Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Glimmers reflektioner (spoilers)

July 21 2002 at 9:19 PM
Sang-drax  (no login)

-
Kaos, kaos och kaos. I slutet av WH tyckte man att den svartes styrkor var skrattretande, men nu inser man att det inte ser så mörkt ut för honom. Hela Randland är en kokande kittel av arméer som marcherar momt varandra. Tillochmed gränslandsarméer far runt söderut.
Detta är mycket gynnsamt för den Svarte, som säkerligen har miljontals Trollocker som bara väntar på att få skövla.

Den Svarte måste dock ändra lite på planerna. Innan var taktiken att sprida kaos i det fördolda och vänta på att Rand och Asha'manerna blir galna.
Detta håller inte nu när källan är renad, så de måste stjäla sigillen och försöka frita sin mästare för att inte bli helt krossade av De Hundrades Brödraskap 2.0
I prologen sker två försök att komma över sigillen, lite konstigt med tanke på att Rand ännu inte har renat källan. De förlorade kände ju visserligen till att Rand skulle föröska med Chaoedan Kal, men de trodde, eller snarare visste att han skulle misslyckas.

Respond to this message   
AuthorReply
Paw
(no login)

Mer spoilers

July 21 2002, 10:04 PM 

Japp.

När man fick reda på att Dobraine hade blivit mördad och att nån kärring påstod att det var av halshuggning trodde jag direkt att Dobraine var den man som Cyndane hade träffat (och halshuggit) just före hon stack iväg för att kämpa mot Rand när han försökte rena saidin.

Men det verkade ju som att han inte alls blivit halshuggen.... säkert var det RJ som tyckte att det skulle vara roligt att vi skulle hoppa till när vi skulle tro att det var Dobraine som var den mannen (samt mörkvän förstås)

Det verkar ju som om det har gått nedåt i relationerna i svarta tornet också, det verkade ju som om Logain hade gjort sitt drag (eller var på väg att göra det) när man fick reda på att han var i Cairhien, samt att han kan ha pratat med Saeldanska generalen (kommer inte ihåg hans namn just nu!! fan!)

Intressant även det som hände i vitatornet (och de som pågick utanför). Där fick man reda på en del... Tarna och Katerine är antagligen mörkvänner båda två, åtminstone Katerine. Kommer inte ihåg exakt vad de ville men ville de IN till tornet? Var det så de sa att de ville? Kan ju hända att det bara var en täckmantel för att komma bort ifrån tornet och armén utanför...

Sang-drax
(no login)

"Master Underhill" ... ännu en ringreferens (nt)

July 22 2002, 1:19 AM 

Aus "Der Herr der Ringe"

(Login Anna-2)

Davram Bashere

July 22 2002, 6:23 PM 

Så hette den saldeanska generalen, som är Failes pappa. (det vet alla, antar jag)

Paw
(no login)

Master Underhill???

July 23 2002, 12:28 AM 

Bashere hette han ja, kommer ihåg det mesta som händer i serien men titt som tätt så glömmer jag ett namn som är så känt att det ibland är pinsamt...

(Login Anna-2)

Tvärtom här,

July 23 2002, 1:33 AM 

Jag är bra på namnen men det som händer i böckerna flyter lixom ihop i en grå och regnbågig, slafsig, sumpig röra!

Anna

Sang-drax
(no login)

Underhill = Nedomkull = Frodos täcknamn om jag minns rätt (nt)

July 23 2002, 2:36 AM 

m

Aelindil
(no login)

väldigt observant av dig NT

July 28 2002, 8:04 PM 

Aelindil
(no login)

som oboy? NT

July 29 2002, 1:23 PM 

(Login Anna-2)

som oboy + lite glitter. [nt]

July 29 2002, 4:22 PM 

Current Topic - Glimmers reflektioner (spoilers)  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement