| Namnen gör människan...June 5 2002 at 5:23 PM | Nynaeve (no login) |
| - Jag vet vad vi skulle kunna göra! vi skulle kunna spela de roller som faktiskt innehar våra namn!
Jag ska förklara mig litet...
Jag heter Nynaeve, och på det här inslaget så spelar jag henne, får hysteriska raseriutbrott, undrar var Lan är,klagar på Mat, o.s.v!
Moridin kan spela just Moridin och Aelindil spelar Perrin!
Alla är välkomna att göra mig sällskap!
(och om någon vill bli min väktare, så skriv in er längre ner på forumet, Tack!) |
| | Author | Reply | Era (no login) | Du gör ju redan det.. | June 5 2002, 5:25 PM |
Du irriterar alla.. precis som Nynaeve gör. |
| Nynaeve (no login) | Ååh, så uppmuntrande du är! | June 5 2002, 6:41 PM |
| Nynaeve (no login) | Jag börjar tröttna på siffrorna som dyker upp utan att jag tryckt dit dem [nt] | June 5 2002, 6:42 PM |
| Paw (no login) | Det här forumet... | June 5 2002, 8:21 PM |
skulle få en helt ny nivå av idiotiskt om man skulle börja göra ett rollspel av hela postandet.
Visst, det kan vara en bra idé enligt vissa men jag vill gärna ha det lite mer seriöst än så.
Helst hade jag velat se att alla här var minst 18 (finns undantag) och som gärna lagt undan hela tonåren bakom sig med allt vad det innebär.
Sen ska användarna även vara rätt allmänbildade och vissa ska även vara mer specielicerade på vissa ämnen, typ fysik, naturlagar osv, då får man ett grymt mycket djupare samtal på forumet.
Så är det ungefär på ett engelskt forum jag besöker med jämna mellanrum, där går folk djupt in på själva världens uppbyggnad och om hurvida vissa naturlagar existerar där och om kraften kan ses som en naturkraft eller något annat. Givetvis förekommer det andra mer lättsamma topics också.
|
| nova (no login) | tänk tillbaka... | June 5 2002, 10:12 PM |
hmm.. tror inte det är nån bra ide att införa åldersgräns på forumet. Ett forum ska vara till för såväl äldre som nybörjare, för att alla ska få svar på olika frågor som dyker upp ju mer man läser. Tänk på att vi är alla barn i början och man måste fråga för att få reda på någonting. Jag är glad att personer här svarade seriöst på mina frågor när jag upptäckte detta forum.
Och dessa otroligt djupa frågor om naturlagar och så vidare... jag menar. Oj. Det är verkligen att gå in på djupet. Kanske det är frågor för de fansen som lägger ner all sin tid på Wot. Egentligen, är naturlagar relevant till själva WOT serien?
Självklart skulle det vara intressant att analysera och debattera djupare frågor(!!)... men. Man måste nog acceptera att det finns dem därute som inte har kommit sålångt som en själv i ens WOT-tänkande.
Absolut inget ont menat, ber dig bara att tänka tillbaka lite... |
| nova (no login) | fattar ändå hur du menar... (nt) | June 5 2002, 10:15 PM |
| Sang-drax (no login) | naturlagar är intressanta | June 5 2002, 10:32 PM |
Därför att de är en så stor del av WoT, till skillnad från LotR och Death Gate Cycle.
|
| Nynaeve (no login) | Azzå... | June 5 2002, 10:36 PM |
...Jag menade att man bara skulle 'rollspela' som du kallar det på den lilla biten, inte att vi skulle göra om hela forumet till ett rollspel, och jag instämmer, det är interessant att diskutera djupare frågor, men jag håller med nova, naturlagar är väl lite och ta i...?
och du, vissa personer som är över 18 är minst, MINST, lika fåniga som tonåringar, och jag är inte ens tonåring ännu!
på tal om rollspelet...
Man måste inte vara med om man inte vill. |
| nova (no login) | hur menar du då? (nt) | June 5 2002, 10:38 PM |
| nova (no login) | ......hgrmpffggjjkoiillmmrrhhmmppft..... | June 5 2002, 10:41 PM |
| Nynaeve (no login) | Hallå? | June 5 2002, 10:47 PM |
Jag undrar vart Mat har tagit vägen... han borde ha varit här nu! Åååh, vi måste gå snart! MAAAT! Blod och aska! Moridin, släpa fram den där lymmeln! |
| Mat (no login) | Ha, ha! | June 6 2002, 3:46 PM |
Nynaeve hittar mig aldrig här! flinar
kan inte skriva mer just nu, Tylin kallar. |
| Nynaeve (no login) | Var det där en ilskeyttring, eller? [nt] | June 6 2002, 3:57 PM |
I don´t see any text here ether, maby there is´nt any...
