ju ursprungligen räknat med en mycket tidigare lansering (se wotmania) och om det skulle varit möjligt måste ju omslaget också vara beställt till ett tidigare datum.
nova (no login)
ptjuuuuuuuuuuuuuu!!!!!! (nt)
May 16 2002, 10:06 PM
jaså det säger du... det är ju hon som lyfter hela serien.
Aelindil (no login)
jepp de säger jag...
May 17 2002, 10:17 PM
hon tillför inget förutom sitt gnabb o tjat.. plus hennes oftast idiotiska komentarer... antar att de måste finnas en sån med.... De e då min mening
Nynaeve (no login)
Självklart
May 20 2002, 3:11 AM
Nynaeve är lixom ganska lik mig...
jag har ett fruktansvär humör, och vet ni? egentligen är det inte värre nu, snarare bättre, fast klockan är över tre på natten. Nynaeve är alltid fartfylld och även om det inte händer något så ser hon till att liva upp det hela. dessutom börjar Rand få det där
'dystra allvaret' som jag kallar det. (Jag har kallat det för det ungefär en gång *fniss*) det gör att hur mycket som än händer, så sätter han en grå dimma över alltihopa. det är trist, men sant. tyvärr. Nynaeve är den enda av de från Tufloden som är sig någorlunda lik, det är bara Lan som förändrat henne en aning... egentligen inte till det bättre, jag menar, det är ju roligt att hon är förälskad och så, men hon kan bara inte vara så där! flamsa runt och pjoska för honom! Hmpf!!!
Jag önskar Nynaeve kunde läxa upp honom riktigt ordentligt....
men det kan hon inte.
enligt Havsfolkets sed så är det den som är överordnant i det officiella underordnant i det privata, när det gäller äktenskap. och dessuto är Nynaeve ett riktigt ullhuvud (se där, se där, jag använder samma uttryck som står i boken) när Lan är där.
Jag hoppas att Nynaeve ger sig ut på ett Nynaeve-och-Elayne-uppdrag-tillsammans-med-Tom-och-Juilin-äventyr snart. de verkar vara riktig bra ihpsvetsade de fyra. först i Tanchico och sen i Ebuo Dar.
Ljus! jag har ju skrivit *jättelångt!* blod och aska, hur ska nån orka läsa det? Blod och förbannad aska, vilket ullhuvud du är Anna!
P.S. jag heter anna egentligen. jag hoppas att folk förstod att jag inte hette Nynaeve egentligen... D.S.
Aelindil (no login)
jag gillar den dystra stämningen[WH]
May 20 2002, 10:01 PM
det mörka som hela tiden hotar... allt e på randen att sluta i kaos o elende men de kommer antagligen att ändras nu när kraften är renad o så...kanske inte så mycket men till en del
Sang-drax (no login)
Re: Samma ställe
May 21 2002, 3:39 PM
Kom inte omslaget till Winter's Heart typ 10 månader innan boken?
Fast nu tänker jag nog på boktiteln..
Nynaeve (anna =SoDå fan) (no login)
Skulle nån kunna säga... fanns det något svart moln med vid reningen? [nt]
May 21 2002, 7:53 PM
Anonymous (no login)
ehm [WH]
May 21 2002, 9:12 PM
hehe härligt avslöjat för alla som inte läst wh..... inte ett moln men en stor svart blänkande pelare.
(no login)
Pelare?
May 22 2002, 7:48 AM
Tänker ni på den svarta sfär som Rand tömde ner smittan i? Den som han placerade rakt över Shadar Logoth. (Machin Shin - rest in Peace)
(no login)
Ingen aning
May 22 2002, 7:52 AM
Jaha, i så fall kan du glömma de teorierna.
Jag vet en historia (gissar från hemsidan) av Keith Parkinsson, tror det var till "Diamanttronen", om att färgen knappt hunnit torka när de tog målningen till tryckeriet. Målade på den fram till sista kvällen. Men så är då Keith Parkinssons omslag så VANSINNIGT MYCKET SNYGGARE än vad-han-nu-heter-skiter-i-vem som målar, förlåt, kluddar, till WoT.
Paw (no login)
Machin shin existerar i ogiernas waygates, inte i shadar logoth.
May 26 2002, 9:45 AM
Och bara för att smittan har försvunnit betyder det inte att machin shin försvinner.
(no login)
Jag tror han menade Mashadar (nt)
May 26 2002, 9:30 PM
Men VET ni inte vad (nt) betyder?
Aelindil (no login)
kanske de [NT]
May 27 2002, 7:00 PM
klart jag vet vad nt betyder men jag vaar tvungen att svara...
(no login)
(nt?)
May 28 2002, 8:56 AM
Hör tydligen till skaran mindre belästa och vet inte vad (nt) betyder. Men jag vågar åtminstone erkänna det så slipper alla andra fråga.
Aelindil (no login)
NT = no text [NT]
May 28 2002, 3:32 PM
ingen text här
Anonymous (no login)
Re: Ingen aning
June 3 2002, 11:25 AM
Gillade bättre omslagen på de svenska böckerna. Tyvärr verkar nok bytt stil på de sista översatta böckerna. De engelska böckernas omslag känns fördetmesta rätt menlösa, ibland nästan lite för vad ska man säga, för barnsliga kanske.
De svenska omslagen från bok 2 och fram till för några böcker sedan hade på något sätt mer skärpa (de var dessutom mer stämnigsfulla) tycker jag iallfall.
Nyn (no login)
Hon är,
June 17 2002, 12:01 PM
lika viktig som Rand. Jag tar helt novas parti, Nynaeve ger serien en mer realistisk miljö, helt som person. Hon har ett häftigt humör, men DET ÄR BRA!!! hon har vilja! Till skillnad från vissa andra i serien, som Perrin t.ex, han vågar knappt säga emot Mat ens en gång. Han är i och för sig mycket viktig han med, men hur skulle du vilja vara? Viljelös? Eller viljestark?
Jag vet vad jag skulle välja i alla fall, helt klart.
Nyn (no login)
Det är väl
June 17 2002, 12:08 PM
roligt när saker och ting vacklar, men det ska vara en tryckande stämning också... Rands dimma tar udden av stämningen. Trist, som sagt...