|
världenJune 21 2002 at 12:19 AM | Setarcos (no login) |
| - Jag har lite svårt att bilda mig en uppfattning om hur stor världen i sodå är, verkar inte vara så stor.
Världen är väl rund även där? |
|
| Author | Reply |
Lews (no login) | Klot | June 21 2002, 9:32 AM |
Världen är typ lika stor som våran Det är bara att RandLand är en kontinet. Det finns tre stycken till. Och man kan ju tänka sig att den är nästan lika stor när det tar typ 6-7månader att resa från norr till söder |
|
Mastern (no login) | Jordan.... | June 21 2002, 11:30 AM |
Jordan har varit ganska dålig på att beskriva att resorna de gör tar väldigt lång tid |
|
Julle (no login) | den är lika stor | June 21 2002, 11:40 AM |
som våran jord av flera anledningar...eller egentligen bara en..DET ÄR JORDEN DE ÄR PÅ!...fast om väldigt lång tid eller väldigt länge sen (hjulet o allt de där ni vet) |
|
Myrddraal (no login) | Tre till?? | June 21 2002, 5:09 PM |
Vilka då?? seanchan, Isle of madness, RandLand och vilken mer? Både sharaöknen och Aielöknen är samma kontinent som RandLand |
|
Paw (no login) | Vet inte vilken den tredje är men... | June 21 2002, 9:31 PM |
det kan ju vara så att han menade 3 TOTALT.
Men på sätt och vis är det ju ändå bara EN kontinent, the blight binder ju samman alla "kontinenter", förutom the land of madmen då förstås.
|
|
Julle (no login) | Asch | June 22 2002, 11:24 AM |
man kan nog kalla Shara för en egen kontinent om man vill...se bara på Europa/Asien/Afrika..tekniskt sett sitter alla de tre ihop men man säger att de är olika kontinenter ändå |
|
Nyn (no login) | Mmm, det är väl.., | June 22 2002, 12:12 PM |
Först världen där allt började, vet inte varför RJ inte gav den något namn, Det är 1 kontinent,
sen är det Seanchan, kontinent nr 2. sen är det Tremalking, 3. Aielöknen? 4. Shara 5.
Jag vet inte hur ni fick det till tre... men, |
|
Julle (no login) |
Tremalking är mer av en ö |
|
Nova (no login) | Isle of Madness? | June 22 2002, 3:06 PM |
Vad är Isle of Madness för ö? Har aldrig hört talas om den. Kan ju knappast vara så att alla där är galna eller? Konstigt att jag inte läst om den någonstans... |
|
Aelindil (no login) | Det samma här! | June 22 2002, 6:43 PM |
såg inte novas fråga innan jag ställde min i en ny rubrik ajja de löser sig. |
|
Julle (no login) | Det är en ö | June 22 2002, 7:51 PM |
söderut från Randland sett...de som bor där släpper inte in nån o därför kallas de för "Madmen"..det står om den ön i Guiden |
|
Legionären (no login) | söder om "randland" | June 23 2002, 11:47 AM |
ligger ju havsfolkets öar, kan inte havsfolket tänkas ha en egen kontinent? |
|
Julle (no login) | läs Guiden (nt) | June 23 2002, 5:07 PM |
|
|
|