But I don´t think so, there must be some text some where!
And now I´m not counthing with the text i´m writing...
Can somebody tell me where I can find Lan? He should be in his bedroom by now, but I can´t find him there.
| Nynaeve (no login) | MAAT!!!! | June 6 2002, 3:59 PM |
Kom genast hit din usling! |
| Mat (no login) | Du får fånga mig först, och jag slår vad om att du inte kan... | June 6 2002, 4:02 PM |
...springa så fort i alla de där vita, blå och gröna kjolarna du dragit på dig! vänta nu, var det inte de färgerna Lan tyckte om? Ha ha!
*räcker ut tungan* |
| Sang-drax (no login) | Jo, detta är vad jag menar: | June 7 2002, 8:44 PM |
I WoT förklaras ingående exakt när, var, hur och vem som kan göra vad med kraften.
I LotR förklaras ingenting, vi får se Gandalf göra lite specialeffekter och strida med Nazgûlerna, men vi kan inte på förhand våga oss på att säga vem som kommer att göra vad, för vi vet helt enkelt inte vad som är möjligt att göra.
Frågor som är mycket berättigade i WoT är "Varför gjorde inte X så i det läget, vi vet ju att...", har inget som helt värde i LotR, eftersom Tolkien inte ger oss tillräckligt med information att utgå ifrån.
DGC tillhandahåller mer information än LotR, men ändå inte i närheten av WoT.
|
| Nynaeve (no login) | jag har kommit p en ny regel... | June 8 2002, 12:29 AM |
...för att göra det lättare att veta när vi 'rollspelar'. precis som med [nt] så sätter vi ut [rp]efter texten när vi rollspelar, okej? |
| Paw (no login) | Trallallala | June 9 2002, 12:56 PM |
Tycker inte att prata om naturlagar är att ta i allt för mycket...
Ett av nöjet med WoT är ju att försöka lista ut vad som ska hända sen. RJ har gett oss tonvis med saker för att att vi ska kunna till viss del gissa oss till vad som ska komma att hända (profetior, syner, och annat)
Vi står i centrum av en komplex labyrint och RJ ger och en liten bit av kartan för att ta sig ut för varje bok.
Därför är det, för att VERKLIGEN FÖRSTÅ WoT, viktigt att man analyserar, tänker till, och studerar materialet. De som helt enkelt läser denna serie rakt upp och ned och tänker inte ens efter "Varför hände det?", "Vem är det som gjorde det?", "Hur gick det det EGENTLIGEN till?" osv.
Förstå hur mycket tid, svett och blod de som gör WoTFAQ'n , sevenspokes m.m. lägger ned för att sammanställa alla fakta, teorier, osv.
Det är möjligt att dem inte har nåt annat liv än det också men nog kan man ge sig på att de gillar wot!
Vad skulle man ha gjort när man hade kommit till ungefär "medium" nivå i sitt wot kunnande utan WoTFAQ'n, alla forum med sina besökare som då ansågs nästintill som halvgudar för sitt kunnande och sökande efter mer information?
Plus alla de som sammanställt kapitel sammanfattningar över alla böckerna! Tro mig, det tar tid att göra de där sammanfattnigarna, jag har själv gjort en över WH eftersom jag inte kunde hitta någon på nätet när WH hade varit ute några månader... |
| Nynaeve (no login) | Moridin? [rp] | June 9 2002, 2:23 PM |
Kan inte du ta och släpa hit Mat? han kanske lär sig en läxa om Nae'blis tar honom i nackskinnet. Lessen, Mori, men jag måste sticka nu, I´m going to Lans 'you-now-what' (his bedroom), you now.
And I´m not humble! |
| Lews (no login) |
Vem är tönten som föreslår att det ska införas åldersgräns. Jag är 16 men vet fan så mycket mer än artonåringar både i WoT och annat. Men som Ni säger så borde visa slängas ut man skulle kunna starta ett stänt forum för personer som är mer seriösa i Mr Jordans serie. |
| Nynaeve (no login) | Vi lägger ner... | June 10 2002, 5:50 PM |
ingen är interesserad av 'rollspelet' så det är bara att flytta på det.
Nöjd nu, Aelindil? | |
| | |
|
|